6 Reacties
2 weken geleden
Het is logisch. Als de rollen eerlijk verdeeld zijn wat niet vaak is komt je zin ook weer terug. Als jij alles met jullie kleintje doen incl huishouden dan ben je op en heb je geen zin meer. Wellicht is een avondje samen uit iets om te doen? Niet dat je dan seks hoeft te hebben maar wel dat je weet dat het ook leuk is om samen met zn tweeen te zijn en ook iemand te zijn ipv alleen maar mama. Hier is ons seksleven ook niet top maar ik ben hier de gene die het meer mist.
2 weken geleden
Reactie op Vlm
Het is logisch. Als de rollen eerlijk verdeeld zijn wat niet vaak is komt j ...
In het begin was dat vooral niet zo, kwam alles veel op mij neer. Ging er daardoor ook bijna aan onderdoor. Nu probeer ik steeds meer mn rust te pakken en de taken goed te verdelen. Maar het heeft wel veel schade bij me aangericht merk ik.. vooral in het seks leven… probeer hulp te zoeken maar ook daarin nog niet veel energie in gevonden om dat te doen.
2 weken geleden
Reactie op _Dewi_
In het begin was dat vooral niet zo, kwam alles veel op mij neer. Ging er d ...
Probeer toch de hulp te zoeken. Ik heb ook pas na 1,5 jaar aan de bel getrokken en bij mij denken ze aan een postpartum of normale depressie. Ik heb er helaas al die tijd niets aangedaan.. maarja sta nu op de wachtlijst en dat duurt ook 3 tot 6 maanden. Daarom zoek alvast hulp mocht je verdere hulp nodig hebben sta je toch nog eerst op de wachtlijst.. is maar een tip ik ben blij met alles wat ik aangeboden krijg.
2 weken geleden
Reactie op _Dewi_
In het begin was dat vooral niet zo, kwam alles veel op mij neer. Ging er d ...
Snap ik. Het verdelen van taken kost ook engerie. Het moeten vragen ipv dat het gewoon een keer gedaan is. Hier is het niet anders alleen ik merk dat ik echt behoefte heb aan verbondenheid. Je kunt ook afspreken eerst de leuke dingen samen op te pakken of 1 avond in de week iets voor jezelf of samen doen. Het geeft je niet gelijk zin in seks maar het doet wel iets voor jezelf en dan uiteindelijk ook in je relatie. Vertel je man ook eens dat je het vervelend vind hem af te wijzen en vraag of je af kunt spreken dat jij de eerste stap zet. Ik sport nu 1 keer per week. Dit is om 18:30 dan hoef ik onze dochter niet naar bed te brengen en alleen aan mezelf te denken. Als ik thuis kom ligt ze er in en hoef ik haar alleen een kusje te geven. Dit heeft echt veel voor mij gedaan.
6 dagen geleden
‘Volgens mij’ hebben vrouwen over het algemeen ook pas zin in seks als je je verbonden met je partner voelt. (Ik denk al helemaal in de dagelijkse sleur denk ik). Denk dat het belangrijk is om aan te geven dat je ook graag wat leuks wil doen met z’n 2 en dat dat dan misschien helpt. En natuurlijk in je cyclus heb je ook ene moment dan mogelijk meer zin dan de andere keer, dit werkt bij mannen gewoon zo anders. En daarnaast is dit heel normaal hoor, je bent echt niet de enige!! Als je huishouden, kids en werkt hebt, dan ben je toch ook gewoon blij als je avonds op de bank zit en bijv wat leuks voor jezelf kan kijken of lezen oid! ❤️