7 Reacties

4 maanden geleden

Ik zou er ook zeker niet blij mee zijn!! Jij en die andere moeder zitten in dezelfde situatie. Ik denk dat je er op moet vertrouwen dat zij net als jij het beste voor haar kindje wil.

4 maanden geleden

Ik had gisteren hetzelfde. Een ander kindje had melk van mijn zoontje gedronken. Tsja, handig vond ik het niet van ze, maar het is de eerste keer dat ik het hoor. Als je ziet hoeveel kindjes op de groep moedermelk krijgen en hoeveel vrouwen dan dezelfde zakjes gebruiken, verbaast het me dat het niet eerder mis is gegaan. Ik kan er zelf niet zo wakker van liggen. Nogmaals, handig is het niet, maar het is ook niet het einde van de wereld. Denk maar zo: kindje krijgt nu extra anti stoffen.

4 maanden geleden

Moedermelk is gelukkig heel erg gezond en minder vatbaar voor bacteriën dan kunstvoeding dus tenzij de melk echt oud was oid zou ik me niet zo’n zorgen maken 🥰 daarnaast mag je er ook vanuit gaan dat de andere moeder ook geen slechte melk meegeeft voor haar kindje toch! 😊

4 maanden geleden

Ik zou me geen zorgen maken. Er zijn namelijk ook moeders die moedermelk doneren. Tuurlijk erg vervelend, maar ik denk meer voor ons zelf (de gedachte) dan voor je kindje.

4 maanden geleden

Er zijn culturen waar moeders elkaars kinderen borstvoeding geven. Zoals onder andere de Himba. Misschien stelt dit je wat gerust. Ik denk dat je er vanuit kan gaan dat de andere mama ook goed doet voor haar kindje en geen drugs/alcohol heeft gebruikt. Jouw kindje heeft nu extra antistoffen ontvangen van de andere mama. Ondanks dat het absoluut gek en ongemakkelijk kan en mag voelen, is er dus ook echt wel iets positiefs. 🙏🏻 Niet te druk over maken denk ik, komt goed met jouw kleintje. 😉

4 maanden geleden

Ik zou er ook niet blij mee zijn maar het ook niet heel erg vinden. Er wordt ook veel borstvoeding gedoneerde en het is de 'rangorde' van melk alsnog een beter alternatief dan kunstvoeding. Je kan er ook vanuitgaan dat die andere mama ook het beste voor heeft met je kindje. Gewoon loslaten dus. En misschien helpt het als je die andere mama een keer gezien hebt. Het is vast een normaal en leuk mens. Dat helpt wellicht voor je eigen gevoel.

4 maanden geleden

Ik zou er idd niet blij mee zijn, maar het kan gebeuren. Ik ga er vanuit dat de mama geen medicatie ofzo slikt, dat zou je kunnen informeren... maar dan alsnog... het is al op😅 Lekker wat extra antistofjes