16 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb twee jaar geleden de Amerikaanse NIPT test laten doen (in Amsterdam) met 9 weken en toen konden ze het geslacht ook al zien via het bloed. Maar ik hoorde laatst dat ze deze in Nederland niet meer doen, hij was wel vrij prijzig toen rond de €500 geloof ik.
Dus ik ben ook wel benieuwd of ze dit nu in België doen..
3 jaar geleden
Ik had er nooit eerder over gehoord en ik denk dat heel veel mensen dit ook niet weten… als het goed is zijn de kosten in België veel lager en worden ze zelfs vergoed door de verzekering
3 jaar geleden
Reactie op kd9
In België doen ze inderdaad het geslacht ook vaststellen met de NIPT, deze ...
Wat erg! Zo ver dacht ik niet eens… ik denk dat ik over 3 weken een rondje België ga maken haha 😂
3 jaar geleden
Klopt, ik laat de nipt doen ook met geslachtsbepaling (ben van België) maar dit kan wel nog niet op 10 weken. Ze hebben me gezegd dat je dit kan doen vanaf 12 weken dus ik krijg hem bij 12+4 (17 april)
3 jaar geleden
Reactie op letsdothis
Ik had er nooit eerder over gehoord en ik denk dat heel veel mensen dit ook ...
In België wordt de nipt test inderdaad volledig terugbetaald door je verzekering
3 jaar geleden
Wel fijn dat dit kan… ik ken iemand die is 9 weken en die gaat de nipt volgende week al doen ..
3 jaar geleden
Reactie op letsdothis
Wel fijn dat dit kan… ik ken iemand die is 9 weken en die gaat de nipt volg ...
Dat is wel gek. Vandaag nog bij de gynaecoloog geweest en die zei me dat het pas kon vanaf 12 weken
3 jaar geleden
Volgens mij vergoedt de meeste Nederlandse verzekeringen de Belgische nipt alleen na verwijzing van je huisarts(met reden waarom buitenland). Even opzoeken op de website van je verzekeraar. Had het vorig jaar opgezocht bij zilveren kruis en dat was de uitkomst.
3 jaar geleden
Reactie op babielove
Hoe werkt dat dan als je uit Nederland komt? En waar kan je een afspraak ma ...
Je kan als het goed is gewoon een afspraak maken in België… vergoeding weet ik niet precies maar de kosten zijn veel lager dan hier (dacht ergens rond de €120). Als je dat ervoor over hebt.. (ik wel) dan is het een uitkomst :)
3 jaar geleden
Reactie op Novemberbaby1
Dat is wel gek. Vandaag nog bij de gynaecoloog geweest en die zei me dat he ...
In Nederland kan je vanaf 10 weken zwangerschap een NIPT laten uitvoeren. April is net de switch tussen wetenschappelijke studie en beschikbaar voor iedereen. (https://www.rivm.nl/nieuws/vanaf-1-april-nipt-regulier-beschikbaar-voor-alle-zwangeren)
3 jaar geleden
Reactie op Vosje91
In Nederland kan je vanaf 10 weken zwangerschap een NIPT laten uitvoeren. A ...
Ja alleen zonder geslachtsbepaling