20 Reacties

2 jaar geleden

Is helemaal prima! Gewoon doen naar jullie behoefte. Gewoon jouw wensen opschrijven zodat er zo min mogelijk verschillen zijn. En zo weten zij ook wat ze kunnen doen, immers jij kent de kleine al 8 wkn fulltime. Zij moeten hem/haar nog leren kennen.

2 jaar geleden

Door een niersteen operatie moest onze kleine al met 5 weken een paar uurtjes bij mijn moeder zijn, hier hadden we bewust voor gekozen zodat ze er beide aan kunnen wennen. Ik had alles uitgeschreven wat waar en hoe laat en dit ging top. Ik ben van mening hoe eerder hoe beter ze moeten er tenslotte toch aan wennen en voor mij is mijn moeder dan de meeste veilige vertrouwde plek.

2 jaar geleden

Zeker prima als het voor beide goed voelt. Mijn ouders zouden het nog wat vroeg vinden maar zouden het zeker doen wanneer nodig. Mn zoontje is nu 7,5 week. Zij en mn schoonouders gaan over 3 weken oppassen als ik weer moet gaan werken.

2 jaar geleden

Wij zijn eergisteren een paar uur op pad geweest met alleen de oudste, dochter bij opa&oma. Ging prima, flessen nog even goed uitgelegd. En verder heeft ze nu nog niks nodig, lekker knuffelen! Ze is nu 7 weken. Een hele dag is nog niet nodig totdat ik aan het werk ga, maar een paar uurtjes af en toe is geen probleem. Ga zeker met een gerust hart weg:-)

2 jaar geleden

Woensdag past mijn schoonmoeder voor het eerst een uurtje ofzo op wanneer ik mijn nacontrole heb bij de gynaecoloog. Dochtertje is dan 8 weken. Vind het nu al spannend. Een avondje weg daar ben ik persoonlijk helemaal nog niet aan toe. Maar daar moet iedereen z'n eigen gevoel in volgen natuurlijk!

2 jaar geleden

Is helemaal prima! Gewoon doen naar jullie behoefte. Gewoon jouw wensen ops ...
Dat is wel een goed idee om het op te schrijven! Thanks. 🤗

2 jaar geleden

Reactie op marjoleingul

Wij zijn eergisteren een paar uur op pad geweest met alleen de oudste, doch ...
Wat fijn voor jullie! Ook top dat je er een goed gevoel bij hebt zodra je weggaat. Dat is zo belangrijk!

2 jaar geleden

Reactie op panaceatic

Woensdag past mijn schoonmoeder voor het eerst een uurtje ofzo op wanneer i ...
Ah, snap je helemaal! En waarom ben je er dan nog niet aan toe? Hoop je ook net als ik dat alles dan goed gaat? Mijn ouders nemen het bijv. niet zo nauw met onze manieren van doen. Het hoofdje ondersteunen met oppakken vergeten ze soms, geen handen wassen na het roken wanneer ze 'm vasthouden etc. 😪 Hoe ga ik daar op vertrouwen dat dat allemaal goedkomt?

2 jaar geleden

Gewoon doen inderdaad als het goed voelt! Wij gaan 20 januari naar vrienden van amstel incl hotelovernachting, kleine man gaat dan ook met z'n broer bij opa en oma slapen. Kijk er naar uit!

2 jaar geleden

Ah, snap je helemaal! En waarom ben je er dan nog niet aan toe? Hoop je ook ...
Enerzijds het feit dat ons dochtertje flesjes weigert en ik geef bordtvoeding.. ben dus bezorgd dat ze bij honger wel een probleem gaat hebben. Maar vooral vind ik ze nog te klein om van mezelf gescheiden te hebben ofzo. Voelt voor mij niet zo natuurlijk. 🤷🏻‍♀️😃

2 jaar geleden

Ah, snap je helemaal! En waarom ben je er dan nog niet aan toe? Hoop je ook ...
Wat jij omschrijft herken ik overigens van mijn eigen ouders. Daar is mijn oudste van bijna 3 zelfs nog nooit blijven logeren.. 🤷🏻‍♀️ Wat mijn kids betreft doe ik enkel wat goed voelt. Snap je dus volledig!!

