20 Reacties
7 maanden geleden
Ja onze meid van 6 maanden doet het ook ineens soms ligt ze ook gewoon met haar hoofd in het matras als ik haar kamertje op kom kan dit überhaupt kwaad?
7 maanden geleden
Zelfde hier. Net als grote zus in haar babytijd. In het begin vond ik het spannend en zat ik zowat voor het scherm van de babyfoon continu haha, maar hij doet het goed dus heb er inmiddels alle vertrouwen in 😊
7 maanden geleden
Reactie op Cato12
Laat je het wel toe of draai je haar terug? En in de nacht?
De eerste nachten draaide ik haar terug maar ze ligt echt binnen 2 minuten weer op haar buikje, heb dus wel 3 nachten wakker gelegen starend naar haar omdat ik het zo eng vond maar inmiddels draait ze ook weer terug of vind ik haar met haar hoofd bij het voeteneind en laat ik haar dus haar gang gaan
7 maanden geleden
Mijn baby was met twee maanden ook een tijdje buikslaper (gelukkig alleen overdag). Nu hij zes maanden is, is hij opeens weer een buikslaper (maar dan in de nacht!). Ik had al wel vertrouwen dat hij zijn hoofdje naar links/rechts kan doen, maar toch.. het is en blijft een kind. Die zijn niet te vertrouwen😂😅
De eerste twee/drie nachten hebben wij hem omgedraaid, maar binnen vijf minuten lag hij weer op zijn buik. Zelfs met een slaapzak aan. Nu heb ik mij er bij neergelegd en geaccepteerd. Hij heeft alleen een knuffeltje bij hem in bed, maar die houdt hij altijd vast. Zo schattig.
7 maanden geleden
Yes buikslaper hier, hij slaapt eigenlijk niet anders. Ik kan hem niet eens op zijn rug leggen, dan rolt hij zelf weer terug Haha.
6 maanden geleden
Hee allemaal, ons zoontje van 7 maanden slaapt sinds een paar weken het liefst op zijn buik. Ik vind dit heel spannend en merk dat ik er ‘s nachts vaak wakker van word en ga dan bij hem kijken of hij nog OK is. Hij kan namelijk nog niet goed terugrollen naar zijn rug. Eigenlijk wordt het steeds afgeraden om een kind om de buik te leggen tot een jaar of 2 (?!). Hij draait nu echter meteen terug naar zijn buik als ik hem terug leg, dus dat is ook geen doen. Mama’s help.. want mijn nachten zijn echt drama op deze manier en ik maak mezelf alleen maar meer gek
6 maanden geleden
Reactie op Lieske1234
Hee allemaal, ons zoontje van 7 maanden slaapt sinds een paar weken het lie ...
Ik heb een aerosleep topper gekocht, ik kon ook maar niet slapen. Moet wel zeggen dat die van mij terug rolt mocht hij dat willen. En z'n nekje ook sterk genoeg dat hij alle kanten op gaat met z'n hoofdje. Blijft spannend maar ik kijk niet zo vaak meer als in het begin.
6 maanden geleden
Onze zoon van 8 maanden slaapt sinds kort ook op zijn buik en slaapt veel beter! Hij was hiervoor altijd heel druk met zijn armen en maakte zichzelf hierdoor wakker. Nu is alleen het probleem dat hij altijd doorlekt s nachts aan de voorkant van zijn romper ! Hij gaat rond 20 uur naar bed, om 23 uur verschonen we hem nog een keer en dan komt hij altijd om 4 uur voor een luierwissel, maar sinds hij op zijn buik slaapt lekt hij dus door (en kwijlt hij zodat ik er altijd een hydrofiele doek onder moet leggen 😝). Heeft iemand hetzelfde probleem?? Of een goede oplossing ?
6 maanden geleden
Reactie op Bloem3007
Onze zoon van 8 maanden slaapt sinds kort ook op zijn buik en slaapt veel b ...
Hebben wij ook gehad. Wij zijn toen voor de nachten al overgestapt op een grotere maat (wel even kijken of dit niet nog veel te groot is) en pampers harmonie. Sindsdien nooit meer doorgelekt. Gebruiken nu overdag kruidvat 4 en in de nachten de harmonie 4
6 maanden geleden
Reactie op Bloem3007
Onze zoon van 8 maanden slaapt sinds kort ook op zijn buik en slaapt veel b ...
Hier ook een buikslaper! Wij laten ‘s nachts zijn romper open, zo kan de luier zich beter uitzetten. Wij verschonen ‘s nachts dan ook niet meer. Hebben nauwelijks nog dat hij doorlekt over die 10-12 uur!