7 Reacties

5 maanden geleden

Same here! Mijn dame bijna 9 maanden en houdt tot nu toe echt totaal niet van knuffelen. Inderdaad van mij af duwen met zo'n zeurderig geluid.. Ik hoop dat het nog komt als ze echt het besef van knuffelen krijgt 😃

5 maanden geleden

Gewoon laten, niks forceren. Als ze iets niet willen met fysiek contact dan moet je dat respecteren. Zo leer je ze ook gelijk dat je hun grenzen respecteert en hun gevoelens en behoeftes belangrijk vind! Die van mij doet het btw ook soms.

5 maanden geleden

Yes we zijn niet de enige hahaha. Spelen, rondkijken, dingen pakken waar hij wij bij kan als hij op schoot zit. Zoveel leuker dan 3 min knuffelen volgens onze jongens hahaha.

5 maanden geleden

Hier precies hetzelfde, soms denk ik; kom even lekker rustig tegen mij aanliggen. Zelfs tijdens het troosten wilt hij niet te lang vastgehouden worden.

5 maanden geleden

Ja hoor hier ook! Soms neemt ze geen eens de tijd om lekker bij me te drinken (borstvoeding). Alleen savonds vlak na het voeden en voordat ze naar bed gaat wilt ze wel even knuffelen. Verder is ze druk druk druk met ontdekken en spelen haha. Ik laat haar maar lekker gaan, de wereld is gewoon heel interessant nu.

5 maanden geleden

Same here, ik ben vooral een klimtoestel voor hem en even lekker rustig knuffelen is er echt niet bij. Ik vat het maar op dat hij zo op zijn gemak is dat hij lekker op onderzoek uit gaat ☺️

5 maanden geleden

Hier hetzelfde hoor. Het heeft bij onze oudste ook best wel lang geduurd, maar die is nu een echt knuffelkont geworden. Komt uiteindelijk wel goed hoor 😊 Ik probeer met de kleine gewoon lekker mee te spelen. Als ze aan het brabbelen/gieren is ga ik meedoen, dat vindt ze zo leuk. En doen alsof ik haar opeet of haar haar speelgoed in mijn mond laten stoppen vindt ze hilarisch, dan buldert ze echt van het lachen. Ook allemaal vormen van fysiek contact en lekker dicht bij elkaar. Echt het knuffelen om het knuffelen komt vanzelf wel.