12 Reacties
13 dagen geleden
Kan me voorstellen dat hij na zo’n grote fles ook wel vol zit.
Is het een idee om eerst het ontbijt aan te bieden, en daarna de fles?
Wij hebben van 7-12 maanden een papfles met Brinta gegeven. Nu krijgt ze havermout met een beetje geprakte banaan erdoorheen. En op de opvangdagen krijgt ze gewoon brood. Kan ze zelf eten, terwijl wij ons klaar maken verder. Daarnaast krijgt ze een bekertje warme halfvolle melk.
Ik weet jullie situatie natuurlijk niet, maar ze hoeven ook niet meer zoveel melkproducten op de dag. Rond de 300ml aan melk/yoghurt is voldoende op de hele dag. Misschien kan je die 210 fles ook wel verminderen? Nogmaals, als dat natuurlijk in jullie situatie kan ☺️
13 dagen geleden
Reactie op firstbabynov2023
Kan me voorstellen dat hij na zo’n grote fles ook wel vol zit.
Is het een ...
Hi! Bedankt voor je reactie! Vanochtend toevallig geprobeerd om ontbijt te geven voor de fles, maar dan is het crisis tot hij zijn fles krijgt 😂 minder geven heb ik ook al geprobeerd, maar dan wil hij alsnog niets eten nadien. Daarom geef ik liever wat meer zodat hij toch nog iets binnenkrijgt in de ochtend.
Havermout ga ik zeker eens proberen! Maak je dit dan met melk?
Ook papfles heb ik al geprobeerd maar dan heeft hij een aantal uren nadien toch weer honger 😊
13 dagen geleden
Wij geven bij gelijk wat eerst de vaste voeding en vervolgens maar aanvullen met melk. Pannekoekjes van granen, fruit of groenten zijn hier wel hip en ik steek er ook meteen paar in de diepvries zodat we er altijd wel hebben. Brood en ei is ook een optie hier. Yoghurt kunnen wij niet geven door koemelk eiwit allergie dus krijgt ie wel plantaardige toetjes zoals Nestlé, Olvarit en Gerber hebben. Die vind ik zelf ook wel lekkerder proeven dan producten met melk
13 dagen geleden
Mijn zoontje krijgt in de ochtenden dat hij naar de opvang gaat de borst als ontbijt en op de opvang krijgt hij voor zijn ochtendslaapje lekker fruit. Thuis krijgt hij als we vrij zijn in de ochtend bij wakker worden eerst de borst en dan een beetje Griekse yoghurt. En dan voor zijn slaapje nog lekker fruit! Als hij dan wakker wordt is het meestal tijd voor brood.
13 dagen geleden
Reactie op Novemberbaby1
Hi! Bedankt voor je reactie! Vanochtend toevallig geprobeerd om ontbijt te ...
Jammer dat het eerst aanbieden van vast voedsel niet lijkt te werken, maar misschien is het een kwestie van wennen?
Havermout maak ik inderdaad met gewone melk. Maar wij zijn een aantal weken geleden gestopt met kunstvoeding. Met kv kan het vast ook, als je dat liever wil.
Maar als hij na een papfles snel honger krijgt, dan twijfel ik of havermout een ander effect geeft.
Hoe ziet de rest van de ochtend eruit? Want bij ons krijgt ze (opvangdag) om 7.30 brood, om 9u fruit en dan om 10u gaat ze slapen. En rond 12u krijgt ze dan weer brood.
En waarom geven ze eigenlijk geen tussendoortje? Als jij wil dat hij nog iets krijgt, kan je dat tussendoortje dan zelf niet meegeven aan de opvang? Of doen ze er dan ook niks mee?
12 dagen geleden
Ik weet niet hoeveel tijd jullie hebben in de ochtend. Hier werkt het om bij wakker worden een fles te drinken (ook 210 aan KV) en ongeveer 20/30 minuten later een broodje te eten. In 1x alles geven op welke volgorde dan ook gaat hier ook niet en zolang er niet eerst een fles in gaat is ze ook niet tevreden.
Tevens merk ik aan onze dochter (ieder kind natuurlijk verschillend), maar dat als zij wakker word gemaakt zij veel sneller wat weigert of überhaupt niet wil. Ik zit op dit moment wel volledig thuis en laat haar dus slapen tot hoe laat ze wil, kan me voorstellen dat dit in andere situaties anders is maar wie weet speelt het ook mee.
12 dagen geleden
Onze zoon kreeg 3 maanden geleden 90cc fles en klein bordje brinta met gewone melk. Later ben ik de volgorde gaan omdraaien en ook afwisseling met havermout en pap. Hoe meer hij van de pap at, hoe kleiner de fles melk. En nu sinds een maand eet hij alleen pap in de ochtend, 10u fruithap, lunch met brood, soms eii, avocado of soep, dan om 13.30 nog een flesje melk, soepstngel en thee om 1600. En daarná s avondeten
10 dagen geleden
Reactie op Novemberbaby1
Hi! Bedankt voor je reactie! Vanochtend toevallig geprobeerd om ontbijt te ...
Na een aantal uur weer honger hebben is ook wel normaal toch? Dat heb je zelf ook denk ik.
Stel je ziet de fles dan als ontbijt, dan zit er nog wel een tussendoortje tussen het ontbijt en de lunch toch? Of biedt jullie opvang echt niets aan tussen die tijd?
Ik heb altijd op een opvang gewerkt, en dan boden we inderdaad rond half 10/10uur, fruit aan, en daarna was het dan vaak tijd voor een dutje, en daarna lunch.
Bij de oude opvang van mijn zoontje (hij gaat nu naar mijn oude werk) hadden ze juist een belegde cracker of maiswafel rond die tijd. Maar dus wel ook een tussendoortje.
Ben vooral benieuwd wat het ritme van de opvang dan is!
Een grote fles is in principe prima als ontbijt, maar als je graag een 'echt' ontbijt wil geven zal hij daar toch aan moeten wennen. Misschien een keer in een vakantie gaan proberen het ontbijt eerst te geven met wat melk ernaast (of inderdaad pap of havermout met melk), en de fles steeds meer afbouwen erna of gewoon weglaten.
Ik kan me voorstellen dat je daar op werkdagen geen zin in hebt, dus misschien dan als je een keer een paar dagen vrij hebt o.i.d.
9 dagen geleden
Reactie op AmaiyaMaine
Na een aantal uur weer honger hebben is ook wel normaal toch? Dat heb je ze ...
Goede tip! Ga inderdaad proberen afbouwen, te beginnen in de weekends 😄 in de opvang in België is het ritme vaak anders dan in Nederland heb ik gemerkt.
Hier krijgt hij om 11u30 warm eten (groenten, aardappelen, vlees/vis), om 15u30 fruit en dan rond 17u een tussendoortje. Tot 11u30 geven ze daar dus niets