31 Reacties

2 jaar geleden
De luier/incontinentie broekjes!!
Ik heb ze van de lidl en deze zitten heerlijk. Nu ik minder vloei gebruik ik overdag kotex maandverband maar s’nachts nog die broekjes.
Zakjes met appelstroop in de vriezer voor het koelen na de voedingen (borstvoeding) op de dagen waarop de stuwing het heftigste is!
Puppy pads voor op het verschoonkussen de eerste dagen/weken.
Elke keer als je de kleine temperatuurt zul je zien dat ze gelijk beginnen met poepen. Zonde om daar continu luiers aan vuil te maken.
Ook handig als to go extra verschoonmatje. Zo kun je de kleine overal hygiënisch verschonen!
Dit is mijn 2e al, maar beide keren enorm veel profijt aan deze dingen gehad!

2 jaar geleden
Reactie op Rees1988
Yes!!!! Echt een must! Heb ik van alle dingen die ik heb gekocht echt het m ...
100%

2 jaar geleden
Reactie op Rees1988
Yes!!!! Echt een must! Heb ik van alle dingen die ik heb gekocht echt het m ...
Neem je deze al mee naar het ziekenhuis of gewoon voor thuis? Ik hem m ook al liggen

2 jaar geleden
Reactie op letsdothis
Neem je deze al mee naar het ziekenhuis of gewoon voor thuis? Ik hem m ook ...
Ik had hem inderdaad ook mee naar het ziekenhuis. Oh, en ik heb er twee. Een voor het toilet boven en een voor toilet beneden.
Had er letterlijk een bijbesteld toen ik op het toilet beneden zat en het daar beneden "in brand stond". Scheelt me trappen lopen. 😆

2 jaar geleden
De Tommee tippee sterrilisator.
Ik gebruik hem echt wel 6 keer per dag. Mijn partner wil geen plastic in de magnetron. Dus ik was de eerste dagen telkens alles in pannen aan het uitkoken. Zo tijdrovend! Dus mocht je ook een anti-magnetron-man hebben, of zelf geen fan zijn.
Dan is dit echt een oplossing: https://www.pinkorblue.nl/tommee-tippee-sterilisator-advanced-super-steam-elektrisch-wit-a335284.html?a=b&pred=NLRPA%2CNLRPB%2CNLRPC%2CNLRPD%2CNLRPE%2CNLRPWEA%2CNLRPWEB%2CNLRPWEC%2CNLRP001%2C&c=p_aw%2Cp2aw%2Cp3aw%2Cp4aw%2Cp5aw%2Cprwea%2Cprweb%2Cprwec%2C&rp=&os=&fdcampaign=feed/nl/14445/googleshoppingint/A335284&adword=Google/PLA_AW_Ernaehrung_m&RefID=PLA_NL0000_PLA_AW_Ernaehrung_m&gclid=Cj0KCQjw-pyqBhDmARIsAKd9XIPSEA7jFjFsgEj0ecXkVX7T_1tM3aDdm4VdwuKGFwtLMnXyeIlY1g0aAkFvEALw_wcB
(Overigens nu helemaal met mijn man eens hoor, maar tijdens het uitkoken in pannen heeft hij het moeten bezuren met mijn opmerkingen 😜)

2 jaar geleden
Reactie op Rees1988
Ik had hem inderdaad ook mee naar het ziekenhuis. Oh, en ik heb er twee. Ee ...
Ohja slim! Moet ik ook maar doen ahha

2 jaar geleden
Reactie op Livelli
Mag ik vragen welke post partum spoelfles jullie hebben? Als ik dit zo lees ...
Ik de douche🤣
Ik ging de vorige 2 bevallingen gewoon s'ochtends, smiddags en savonds onder de douche en plaste daar de eerste dagen.. spoelen onder de wc vond ik verschrikkelijk (zorg dat als je een fles gebruikt dat je er warm water in doet...)

2 jaar geleden
Reactie op Livelli
Deze: https://www.mamaloes.nl/lansinoh-postpartum-intieme-delen-spoelfles-68420
Ook bij mama loes besteld, snelle levering. :)

2 jaar geleden
En ik heb ook deze verzachtende spray trouwens:
https://www.mamaloes.nl/lansinoh-intieme-delen-verzachtende-biologische-spray-68230/
Ook fijn!

2 jaar geleden
Reactie op Rees1988
Ja deze heb ik ook! Inderdaad ook 2, 1 voor boven en 1 voor beneden!

2 jaar geleden
Oké, hier na stop ik. Beloofd. 😉
Deze vind ik ook heel handig. Mijn linker tepel is nog wel eens lui. Dus voor het voeden pomp ik hem even in shape voor dat Lexis er als een piranha op af gaat. 🥴
https://www.mamaloes.nl/lansinoh-latch-assist-voor-ingetrokken-tepels-70180

2 jaar geleden
Reactie op Livelli
Ik deed dat ook gewoon onder de douche, nog nooit met spoelfles geprobeerd. Ik heb weleens gelezen dat je ook gewoon een bidon kan gebruiken, denk dat dat ook wel werkt (liefst dan een bidon die van wat zachter plastic is, zodat je het water wat meer kunt spuiten).

2 jaar geleden
Reactie op Rees1988
De Tommee tippee sterrilisator.
Ik gebruik hem echt wel 6 keer per dag. M ...
1x per dag steriliseren is voldoende.
Na gebruik goed afspoelen met water en dan de flesjes / kolf benodigdheden in de koelkast bewaren. Dat remt de bacterie groei.
Overigens niks mis met 6x per dag steriliseren hoor! Maar wou toch even melden dat 1x per dag ip voldoende is (zou zonde zijn als je dit niet weet en daarom zo vaak steriliseert haha)