13 Reacties
één maand geleden
Mijn dochter slaapt al een maand of 4 maar 1 x per dag en doet het er prima op
één maand geleden
Hier heeft ze ook echt nog 2 dutjes nodig.. voormiddag van kwart na 9 tot 10 en namiddag van 12 tot 14 of 12u30 tot 14u30
één maand geleden
Hier op 26/10 geboren en 6/11 normaalgezien uitgerekend. Al sinds kort na de zomer (begin schooljaar van de oudste 8j terug) slaapt ie enkel snachts goed maar overdag is het een ramp. Weekend, vakanties en feestdagen sliep ie normaal tot 9u smorgens. Nu door op te staan voor school moet ik hem zelf wakker maken waardoor ie smorgens wel chagrijnig loopt. Tussen 11 en 12u eet ie warm en daarna zou hij inprincipe moeten slapen zoals ie het gewend was. Laat dat nu het slaapje met problemen zijn... Vanaf hij zijn maaltijd heeft gehad begint ie in zijn ogen te wrijven en lastig te lopen. Niks is goed maar slapen dus ook niet. Dit rekt ie tot minimaal 14u30 a 15u uit. Helaas... De andere zoon heeft om 15u30 gedaan met school waardoor hij terug chagrijnig is als ik hem uit bed haal ervoor. Doorslapen in de maxi cosi kan hij niet en in de auto slaapt ie ook zelden. Daarna is het uithouden tot net na het avondeten en vanaf 19u wilt ie gaan slapen. Maar ook daar loopt het nu de laatste week weleens mis. Hij is aanhankelijk en kan niet meer alleen zijn. Ik zit soms tot 2u toe in de slaapkamer om hem te laten slapen. Zijn bedtijd een uurtje uitstellen heeft ook geen nut. Om 22u kan ik hem er ook inleggen met dezelfde problemen. Gewoon niet alleen willen zijn en opgepakt willen worden. Dan wilt ie op me slapen maar dat heb ik sinds baby tijd al altijd geweigerd als ie niet ziek was. Dit om toekomstige problemen ermee te vermijden, want de oudste kon tot 3 jaar enkel maar slapen als ie gepakt werd, in de auto in slaap gereden werdt of in de buggy gaan wandelen. Tot dus een week geleden ging het altijd goed met slapen in zijn bed maar nu heeft ie zo een verschrikkelijke verlatingsangst dat ie me de hele dag door binnen de meter wilt hebben. Weekends en vakanties slaapt ie normaal (voor hij angstig werd) rond de middag en dan nog eens rond 16u. Die van 16u is er nu volledig uit en zoals vandaag ligt ie nu wel net te slapen.
één maand geleden
Hier slaapt mijn zoontje van 13/11 ook nog maar 1 keer op een dag. Dat 2de dutje wou hij echt niet meer en zo wel was het avond en snachts drama. Nu gaat het goed. Slaapt snachts door en in de avond geen drama meer.
één maand geleden
Hier ochtend dutje van gemiddeld twee uur en dan drie kwartier eind van de middag. Sommige dagen heeft ze het middagdutje niet nodig en dan heeft ze alleen de ochtend dut en daar voldoende aan tot ze ‘s avonds om 19 uur naar bed gaat voor de nacht.
Denk dat t erg verschilt per kindje.
één maand geleden
Bedankt allemaal! Zo te horen hoef ik me helemaal geen zorgen te maken mocht dit zo blijven/doorzetten!
één maand geleden
Hier nog wel 2 slaapjes. (9/11 1 geworden).
Meestal van +/- 10:00 tot 11:30/12:00 en dan van +/- 15:00 tot 16:00/16:30.
Volledig naar behoefte dus het wisselt wel nog eens.
Ik merk wel dat hij bij de opvang vaak maar een half uur tot een uur slaapt. Vooral 's ochtends. Dus ik verwacht dat hij daar misschien wat sneller al naar 1 slaapje overgaat.
één maand geleden
Hier een kindje van 24 oktober 2023, en zij doet nu al ruim een maand nog maar 1 dutje. Maar sinds een paar dagen wilt ze niet meer vroeg der dutje doen maar schuift de tijd van 9/a 10 uur naar nu 11/12 uur en dan slaapt ze zeker wel 2 uurtjes. Dan gaat ze tussen 18 en 19 naar bed.