26 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op kamski

Hi! Hoe heb je dat geregeld? Via de huisarts of cb .. ?
Hoi kamski, via cb. Ik had mijn zorgen geuit over het weigeren van hapjes. Toen begon ze er zelf over om dat iig uit te sluiten.

6 maanden geleden

Reactie op Esvk

Ik heb telefonisch contact gehad en situatie uitgelegd. Bij mij komt er a.s ...
Ohhh spannend!!! En wat goed dat hij cracottes eet. Dat heb ik zelf niet geprobeerd, ga ik morgen gelijk proberen. En het gaat goed met happen?

6 maanden geleden

Reactie op faatjemar

Ohhh spannend!!! En wat goed dat hij cracottes eet. Dat heb ik zelf niet ge ...
Ja heel goed en hii vind het heel leuk. Ik geef een hele cracker, hij sabbelt erop. Laatste stukje is wel groot wat hij in z'n mond stopt maar hij sabbelt er goed op. Ik heb het ook via het CB geregeld. Preverbale logopedie word vergoed door de verzekering als je een verwijzing hebt van het CB.

6 maanden geleden

Ik was in eerste instantie begonnen met het aanbieden van enkele groenten (gepureerd), maar dat was geen succes. Hapjes met een combinatie van aardappel/pasta en groenten (en soms vlees) ging stukken beter. Ze lijkt de structuur interessanter te vinden. Inmiddels eet ze super goed en daar zijn we super blij mee. Ik weet ook dat wat je ook probeert geen garantie is voor succes. Onze oudste dochter is 2 en eet nog steeds slecht. Wel brood, maar geen vers warm eten als we geluk hebben een potje. De jongste van 7,5 maand eet dus beter dan de oudste van 2. Ze schelen inmiddels ook nog maar 2 kilo. Ieder haar eigen tempo denk ik maar.

6 maanden geleden

Reactie op FeS

Ik was in eerste instantie begonnen met het aanbieden van enkele groenten ( ...
Hoi Fes, vraagje, deed je dan aardappel/pasta en Groenten dan wel pureren? Wat voor combinaties gebruikte je? Lastig dat je dochter van 2 nog steeds niet goed eet. Lijkt me zo moeilijk, ik zie en hoor het vaker om me heen, wat je ook zegt ieder zijn tempo en wij doen onze best, meer kunnen we niet doen.

6 maanden geleden

Reactie op faatjemar

Hoi Fes, vraagje, deed je dan aardappel/pasta en Groenten dan wel pureren? ...
Een deel pureren (bijvoorbeeld wat hardere groenten en kipfilet) en dan de aardappels prakken of pasta fijn snijden. Ik gebruik vaak aardappel, zoete aardappel en dan qua groenten doperwten, boontjes, broccoli, maïs, wortel, etc. Qua veel gesneden gekookte ham, kipgehakt, kipfilet. Voor pasta gebruik ik vaak vermicelli, is iets dunner.