43 Reacties

2 maanden geleden

Hier slaapt ze of door tot 7:00 of ze komt nog 1 keer tussen 4:00/6:00 voor een flesje en dan slaapt ze wel weer door tot 8:00 . Laatste flesje krijgt ze voor het slapengaan. Ik meng er 1 schepje fijne granen doorheen (150ml).

2 maanden geleden

Mijn kleine monstertje valt na 1,5/2 uur wiegen rond 22:00 pas in slaap. Standaard rond 00:00 huilt zij omdat zij wakker wordt en bij ons in bed wilt en een extra (kunst)voeding wilt en dan weer om 03:00 uur een voeding en dan 07:00 uur klaar wakker .. 🧟‍♀️ 🧟‍♀️ Mijn dochtertje heeft tot nu toe nooit doorgeslapen, het is mentaal en fysiek echt slopend. Zowel het uit laten huilen en slaaptrainingen werken hier niet. Iets met een temperamentvolle baby en té bewust zijn van alles.

2 maanden geleden

Ja hoor, hier ook nog steeds een nachtvoeding.

2 maanden geleden

Nog 2/3 keer per nacht🥲 wordt vanzelf beter hoop ik!

2 maanden geleden

Jup, hier net zo. Over een halve maand is ze 1 jaar maar ze moet en zal die fles krijgen snachts.. En vind het zo zo zo irritant ddt vriendenf/familie/kennissen dan zeggen "oh nee bij mij sliepen ze na 3 weken al door". Ja Gerda bij mij niet helaas! En uiteraard gaat die fase voorbij, maar soms pfffff. Al een jaar lang geen 8 uur achter elkaar doorgeslapen, ik verlang er zo naar! (Man doet de nachten soms ook maar ik word toch altijd wel wakker)

2 maanden geleden

🙋‍♀️ Heb een tweeling van 11,5 maand. De een red het meestal met een of geen nachtvoeding (tussen 20 en 7), de ander wil er vaak minimaal 1, soms nog wel 2 of 3..😅 En guess what, slaapt de een een nachtje door, dan de ander natuurlijk totaal niet🤣 Ik geef nog borstvoeding ^^

2 maanden geleden

Zo fijn om te zien dat we niet alleen zijn. Gelukkig maar! Door al die Gerda’s lijkt dat namelijk soms wel zo 🥲

2 maanden geleden

Oh ja joh, vanacht elke twee uur kwam ze gezellig voor wat drinken haha heb haar maar bij mij in bed gelegd want ik werd moe van het heen en weer lopen naar haar kame😂

2 maanden geleden

Reactie op MyFirstL0veM

Jup, hier net zo. Over een halve maand is ze 1 jaar maar ze moet en zal die ...
Ohhh ik verlang er ook zo naar om me weer eens uitgeslapen te voelen! En hier idem, man doet de nachten meestal, maar ik ben evengoed wakker. Vannacht kwam ze al om 1:00 uur en ik kan vaak ook maar heel lastig weer in slaap komen. Van 2:00-3:00 lag de oudste in bed te blaffen en om 6:00 was de baby er weer 🤪

2 maanden geleden

Ik denk dat hier van de 11 maanden, de keren dat ze heeft doorgeslapen op 2 handen te tellen zijn. Als ze wakker wordt heeft ze ook echt een flesje nodig, we hebben het een aantal keer geprobeerd maar ze slaapt niet verder zonder een klein flesje. Zal vast vanzelf een keer over gaan 🫶🏼

2 maanden geleden

Reactie op Spirit

Ohhh ik verlang er ook zo naar om me weer eens uitgeslapen te voelen! En ...
Echt vreselijk soms. Hier gilt onze dochter van bijna 1 vaak rond 5.15u de oudste van 4 wakker en die gaat dus echt niet meer slapen als hij eenmaal wakker is. Hoeveel fles geven jullie in de nacht? Ik probeer vaak 120 met 3 scheppen maar te geven om het soort van af te bouwen maar goed dat gaat al een tijdje zo. Ik vind het aan de ene kant ook zo sneu voor haar. We hadden eigenlijk afgesproken in onze vakantie (nu dus) gaan we dr laten huilen als ze snachts wakker wordt.. is niet gelukt uiteraard! We zijn wél van de late avondfles (rond 23u) af!

