10 Reacties
7 maanden geleden
Ik zou lekker beginnen bij je nieuwe werkgever en je daar nu nog even niet al te druk om maken. Tegen die tijd dat je weer zwanger zou willen proberen zwanger te worden werk je er alweer een aantal maanden. Daarnaast zou in zoals hier meer gezegd wordt je leven niet laten beïnvloeden door je werk. Het is uiteindelijk 'maar' werk namelijk!
Succes met je nieuwe baan!
7 maanden geleden
Ik zit een beetje in dezelfde situatie, afgelopen maart begonnen met een nieuwe baan en ook een jaarcontract. Omdat ik dit jaar 40 word wil ik ook niet te lang wachten met een tweede. Heb met mijn man besproken dat we vanaf komende maand weer gaan proberen, en dan hoef ik hopelijk de eerste drie maanden niet aan te geven dat ik zwanger ben. Tegen die tijd werk ik er 8 maand en heb ik me hopelijk bewezen in de functie.
7 maanden geleden
Ik heb het bij mijn sollicitatie aangegeven dat we op korte termijn een 2e wilde. Werd volkomen begrepen en geaccepteerd. Inmiddels is hij alweer 7 maandjes en ik van februari weer aan de slag.
En anders zou ik het zeker niet gaan uitstellen voor je werk. Je weet nooit hoe snel of langzaam je weer zwanger mag worden etc. Ga ervoor wanneer jullie er klaar voor zijn!
7 maanden geleden
Ik snap je dilemma volledig. In tegenstelling tot wat anderen zeggen zou ik misschien wel iers langer wachten. Het is tenslotte een baan waar je ook echt heel blij mee bent, en als je net ergens werkt en dan zwanger wordt (stel je bent meteen zwanger en dan super misselijk etc.), dan kan je jezelf niet goed bewijzen. Ik heb daarom vorig jaar de keuze gemaakt een half jaartje langer te wachten dan we eerder gepland hadden. Uiterlijk meeega blij met de beslissing want daardoor kon ik me ook goed focussen op het werk, en ik bleek ook in 1 poging zwanger te zijn en een pittige zwangerschap te hebben. Dus mega blij met de beslissing. Had dus extra tijd om me echt te bewijzen voordat ik met allerlei klachten half uitviel. En het leeftijdsverschil van 2,5 jaar bevalt me echt suuuper goed. 1e kindje kan zo goed communiceren en was echt wat zelfstandiger. Verschil van 3 jaar was ook echt top geweest, echt beter dan 1,5 of 2.
Ik weet dat iedereen zegt 'is maar een baan', maar werkgeluk is echt heel belangrijk.
7 maanden geleden
Reactie op Jaja1989
Ik snap je dilemma volledig. In tegenstelling tot wat anderen zeggen zou ik ...
Dat is wel het allerbeste senario! Ik heb na de eerste een operatie gehad, daardoor wat langer moeten wachten voor een 2e.. daarna nog 2 miskramen gehad en werd pas na de 3e ronde opnieuw zwanger van de 2e. Met gevolg dat er nu 4 jaar tussen de jongens zit. Wat we eigenlijk veel te lang vinden. Het is niet voor iedereen weggelegd.
7 maanden geleden
Ik zou aankijken hoe het op je nieuwe werk gaat. Het is heel belangrijk dat je nieuwe werkgever goed omgaat met een situatie als een zwangerschap. Misschien maak je je wel druk om niets! Als je in augustus begint heb je een paar maandjes om aan te voelen hoe het daar is en kan je dan wellicht die beslissing nog nemen
7 maanden geleden
Reactie op DeniseBoazJonah
Dat is wel het allerbeste senario! Ik heb na de eerste een operatie gehad, ...
Dat klinkt wel heftig voor jullie, maar is ook enorm pech hebben natuurlijk! Ook dat is niet standaard. Maar in de toekomst kijken kan je natuurlijk niet. Ik moet ook zeggen dat we iets 2 maanden eerder zouden zijn gaan proberen als ik er niet ineens achter kwam dat ik een lisexcisie nodig had voor voorstadium baarmoederhalskanker, maar gelukkig is dat heel snel gegaan en daarna dus direct zwanger. Is niet standaard nee, maar ik wilde wel een tegengeluid geven voor iedereen die zegt 'het is maar werk', want werk kan echt heeeel belangrijk en ook bepalend zijn voor je geluk.