8 Reacties

11 dagen geleden

Hi, ervaar precies hetzelfde! Ik hoor dan ook vaak in de omgeving dat ik mijn dochtertje verwen en dit mijn eigen schuld is. Mijn dochtertje van 17/11 zit momenteel in sprong 5 en een van de dingen die kindjes dan ervaren is angst voor de afstand tussen hen en hun mama. Ik denk dat het een fase is. Ik probeer niet altijd toe te geven omdat er iets in mij knaagt dat ik schrik heb om het te stimuleren, maar wil haar ook tegelijk tegemoet komen in haar behoeften. Ik probeer vaak dan met haar bezig te zijn zonder haar te pakken, maar het is wel heel vermoeiend want ik geraak laatste week echt niet vooruit in het huis.

11 dagen geleden

Kleinte toevoeging; dit is onder andere wat ze zeggen over sprong 5

11 dagen geleden

Reactie op Chamss

Hi, ervaar precies hetzelfde! Ik hoor dan ook vaak in de omgeving dat ik mi ...
Ik herken echt in alles wat je zegt, dan denk ik waar doe ik goed aan ? Ik ga hem ook niet overstuur laten huilen dus inderdaad oppakken of ik doe gewoon op dat moment wat goed voelt voor mij en dat is hem dan gewoon aandacht geven. &Thanks voor de tip van sprong 5 heb momenteel het idee dat we in een 🎢 zitten met al die sprongen tandjes fase en noem het maar op haha.

11 dagen geleden

Reactie op Chamss

Kleinte toevoeging; dit is onder andere wat ze zeggen over sprong 5
Dank je wel!🤗

11 dagen geleden

Oh geen zorgen hoor! Je kunt je kindje niet teveel verwennen met aandacht!! Zolang het jezelf niet opbreekt gewoon lekker knuffelen en nabijheid bieden! Dan stopt je kindje alle energie in zijn/haar ontwikkeling ipv in zichzelf reguleren omdat mama niet in de buurt is.. Een kindje die mama veel dichtbij heeft gehad leert dat hij altijd op mama kan vertrouwen. En natuurlijk moeten we kindjes óók begeleiden naar hun zelfstandigheid maar dat hoeft niet vanuit stress in mijn ogen 😇 Mijn tip is vooral: luister naar je moederinstinct en niet naar je omgeving, dan zit je vaak wel goed..

9 dagen geleden

Reactie op Synicol

Oh geen zorgen hoor! Je kunt je kindje niet teveel verwennen met aandacht!! ...
Dank je wel 🙏🏼

8 dagen geleden

Reactie op Synicol

Oh geen zorgen hoor! Je kunt je kindje niet teveel verwennen met aandacht!! ...
Wat een mooi bericht! Dit had ik ook echt even nodig om te lezen, omdat ik vaak te horen krijg dat ik mijn dochter teveel aandacht geef.

8 dagen geleden

Reactie op Synicol

Oh geen zorgen hoor! Je kunt je kindje niet teveel verwennen met aandacht!! ...
Precies dit.. laat die omgeving maar lekker. Komt vanzelf goed hoor. Mijn eerste was echt heel snel hangerig en wilde veel nabijheid, vooral tijdens sprongetjes. Toen hij kon tijgeren/kruipen was dit over. Gewoon altijd aandacht gegeven als hij erom vroeg. Jongste is tegenovergesteld, die vermaakt zich prima alleen en laat zich zelden horen. Doe niks anders bij allebei, en toch totaal andere kindjes. Zo jong al hele andere behoeftes blijkbaar 😉 en die mensen die vinden dat je je baby verwent hebben misschien dan net ervaring met hele ‘makkelijke’ baby’s.