2 maanden geleden

Reactie op ilse12345678

Zo fijn om te zien dat we niet alleen zijn. Gelukkig maar! Door al die Gerd ...
Vind het altijd zo bizar om hier dan te lezen dat we niet alleen zijn en in mijn omgeving alle baby'tjes en kinderen doorslapen voor mijn gevoel!

2 maanden geleden

Reactie op MyFirstL0veM

Vind het altijd zo bizar om hier dan te lezen dat we niet alleen zijn en in ...
Denk dat dat komt omdat de doorslapers meer energie hebben om rond te bazuinen dat hun kindje doorslaapt 😉

2 maanden geleden

Reactie op MyFirstL0veM

Echt vreselijk soms. Hier gilt onze dochter van bijna 1 vaak rond 5.15u de ...
Toch progressie! Hier wordt ze juist weer rond 23:30 wakker de afgelopen dagen 🤪 Wij geven 150/5, maar ze drinkt niet altijd alles op. Vandaag bij CB geweest die aangeeft, zoals verwacht, dat de fles gewenning is en de meeste kindjes gewoon zonder voeding doorslapen. We mogen terug naar 2/3 flessen per dag en er werd aangeraden om de fles associatie die er nu is los te koppelen. Ik weet nog niet wat ik daarvan vind. Zit nu ook overspannen thuis en het laatste waar ik nu behoefte aan heb, is de strijd aangaan met mijn baby 🫣

2 maanden geleden

Reactie op Spirit

Toch progressie! Hier wordt ze juist weer rond 23:30 wakker de afgelopen da ...
Oh ik snap je zo goed! Ik geef hier ook nog 5/6 flessen. Hij geniet er ook echt nog zo erg van..

2 maanden geleden

Reactie op Spirit

Toch progressie! Hier wordt ze juist weer rond 23:30 wakker de afgelopen da ...
Ik vind altijd dat ze bij het CB wel heel makkelijk zeggen dat het gewenning is en dat je moet afbouwen. Ik geef geen flesvoeding, maar borstvoeding. Waarom zou je borstvoeding wel op verzoek mogen blijven doen en flesvoeding niet? Lijkt me niks mis mee, zeker als je kleiner flesjes geeft en je dus niet gaat over voeden. Ik zou lekker doen wat goed voelt voor jou en je kindje!

2 maanden geleden

Reactie op Es0492

Oh ik snap je zo goed! Ik geef hier ook nog 5/6 flessen. Hij geniet er ook ...
Ja hier dus ook! Het is echt een stukje comfort en onderdeel van het slaapritueel (ok en ‘s ochtends vroeg ook gemakzucht van mijn man haha). We nemen het advies zeker mee. Zou heerlijk zijn om haar gewoon weg te kunnen leggen zonder haar in onze armen met een fles in slaap te moeten laten vallen, en ook om geen nachtvoeding meer te geven, maar aan de andere kant… ze volgt keurig haar lijntjes dus blijkbaar gaat het op deze manier qua gezondheid en groei gewoon helemaal prima.

2 maanden geleden

Reactie op Spirit

Ja hier dus ook! Het is echt een stukje comfort en onderdeel van het slaapr ...
Nachtvoedingen zijn op deze leeftijd echt nog normaal hoor! Dus zolang je op de hele dag niet teveel flesvoeding geeft dan lekker blijven doen! Onderzoek toont aan dat zeker tot 18 maanden nachtvoeding belangrijk is voor de hersenontwikkeling 💪🏻 dat helpt mij om het vol te houden 🥰

2 maanden geleden

Ja hoor hier ook nog, zonder fles gaat hij niet verder slapen. Dus zodra ik hem hoor maak ik een fles en dan slaapt ie gelijk weer door. Ze gaan het vanzelf wel afbouwen.

2 maanden geleden

Hier ook nog 2 op de 3 avonden een nachtvoeding! Wij geven het gemengd met tarwe granen.