17 Reacties
2 jaar geleden
Ik wilde hier net een topic over starten! Naveltje van m’n dochter ziet er zo uit… CB had het erover dat we het aan kunnen laten stippen, maar hoe hoort het er dan normaal uit te zien?

2 jaar geleden
Mijn dochtertje haar naveltje bleef vochtig en met 8 weken aan laten stippen bij het consultatiebureau. Hielp niet en Zach een beetje rood. Ook leek er een vocht blaasje in te zitten. Heb toen van de huisarts antibiotica crème gehad. Nu is het over en ziet er netjes uit. Mooi naveltje naar binnen
2 jaar geleden
Reactie op wensmama.met.pcos
Ik wilde hier net een topic over starten! Naveltje van m’n dochter ziet er ...

Dit ziet er wel een beetje gezwollen uit? Of is dat alleen op de foto? Bij mijn kindje zit er echt een kuiltje in zeg maar..
2 jaar geleden
Ik kan de diagnose zelf niet stellen natuurlijk, maar het naveltje lijkt op hoe het er bij mijn zoontje uit zag.
Mijn zoontje zijn navel bleef rood en vochtig, en er bleef een klein beetje zooi uitkomen (een soort wondvocht) Bleek een navelgranuloom te zijn. Voorheen stipten ze dat aan met zilvernitraat, maar de nieuwe richtlijn vanuit het consultatiebureau is om het te behandelen met zout! Dit hebben we drie dagen gedaan en zijn navel is nu super rustig.. Ging echt supermakkelijk en heeft totaal geen pijn gedaan :)
Oftewel, interessant om na te vragen of het wellicht een granuloom is en dan behandelen met zout! (Aanstippen kan pijnlijk zijn)
2 jaar geleden
Reactie op letsdothis
Dit ziet er wel een beetje gezwollen uit? Of is dat alleen op de foto? Bij ...
Ik dacht dat het een normale navel was voor babies 🙈 Het stak er eerst nog meer uit en is al best veel gekrompen… Gek dat niemand er wat van heeft gezegd. Kraamzorg niet en de eerste paar afspraken bij CB ook niet, totdat ze de laatste afspraak ineens over aanstippen begon.
2 jaar geleden
Reactie op Synicol
Ik kan de diagnose zelf niet stellen natuurlijk, maar het naveltje lijkt op ...
Ik heb het ff gegoogled en het lijkt idd een beetje op een granuloom. Ga er de volgende keer ff naar vragen!
2 jaar geleden
Reactie op wensmama.met.pcos
Ik dacht dat het een normale navel was voor babies 🙈 Het stak er eerst nog ...
Hmm altijd beste om even langs je huisarts te gaan. Ik was bij het cb en daar stipte ze het aan, een week later was ik er weer omdat ik toch twijfelde over haar naveltje en die dame zei nee dit stop ik niet aan. Toen heeft ze mij strooipoeder van weleda aangeraden speciaal voor naveltjes (kan je even Google) maar hielp ook niet echt. Toen huisarts en antibiotica crème. Ik had al die stappen over kunnen slaan, gewoon direct je huisarts inschakelen is het beste als je ergens over twijfelt 🍀
2 jaar geleden
Ons cb vertelde dat dit mogelijk komt door de cordring hier wordt nu onderzoek naar gedaan. Ook ons zoontje zijn navel is meerdere keren aangestipt en schijnt veel voor te komen.
2 jaar geleden
Reactie op Mandyx94
Zoals op mijn foto? Wat doen ze met aanstippen?
Klopt, met een wattenstaafje met zilvernitraat stippen ze het aan. Doet verder geen pijn.
2 jaar geleden
Reactie op Mandyx94
Met welk doel dan? Het is verder niet geirriteerd oid. Had de huisarts een ...
Is het niet nat? Hier bleef het vochtig en kwamen er korstjes op. Na badje waren de korstjes weg maar wel weer nat en zo bleef dat gaan. Nu is het helemaal rustig, niet rood en droog. Rood duidt toch vaak op een ontsteking? Gewoon nog een keer langs gaan als je het niet vertrouwd en eisen dat je iets krijgt ervoor