7 Reacties

3 maanden geleden

Mijn zoontje van 10 maanden kan ook pas net zelfstandig in zit komen en doet niets anders dan zitten. Als we hem op z’n buik liggen gaat hij gelijk zitten. Tijgeren kan hij wel maar meestal stopt hij wel na max een meter en sinds hij zelf in zit kan komen wordt er ook weinig meer getijgerd 😅 Heb ergens nog hoop dat het vanzelf komt maar verwacht dat ie het gaat overslaan en gelijk gaat lopen. Heb dus geen tips en weet ook niet of het slecht is. Denk dat het wel meevalt

3 maanden geleden

Hier in mijn omgeving meerdere kids die kruipen overgeslagen hebben, en gelijk zijn gaan staan/lopen 😅 Ben wel benieuwd waarom het niet goed zou zijn 🤔

3 maanden geleden

Hier deed hij dat ook heel lang en sinds een week of twee kruipt hij pas echt. Ik heb niets gedaan om het te stimuleren, maar zijn grote zus ging het een paar keer "voor doen". Ik weet niet of het slecht zou zijn, loopt allemaal wel los denk ik altijd. Ik zelf was een billen schuiver en met mij is het ook goed gekomen 😜

3 maanden geleden

Misschien komt het nog. Ons meisje was al weken bezig met zichzelf optrekken, stappen langs de bank, salontafel, etc en had al wat stapjes achter een loopkarretje gedaan. Verder deed ze alles tijgerend en ging ze niet zelfstandig zitten. En toen besloot ze toch nog te gaan kruipen en daarna ook te gaan zitten. Alsof ze het eerst niet interessant vond…

3 maanden geleden

Het is vooral heel goed als ze kruipen vanwege de communicatie tussen de hersenhelften. Dat heeft een positief effect op cognitieve ontwikkeling (naast dat het goed is voor de motoriek). Als jouw kindje ook echt tijgert (eigenlijk dezelfde beweging als kruipen, met kruislingse coördinatie), is dat ook al goed voor de ontwikkeling. Beter dan bij billenschuiven. Mijn dochter kroop al met 8 maanden goed, maar m'n zoontje pas met 1 jaar. Daarvoor tijgeren hij alleen maae. In de zomer was het toen heel warm, en lieten we hem veel z'n luier. Hij kwam toen niet vooruit op de tegels (in z'n blote buik), dus toen ging hij pas kruipen. Het kan echt nog komen.

3 maanden geleden

Ieder kindje volgt zijn eigen tempo❤️ Mijn zoontje kruipt ook nog niet. Hij kan ook nog niet zelf gaan zitten 🫣 zichzelf optrekken doet hij al helemaal niet. Hij tijgert nu sinds 2 weken ongeveer (hij is nu 10 maanden + 1 week). Als ik naar het schema van het consultatiebureau kijk, dan hoeft hij dat op dit termijn ook nog niet te kunnen. Ik zou vooral je kindje volgen en je niet te druk maken 😘

3 maanden geleden

Mijn zoontje tijgert, trekt zich op en gaat zelf zitten. Kruipen lukt hem niet. Mijn dochter ging ook van tijgeren, omtrekken , zitten naar lopen. Ze kon pas, nadat ze zelfstandig kon lopen, kruipen.