21 Reacties
2 jaar geleden
Gewoon zo min mogelijk troep gebruiken de eerste tijd.
Wij gooiden bij ons zoontje wel eens wat moedermelk in bad, maar wassen eigenlijk pas sinds hij loopt (en echt vies wordt door zandbakken etc) zijn lichaam en haren. Met naif, maar vooral omdat we dat gekregen hebben, geen idee of t perse goed is voor zn huidje.
Hij is nu ruim 2 en gaat eigenlijk max 2x per week in bad.
2 jaar geleden
Zwitsal zit veel rommel in, zou lekker neutral gebruiken. Mijn dochter krijgt direct eczeem met zwitsal
2 jaar geleden
Mijn zus gebruikte eerst Zwitsal voor haar kids maar die kregen er allemaal uitslag en eczeem door. De partner van me zus heeft ook vaak eczeem dus kan ook iets erfelijks zijn. Maar sinds ze overgestapt was naar neutral hebben de kids er geen last meer van. Van Naïf heb ik alleen begrepen dat de factor van de zonnebrand niet klopt. Dus dat de daadwerkelijke factor veel lager is dan op de verpakking staat. Wat andere verzorgingsproducten betreft weet ik niet zo veel van Naïf
2 jaar geleden
Hier een positieve ervaring met Zwitsal.
Ik heb bijna niks gekocht en alles gekregen, had de gehele set wel 3 keer haha.
Nu 14 maanden verder en het is het enige wat we gebruiken!
Geen droge of geïrriteerde huid, geen eczeem, geen andere narigheden.
Alleen maar positieve ervaring met elk product van Zwitsal.
Vind het trouwens ook nog goedkoper als naïf. Belachelijk wat zij vragen voor producten die veelal echt niet heel anders zijn als “normale” baby verzorgende producten.
Kijk bijvoorbeeld naar het verschil in prijs van Billendoekjes tussen Kruidvat en naïf, sorry maar de kwaliteit van de naïf doekjes is wat dat betreft vele male slechter naar mijn mening😅
2 jaar geleden
Reactie op justmelikealways
Hier een positieve ervaring met Zwitsal.
Ik heb bijna niks gekocht en alle ...
Het gaat om de producten (rommel) die gebruikt worden voor de productie. Als je dat eens bekijkt dan snap je waarom Zwitsal zo goedkoop is. Vroeger echt fan van maar is zoveel rommel.
2 jaar geleden
Kijk eens op de intsta van delia skin master en dan de opgeslagen stories met baby. Wij gaan voor die producten
2 jaar geleden
Mijn zoontje krijgt van beide producten uitslag, maar zwitsal kon hij als baby al helemaal niet tegen, hij kreeg hier echt eczeem van, in had dus ook al best veel Zwitsal in huis 🙈 nu is mijn zoontje 1.5 en kan ik naïf ondertussen wel gebruiken maar Zwitsal is nog steeds not done.
Ik zou adviseren om vooral niet te veel in huis te halen en eerst te kijken hoe je kindje hierop reageert. Ben er ook achter gekomen dat ik met een fles champoo en douchegel echt minimaal een half jaar doe 🙈
2 jaar geleden
Wij hebben gekozen voor producten zonder parfum, alcohol of sulfaten te gebruiken. Dat doen we zelf ook, dus voor een babytje niet anders. Bijvoorbeeld zeepvrije wasgel van verschillende huismerken is prima, gewoon op het etiket kijken wat er in zit.
Het minimum wat handig is in huis te halen is een wasgel, een fles babyolie, een zalf voor droge plekjes (wij kregen een tester bepanthen baby die nog steeds niet leeg is) en een zalf voor smetplekjes (bijvoorbeeld zinkzalf). Meer heb je eigenlijk niet nodig tenzij je baby specifieke klachten heeft.
2 jaar geleden
Ik vond deze website erg fijn met product tips voor mijn eerste kindje waar niet veel rommel in zit:
https://www.dr-jetskeultee.nl/productadvies-babyhuidverzorging/
Conclusie veel Kruidvat eigen merk is ook goed :)
Misschien heb jij er ook iets aan!
2 jaar geleden
De producten van dr Leenarts zijn ook fijn.
Dr leenarts zijn we hier ook fan van! Gebruik het zelf ook dus handig te combineren
2 jaar geleden
Reactie op sanne1988
Ik vond deze website erg fijn met product tips voor mijn eerste kindje waar ...
Dit is een fijne tip, bedankt!
2 jaar geleden
Wij gaan voor zoveel mogelijk natuurlijke producten, bijvoorbeeld van Natural Heroes. Shea Butter is een zalf gemaakt van maar 1 ingredient en ongeraffineerd dus absoluut 0,000 rommel. Daar zijn ook spullen als jojoba olie en andere fijne oliën in verschillende diktes te koop. Deze producten zijn helemaal niet gek duur, zeker niet voor hoe puur ze zijn. Al die dure merken die claimen super goed en speciaal voor baby’s te zijn zoals ook de Naïf en Jetske Ultee zitten nog ingrediënten in waarvan je de naam niet kan uitspreken en niet weet wat het is.
Mijn eigen huid is sinds ik alle producten met chemische goedjes laat staan al erg vooruit gegaan laat staan baby’s huidje! ♥️ Weleda heeft ook super goede producten!