5 Reacties

één maand geleden

Ik had er ook ontzettend veel moeite mee toen onze dochter op haar eigen ging slapen, ik miste haar enorm. Dat snoetje savonds lekker kunnen zien en smorgens lekker knuffelen. Maar ik merkte inderdaad ook dat ze door ons juist minder goed sliep en nu ze op haar eigen kamer ligt slaap ik zelf ook een stuk beter. Het is gewoon even wennen, maar uiteindelijk is het ook goed en fijn. Niks om je zorgen over te maken, hoort helemaal bij al die sterke moedergevoelens ❤️

één maand geleden

Reactie op JessieS1994

Ik had er ook ontzettend veel moeite mee toen onze dochter op haar eigen gi ...
Dankjewel voor je reactie, dat je dit herkent helpt mij al 😊

één maand geleden

Heel herkenbaar hoor! Mijn dochtertje heeft tot ze 9 maanden was (nu 11 maanden) naast mij geslapen en ik kon het niet goed loslaten, omdat ik het zo gezellig en fijn vond. Ik vond het ook makkelijker omdat ze s'nachts vaak nog wel wakker werd en dan hoefde ik er niet uit, maar sinds ze op haar eigen kamertje slaapt, slaapt ze de nachten door. Ik heb haar dus zelf wakker gehouden. Ik heb een paar nachten moeten wennen maar je slaapt er zelf uiteindelijk wel beter van. Het komt goed 😊 Je gevoel is in ieder geval heel normaal. Doe wat goed voelt en doe het op je eigen tempo.

één maand geleden

Ik snap je helemaal! Ik ben er ook nog niet klaar voor hoor 🥺 Hij start wel de nacht in zijn eigen kamertje. Voorheen nam ik hem dan mee naar onze kamer als wij ook gingen slapen. Tegenwoordig haal ik hem pas op als hij zich meldt voor wat melk. Ik geloof helemaal dat wij allemaal beter zullen slapen als hij op zijn eigen kamertje slaapt, maar dat idee trek ik echt nog niet!

één maand geleden

Ik snap je helemaal! Het is afscheid van een fase en het zal niet meer terugkomen, net als de hele baby tijd 🥺 En het emoties projecteren is heel normaal. Dat doen we onbewust omdat we anderen graag willen begrijpen. Niet alleen op kinderen, maar ook bij andere mensen en zelfs dieren. Dus helemaal niet gek dat je dit doet bij je dochter en volgens mij niet nodig om hiermee naar de huisarts te gaan, tenzij je hier zelf natuurlijk behoefte aan hebt ❤️