7 Reacties

3 maanden geleden

Denk dat een deken op deze leeftijd steeds minder handig wordt ivm de bewegingen die ze nu allemaal maken. Misschien kan je hem een lekker warme (wollen) pyama onder de slaapzak aandoen?

3 maanden geleden

Geen deken gebruiken. Beter dan wat dikke kleding en slaapzak gebruiken. Risico is wat ons betreft te groot dat hij zich helemaal in de deken rolt

3 maanden geleden

Hier schopt hij het zelf weg. Ik leg het er wel omdat hij het als knuffeldekentje gebruikt omdat ie graag iets rond zijn hoofd voelt en over zijn oogjes wilt trekken. Hij beweegt ook elke 2 seconden dus niks blijft lang. Hier opgelost met warmere kleding. Een slaapzak wordt hij heeel erg boos van, wordt hij overstuur en wilt hij een hele nacht niet normaal meer slapen. Om het wat warmer en knusser te maken heeft hij een babynestje. Verder gewoon de slaapkamer goed verwarmen tot een aangename en niet te warme temperatuur

3 maanden geleden

Vanaf het moment dat ze rollen "mag" je geen deken meer gebruiken ivm de veiligheid. Een dikke slaapzak is echt voldoende

3 maanden geleden

Reactie op Cheds

Hier schopt hij het zelf weg. Ik leg het er wel omdat hij het als knuffelde ...
Ik doe dit ook. Die van ons vindt slaapzak ook verschrikkelijk. Heb wel een deken. Ik denk ook zo van ja hij beweegt zich behoorlijk vrij en kan dingen goed van zn hoofd weg halen bij wijze van, als die onder deken komt kan hij er wel uit kruipen zo

3 maanden geleden

Reactie op ezzie95

Ik doe dit ook. Die van ons vindt slaapzak ook verschrikkelijk. Heb wel een ...
Ja komen ze al heus van onder. Hier doet hij opzettelijk het deken over zijn gezicht om het ineens weg te trekken, vindt hij echt geweldig 😅 als ze sowieso al veel bewegen in hun slaap lijkt het me opmerkelijk dat ze een deken niet zouden wegduwen. Zijn ook nooit dikke of zware dekens of donsdekens maar van die zachte fleece dekentjes. Hij kan het volledig opheffen en verplaatsen

3 maanden geleden

Er zijn helaas echt eens kleine minderen die verstrengeld zijn geraakt in hun dekens. Ik zou het risico niet nemen en gewoon een slaapzak geven tot ze stiller blijven liggen. Maar anders, probeer dan een wollen deken, geen dekbed.