21 Reacties

vorig jaar

Mijn kraamhulp zei dat je tot 2 a 3 maanden niet mag knippen omdat er nog vliesjes achter de nagels met de nagels meegroeien. Als je ze dan knipt gaat het bloeden.

vorig jaar

Ik heb voor mijn zoon vorige week geknipt maar ze zijn zo scherp terug gegroeid binnen paar dagen. Z’n gezicht afgelopen nacht zo erg gekrabt 😩😩😩. Dus osteopaat zei ook beter vijlen met knippen groeien ze echt scherp aan!! Vandaag dus weer geveild

vorig jaar

Reactie op Kim300

Mijn kraamhulp zei dat je tot 2 a 3 maanden niet mag knippen omdat er nog v ...
Oh tegen mij zei ze tot 6 weken

vorig jaar

Hier het advies gekregen pas vanaf 8 weken te beginnen vijlen. Mijn dochtertje is nu 7 weken en ik doe haar sinds de geboorte wantjes aan. Vanaf 8 weken ga ik beginnen vijlen Als tip kan ik meegeven de nageltjes te laten vijlen door je partner terwijl je de baby voedt. Of jij kan ze vijlen terwijl je partner de baby voedt als je een flesje geeft. De baby is dan afgeleid.

vorig jaar

Ik gebruik zo eentje bij mijn dochtertje: https://www.bol.com/nl/p/elektrische-baby-nagelknipper-roze-handige-opberg-doos-baby-nagelknipper-baby-nageltrimmer-baby-nagelset-baby-nagelvijl/9300000006328707?referrer=socialshare_pdp_androidapp Vind ze totaal niet erg. De vijl stopt ook automatisch als je per ongeluk de vinger raakt. Sinds we deze gebruiken hoeft ze ook geen handschoentjes meer aan :)

vorig jaar

Ik knip ze al vanaf dat ze een paar weken oud is als ze in me armen slaapt, met alleen vijlen krijg ik de lengte er niet af omdat haar nageltjes daarvoor te slap zijn. Na het knippen vijl ik het ietsje en dat gaat hier prima..

vorig jaar

Reactie op mereltjuh-x

Ik gebruik zo eentje bij mijn dochtertje: https://www.bol.com/nl/p/elektris ...
De link werkt niet. Zou je een fotootje kunnen zetten van de nagelknipper?

vorig jaar

Reactie op Chamss

De link werkt niet. Zou je een fotootje kunnen zetten van de nagelknipper?
Deze :)

vorig jaar

Reactie op Marey

Oh tegen mij zei ze tot 6 weken
Mij ook. Laatst geknipt met 7 weken en niks aan de hand.

vorig jaar

Kraamhulp gaf bij mij aan dat je 6 weken na de geboorte mag knippen of vijlen. Ik heb afgelopen week voor het eerst mijn dochter haar nagels geknipt, 10 weken oud. Tot nu toe helemaal prima

vorig jaar

Ik heb een schaartje waar ik het mee doe knippen. Deed ik al bij 3 weken zijn nagels groeien als kool... gaat gewoon goed

vorig jaar

De eerste weken had ik ook geprobeerd te vijlen wat gewoon niet ging, ze werden niet korter en mijn dochter werd moe van zolang met haar bezig zijn. Nu doen wij knippen tijdens fles geven, ze is rustig lekker aan het drinken en de handjes blijven stil ☺️ en het gaat super

vorig jaar

Reactie op mereltjuh-x

Deze :)
Wordt de nagel hier ook korter door? Of is dit enkel om de scherpe randjes van de nagel af te vijlen?

vorig jaar

Dank voor alle reacties! Ik ga kijken of ik voorzichtig kan knippen en daarna de scherpe randjes eraf kan vijlen als mijn partner de fles geeft :)

vorig jaar

Hier word gezegd vanaf 6 weken ik knip ze met een klein schaartje vanaf 5 weken ze is nu bijna 9 weken en gaat goed geen last nergens van.

vorig jaar

Reactie op Amber21

Dank voor alle reacties! Ik ga kijken of ik voorzichtig kan knippen en daar ...
Je kunt het ook nog proberen als hij slaapt ☺️

vorig jaar

Onze zoon is 8 weken en wij vijlen z'n nageltjes met van die soort kartonnen vijltjes. Dat werkt echt wel goed. Ik het begin hadden we boxpakjes waarbij je de handjes/mouwtjes kon omvouwen, tegen het krabben 's nachts. Tip is inderdaad om het te doen als ze (bijna) bij je te liggen te slapen of aan het drinken zijn.

vorig jaar

Ik knip ze gewoon. Opgelost ;) je mag wel meer niet

vorig jaar

Ik knipte al na een week. Bij de oudste ook. Beiden met enorm lange en scherpe nageltjes geboren die toch al meteen heel stevig aanvoelen. Van zodra ze stevig aanvoelen mag je knippen. Oudste haar nagels zijn toch helemaal ok. 😉

vorig jaar

https://www.bol.com/nl/p/baby-nagelvijl-elektrische-nagelvijl-geschikt-voor-volwassenen-veilig-vijl-kinderen/9300000123808633?referrer=socialshare_pdp_androidapp Wij gebruiken deze al vanaf dat ze 2 weken oud was. Dr nageltjes worden echt korter. Er zitten verschillende opzet stukken op voor diverse leeftijden.