9 Reacties

6 maanden geleden

Jeetje wat vervelend zeg 🥺 snap dat je je zorgen maakt! ❤️ zijn jullie al bij een fysiotherapeut of zo geweest? Als het al een paar maanden is, kan het ook zijn dat het nu misschien een soort gewoonte is geworden na pijn gehad te hebben? Maar als je denkt dat ze echt nog pijn heeft, zou ik ook geen 3 maanden willen wachten. Veel te lang

6 maanden geleden

Reactie op Elisabeth93

Jeetje wat vervelend zeg 🥺 snap dat je je zorgen maakt! ❤️ zijn jullie al ...
Ik denk dat het dus niet persé is ontstaan door trauma en dat ze het dus van geboorte af aan had, maar dat het niet opviel omdat ze net had leren lopen….vind het ook ontzettend zielig en maak mij zorgen om haar…ik ga kijken voor een fysio of manueel therapeut…

6 maanden geleden

Reactie op Mamamore

Ik denk dat het dus niet persé is ontstaan door trauma en dat ze het dus va ...
Zorg wel dat je een kinderfysio inschakelt. Kinderfysio is schijnbaar echt anders dan gewone fysio. Een goede osteopaat is wellicht ook een idee. De osteopaat waar ik voorheen kwam voor spanningshoofdpijn gaf aan dat mijn hoofdpijn kwam door iets in mn heup. Ook heeft ze iets met mn maag gedaan (klepje was gespannen ofzoiets geloof ik dat ze doen zei)... klinkt zweverig, maar daarna geen hoofdpijn meer...

6 maanden geleden

Jeetje. Wat vervelend zeg dat ze je zo lang laten wachten bij zo'n klein kindje. Zeker als jullie zichtbaar zien dat ze er last van heeft. Geen ervaring hier, maar ik zou zeker inderdaad eens naar een kinderfysio gaan. Wie weet ziet hij/zij wel wat of herkent hij/zij het, en dan kun je daarmee altijd terug naar het ziekenhuis als dat nodig is. Verder zou ik deze vraag misschien even in een algemenere groep gooien. Dan heb je veel meer kans op reactie. Je zit nu in alleen de november 2023 groep. 😘

6 maanden geleden

Misschien overwegen om een kinderrevalidatie arts mee te laten kijken? Die kan dan weer kinder therapeuten zoals fysio laten meekijken?

6 maanden geleden

Ons zoontje heeft een actieve adductie in z'n linkervoet. Hij loopt hier dus ook anders op, ondanks dat zijn voetje zelf flexibel is en ook dus in goede stand te buigen is. We zijn op eigen verzoek nu twee keer bij de kinder orthopeed geweest, er is met jonge kinderen vooral een afwachtbeleid omdat het nog onervaren lopers zijn. De orthopeed gaf aan dat de meeste kinderen richting de 2 jaar oud in goede stand lopen. Zijn advies was om vooral op blote voeten te laten lopen zodat ze meer grip hebben op hun houding. Schoenen doen wij dus zo min mogelijk. Ik zou dus zeker even via het consultatiebureau een verwijzing vragen en het eens laten nakijken. De kinderfysiotherapeut heeft ons goede tips gegeven hoe we zijn niet-voorkeurskant goed kunnen stimuleren en uitdagen, ook heel fijn.

6 maanden geleden

Inderdaad een ervaren kinderfysiotherapeut inschakelen. Best gek dat geen arts dit al geadviseerd heeft? Meestal de eerste stap nadat letsels of duidelijke afwijkingen zijn uitgesloten. Fysiotherapeut is nou eenmaal expert op gebied van bewegingsapparaat en kijkt ook meer naar spieren/gewrichten. Zij nemen (krijgen) ook veel meer de tijd om grondig onderzoek te doen. Direct advies is hier al gegeven: blote voeten lopen. Als je schoenen aandoet, laat dit dan schoenen zijn met hele flexibele zooltjes.

6 maanden geleden

Gisteren de eerste afspraak bij de kinderfysio gehad. Het viel haar dus op dat ze haar knie niet wilt buigen. Ik moet dus nu oefeningen met haar doen met opstapjes en afstappen waarbij ze dus niet haar voorkeursbeen gebruikt. Zojuist ook geprobeerd met haar, maar ze weigert haar been te buigen en houdt haar linkerbeen te alleen tijde gestrekt, ook dus bij het lopen…. Ben benieuwd waar het naartoe leidt….

6 maanden geleden

Reactie op Mamamore

Gisteren de eerste afspraak bij de kinderfysio gehad. Het viel haar dus op ...
Fijn dat jullie daar al terecht konden! Best gek dat dit nog geen arts is opgevallen al die tijd? Hopelijk gaat dit helpen! 🤞🏻