26 Reacties

6 maanden geleden

hoi hoi, jij bent zeker niet enige mijn dochter wilt ook bijna niks eten ik doe alles met moeite geven. Ik heb ook gesprek nu met de huisarts en consultatiebureau. succes hopelijk gaan ze toch eten van mij is ook bijna 8 maanden 😕

6 maanden geleden

Hier ook, bijna 8 maanden en wil enkel melk. Totaal geen interesse in eten. Op alle manier aangeboden.. Willen jullie laten weten als je de gouden tip krijgt van de arts. Wij zijn op dit moment op vakantie en kunnen nog geen arts bezoeken.

6 maanden geleden

Mijne is net 8maanden en wilt ook nog steeds niet draait zijn gezicht en begint te krijsen als ik het weer probeer aan te bieden. Ik doe het wel elke dag sinds hij 4maanden is. Heb gesprek gehad met cbarts die adviseerde om te blijven aanbieden maar nu 3 keer op een dag inplaats van 1keer.

6 maanden geleden

Ergens ben ik zo blij dat ik niet de enige ben, maar aan de andere kant ook weer zo rot dat jullie dit moeten meemaken, want weet als geen ander hoe frustrerend dit kan zijn. Ik zal doorgeven wat de arts zei @Sheem1 heeft de arts nog iets gezegd over ijzer tekort? Zoiets las ik online,

6 maanden geleden

Reactie op faatjemar

Ergens ben ik zo blij dat ik niet de enige ben, maar aan de andere kant ook ...
Ja echt super frustrerend, voor als je echt alles hebt geprobeerd. Echt geen idee wat de oorzaak kan zijn. Let me know. ❤️

6 maanden geleden

Die van mij toont ook niet altijd veel interesse. De ene dag meer dan de andere maar meer dan een paar happen is het niet. Hij wil ook zeker geen lepel in de mond, wil alles zelfs doen. Ik las ergens dan melk de hoofdvoeding is tot een jaar en van bekenden van mij hoorde ik dat hun kindjes ook pas later dus tegen een jaar beter gingen eten. Je kunt ze denk ik ook moeilijk dwingen dan krijg je denk ik juist problemen met eten later. Wat ik hier doe is een paar keer per dag wat bieden zoals broodkorst of een stuk fruit of groente en hem zelf laten bepalen wat hij ermee doet.

6 maanden geleden

Ja dat geeft mij dan ook weer rust, dat hij iig zijn hoofd voeding binnen krijgt. Ik ben vandaag ook bij cb geweest. Ze zei blijf aanbieden en heb verwijs gekregen voor een pre logopedist. Wist niet eens dat dat bestond 😂maar dan gaan ze kijken of het niet ergens anders aan ligt. Ik denk zelf van niet, maar ach ik denk dan maar kan geen kwaad als ik ben geweest

6 maanden geleden

Reactie op Anoniem20232023

Die van mij toont ook niet altijd veel interesse. De ene dag meer dan de an ...
Ja idd meer kan je ook niet doen hè. En wat je zegt hoofd voeding is het allerbelangrijkste en de rest is maar voor erbij, hopelijk gaan alle kleintjes gauw hapjes eten

6 maanden geleden

Mijn zoontje wil geen groente en fruit eten. Hij wil wel brood en maisvingers. Hij is sinds kort ook begonnen met het weigeren van de fles (ik geef borstvoeding). Ik heb morgen contact met een pre logopedist, ven benieuwd.

6 maanden geleden

Hier zijn de hapjes ook nog steeds geen succes. Af en toe houdt ze een paar minihapjes binnen maar verder vooral tegenstribbelen, mond dichthouden of proberen de lepel uit je hand te trekken. Het enige wat ze wel neemt is reepjes komkommer waar ze lekker op kan sabbelen. Heb het cb-bureau nog niet benaderd, maar waarschijnlijk ga ik ze binnenkort ook maar een berichtje sturen..

6 maanden geleden

Hi, Hier is eten ook geen succes. Het eerste hapje is altijd wel interessant maar daarna haakt ze vaak af. Ik blijf het wel dagelijks proberen en soms gaat het wat beter. Maar je bent zeker niet alleen! Liefs

6 maanden geleden

Hier ook tot 7,5 maand met moeite 2 lepels per dag binnengekregen. Sinds een week of 2 heeft hij de klik gemaakt en gaat het plots beter. Hopelijk maakt jouw kindje deze klik ook snel! Ik begrijp helemaal hoe frustrerend dit is! Je maakt verse hapjes en moet ze gewoon elke keer in de vuilnisbak gooien..

6 maanden geleden

Heb je Rapley geprobeerd? Die van ons eet ook bijna niks van papjes. Of 1 hap of gewoon niks. Soms wel een paar hapjes soms niks. Zit totaal geen lijn in. Rapley gaat iets beter, maar nog steeds verdwijnt 95% elders. Ze vind het ontleden van eten momenteel wel zeer interessant. Al die mensen die 200 gr van het een en 150gr van het ander erin krijgen, hoe dan? Onthoud: food under one is for fun, oefenen oefenen! Ben benieuwd naar de tips gegevens door artsen/ cb

6 maanden geleden

Reactie op Ninaschuurman

Heb je Rapley geprobeerd? Die van ons eet ook bijna niks van papjes. Of 1 h ...
Ja precies. Ik vraag me dan ook af hoe doen ze dat, 200 gram 😂 ja ik doe dat ook maar wat je zegt, meer ontleden dan dat er iets in zijn mond gaat. En idd dat geeft me ook weer rust te weten onder 1 jaar just for fun

6 maanden geleden

Reactie op Novemberbaby1

Hier ook tot 7,5 maand met moeite 2 lepels per dag binnengekregen. Sinds ee ...
Ja precies, tegenwoordig eet ik het zelf op. Ik weiger nu weg te gooien en zo krijg ik mijn groentes ook binnen 😂

6 maanden geleden

Reactie op Eliza I Moderator

Hi, Hier is eten ook geen succes. Het eerste hapje is altijd wel interessan ...
Hopelijk gaat het bij ons gauw naar de 150 gram groentes en fruit! 💪🏼

6 maanden geleden

Reactie op Mommmtobe

Hier zijn de hapjes ook nog steeds geen succes. Af en toe houdt ze een paar ...
Ja zou ik wel doen, dan krijg je een verwijs voor een pre logopedist. Je weet maar nooit,,misschien kan ze je tips geven. Ik heb woensdag een afspraak, ik ben benieuwd

6 maanden geleden

Reactie op Esvk

Mijn zoontje wil geen groente en fruit eten. Hij wil wel brood en maisvinge ...
Hoe was het bij de logopedist? Ik heb volgende week woensdag. Ze komt aan huis, ze zei leg alvast wat hapjes klaar

6 maanden geleden

Reactie op faatjemar

Hoe was het bij de logopedist? Ik heb volgende week woensdag. Ze komt aan h ...
Hi! Hoe heb je dat geregeld? Via de huisarts of cb .. ?

6 maanden geleden

Reactie op faatjemar

Hoe was het bij de logopedist? Ik heb volgende week woensdag. Ze komt aan h ...
Ik heb telefonisch contact gehad en situatie uitgelegd. Bij mij komt er a.s woensdag ook 1 langs. Ben benieuwd! Mijn zoontje is nu helemaal weg van cracottes.