5 Reacties
één maand geleden
hoi Lieve mama,
Ik volg mee want mijn dochtertje heeft het zelfde probleem waardoor ik niks meer voor me zelf kan doen. Zij heeft dit overgenomen na dat zij in verleden corona had gehad. Voordat ze ziek werd kon ik haar in haar ledikantje leggen en ze sliep door tot 6 uur in de ochtend. Nu is het zo wanneer ik haar in haar bed leg is ze ook direct wakker en begint ze te huilen en mij vast te houden. succes hopelijk kunnen we dit doorbreken 🙂↕️
één maand geleden
Hetzelfde probleem hier ongeveer dus vermoed dat dit aan de leeftijd ligt. Moet soms 2u erbij blijven zitten, oppakken om te kalmeren en dan terug proberen laten slapen. Zo vermoeiend omdat ik mijn huishouden in die tijd wil doen. Daarna kan ik ook pas eten. Vaak kan ik daardoor niet eens zelf iets eten. Gemiddeld pas rond 22u savonds eet ik snel even frituur of McDonald's met afhalen omdat ik gewoon de tijd niet vind en zodra ik die wel heb ben ik veel te moe om nog iets te doen. Want koken is weer afwassen nadien (geen vaatwasser). Overigens is dit probleem nu van overdag naar savonds ook gaan doorzetten. Beste optie hier is doen alsof we zelf gaan slapen. Geen tv, geen telefoon etc aansteken in de slaapkamer
één maand geleden
Veel herkenning hier. Ggd heb ik om advies gevraagd. Die gaven een tip voor slapen in haar eigen kamer: leg dr in eigen bedje en ga er zelf op de grond naast liggen op een matrasje en doe alsof je slaapt/geef weinig of geen reactie. Dit is een minder actieve houding dan op een stoel ernaast. Als ze erg overstuur raakt kun je dr wel oppakken om te troosten, maar daarna wel steeds weer terug in eigen bedje. Ben net begonnen om zelf id praktijk te brengen overdag.. Ik lijk wel al wat kleine winst te boeken. En op gegeven moment kan je het matrasje steeds verder van haar bedje plaatsen, steeds meer richting de gang. Snachts slaapt ze ook nog op onze kamer dus dat is miss toch net weer ff andere aanpak...maar dat is mn volgende stap. Ik dacht probeer eerst overdag want dan heb ik meer energie dan avond. Succes.
één maand geleden
Misschien een tip qua wegleggen in haar eigen bed. Maar ik heb wel een slechte slaper vanaf het begin en hem dus nog nooit zo weg kunnen leggen. Dus ik lig altijd naast hem om hem te helpen in slaap te vallen. Na 15-20 minuten zit hij in zijn diepe slaap en vaak kan ik hem dan in zijn ledikant over hevelen zonder dat hij wakker wordt. Misschien lukt dat?