5 Reacties

5 maanden geleden

Ik snap je twijfel heel erg bij mijn moeder is ook een gen gevonden maar ik ben zelf nog niet getest. Het blijft lastig aangezien het 50/50 is of je het doorgeeft of niet. Ik heb zelf 2 dotjes van kinderen en voel mij soms daar ook schuldig over wat als ik het heb en het doorgeef aan ze. Ik kan je niet zeggen wat het beste is ik hou mezelf nu gewoon voor als het zo is dan weten we het en kunnen we er tijdig bij zijn en de medische wereld ontwikkelt zich ook verder dus ook daar put ik hoop uit.

5 maanden geleden

Als je dit gen draagt kom je in aanmerking om via ivf zwanger te raken waarbij ze alleen een embryo terugplaatsen die deze genmutatie niet heeft. Misschien was je hier al van op de hoogte, maar zo niet dan zou je hier altijd naar kunnen informeren mocht hetgeen wat je tegen houdt een eventuele volgende overdracht van het gen zijn.

5 maanden geleden

Dit is voor iedereen anders. Mijn gezin is wat ons betreft nog niet compleet, dus we zouden wel voor een tweede (en misschien derde) willen gaan. Maar vanaf de zijlijn is wel makkelijk praten.

5 maanden geleden

Reactie op Simone0408

Als je dit gen draagt kom je in aanmerking om via ivf zwanger te raken waar ...
Ja dit idd.. zou je hier eens in gaan verdiepen. Een vriendin van mij heeft dit gen ook en heeft via deze weg 3 kindjes die het gen nu dus niet hebben

5 maanden geleden

Reactie op Simone0408

Als je dit gen draagt kom je in aanmerking om via ivf zwanger te raken waar ...
Wij hebben een dochter zonder het gen via PGT. Mijn man is drager. Er zijn 2 goede FB groepen met heel veel informatie hierover! PGD/PGT een Nederlandse en een Nederlands/Belgische. Is een lang traject, van eerste consult tot test ontwikkelen en eerste poging, dus hoe eerder starten hoe beter, als je dit overweegt.