2 jaar geleden

Mijn schoonouders waren de eerste weken (2-5) bij ons in huis. (Komen uit Cyprus) en hebben een aantal keer even op onze dochter gepast. Ze is nu 10 weken en wij zijn nu in Cyprus. Elke ochtend of middag gaan we even met zijn tweetjes 2 uurtjes wat leuks doen en passen opa en oma op. Dit gaat tot nu toe super goed. Meestal gaan we weg als ze slaapt en er staat altijd afgekolfde melk klaar. Ze slaapt nu zelfs makkelijker in bij opa op de arm dan bij ons. 🤣 Dus dit wordt nog wat als we over een paar weekjes naar Nederland terug gaan. 😊

2 jaar geleden

Reactie op panaceatic

Wat jij omschrijft herken ik overigens van mijn eigen ouders. Daar is mijn ...
Ja? Fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Maar wel rot dat je hetzelfde doormaakte. Hadden je ouders überhaupt opgepast? En hoe ging je daar dan mee om m.b.t. "regels" of dingen die jij anders ziet dan zij?

2 jaar geleden

Wij zijn toen die 2 weken was al een keertje naar de film geweest 🙈. En volgende week gaan we een hele dag weg, dan is hij 6 weken.

2 jaar geleden

Mijn dochtertje is nu 7 weken en naar mijn gevoel voor mij persoonlijk vind ik het nog veel te vroeg. Ik heb het er te moeilijk mee om even weg te zijn. En ik weet dat als ik nu mezelf toch ga forceren om even wat tijd te nemen voor mezelf, weg van de kleine, dat ik alsnog met mijn gedachten hele tijd bij haar zal zitten. Ik kijk de kat momenteel ook nog uit de boom wat betreft mijn ouders en schoonouders. Ze hebben zoveel liefde voor de kleine, maar soms worden mijn wensen niet altijd gerespecteerd en het lijkt me dan niet fijn om op die manier weg te gaan. 🤍

2 jaar geleden

Ja? Fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Maar wel rot dat je hetzelfd ...
Ze hebben nooit opgepast. 'gelukkig' wonen ze ook verder weg, dat maakt het praktisch zeer moeilijk om hen in te schakelen en dat kan ik ook vaak als reden opgeven. Ik heb gezien hoe zij met hun eerste kleinkind omgingen en wist dus al dat ik het zo niet zag zitten met mijn eigen kinderen. 1 groot probleem voor mij is hygiëne en als we daar op bezoek zijn dan benoem ik de dingen wel. Bv. Ze mag hiermee spelen maar pas als het afgeveegd is want da's vuil of ... Wel makkelijker omdat het mijn ouders zijn en niet mijn schoonouders.

2 jaar geleden

Met 4 weken liet ik mijn baby bij mijn schoonmoeder. Had een bruiloft van de beste vriend van mijn man. Ik voelde me goed en had er eigenlijk ook wel zin om buiten te zijn. We waren 4 uurtjes weg. Moest ondertussen nog kolven en 3 x gebeld om te checken hoe het met haar ging 😆😆

2 jaar geleden

Hier al wel regelmatig. Heb soms afspraken buiten de deur waar hij niet mee naar toe kan en zal dan toch echt oppas inschakelen. Dit eigenlijk al vanaf dat hij 3-4 weken was. Is ons tweede kindje, dus misschien hierin wat makkelijker. Voorbeeld van vandaag, een kinderverjaardag bij m'n vriendin waarvan haar kindje 1 werd. Een en al prikkels, m'n dochter vond het fantastisch met al die kindjes, maar onze zoon van nu 10 weken raakte compleet overprikkeld. Gelukkig kon hij toen even naar mijn ouders, daar lekker tot rust komen en konden wij (dochter en wij) op de verjaardag blijven!

2 jaar geleden

Wij zijn gisteren voor het eerst 6 uurtjes weg gegaan en mijn zusje heeft samen met mijn eigen oma opgepast. Hen vertrouwde ik het er meest mee, omdat mijn zusje in mijn bijzijn veel voor hem heeft willen zorgen en knuffelen. Mijn vriend zei eerst mijn schoonmoeder te vragen, maar dit vond ik zelf nog geen fijn idee. Ze heeft hem pas 1x een flesje gegeven en verder nog nooit meegekeken/geholpen met de verzorgings- en praktische dingen. Haar ervaringen met mijn vriend als baby waren vroeger ook heel anders dan hoe wij onze zoon verzorgen. Wil haar graag eerst een keer laten meehelpen en daarna mag ze met alle liefde oppassen!Of ben ik dan te ‘overberzorgd’? 😰

2 jaar geleden

Ik ga morgen voor de eerste keer op pad. Vind dat inderdaad spannend maar langs de andere kant is niet slecht denk ik nu 8 weken