9 Reacties

vor 6 Monaten

Na het 1e jaar worden die automatisch omgezet in onbetaald ouderschapsverlof

vor 6 Monaten

Reactie op marjoleingul

Na het 1e jaar worden die automatisch omgezet in onbetaald ouderschapsverlo ...
Hoe bedoel je dat? Ik heb nu elke week 1 dag vrij t/m oktober. M鈥檔 dochtertje word in november 1 jaar.

vor 6 Monaten

Reactie op SaDy

Hoe bedoel je dat? Ik heb nu elke week 1 dag vrij t/m oktober. M鈥檔 dochter ...
Maar als je volledig ziek bent kun je niet ook betaald ouderschapsverlof opnemen...? Althans niet in NL, weet niet waar je woont? Maar anders zou ik het even navragen bij je werk.. want je bent of ziek of je neemt betaald ouderschapsverlof op, tegelijkertijd kan niet. Ook niet als je straks misschien deels hersteld bent.

vor 6 Monaten

Sterkte! 馃槝 In principe zou je als je ziek bent gewoon volledig je contract uren doorbetaald moeten krijgen. Dus je ouderschapsverlof komt in die weken te vervallen en je levert geen salaris in. Die uren hou je dus over, maar moeten wel voor het eerste levensjaar opgemaakt worden. Je mag me altijd even een berichtje sturen als je vragen hebt, ik doe personeelszaken dus weet de regels 馃槉

vor 6 Monaten

Hi! Ik zit momenteel ook in de ziektewet en daardoor belafspraken met het UWV. Nou ben ik ziek gemeld via m鈥檔 werk terwijl ik officieel gezien nog in m鈥檔 betaald ouderschapsverlof zat (alles gelijk achter m鈥檔 zwangerschapsverlof opgenomen). Maar doordat m鈥檔 werk mij ziek gemeld heeft vanaf de datum dat mijn zwangerschapsverlof overging op betaald ouderschapsverlof, heb ik recht op al die weken weer opnieuw voor het eerste levensjaar op te nemen en ook het verschil van de uren dus de 30% krijg ik terug. Ik zou dus even goed via de brief die je als het goed is hebt gekregen van het UWV en anders nog krijgt kijken per wanneer je volledig de ziektewet in bent gegaan. Vanaf die datum hoor jij je volledige contract uren uitbetaald te krijgen. UWV keert dit namelijk ook gewoon uit naar je werk. Niet alle bedrijven weten dit/letten hierop. Veel sterkte! En mocht je vragen hebben mag je me altijd een berichtje sturen 鈽猴笍

vor 6 Monaten

Dankjewel allemaal! Ik wist dit niet en klinkt heel logisch. Ik ga dit met m鈥檔 werkgever bespreken. Mocht ik vragen hebben of er niet uit komen, weet ik jullie te vinden!馃グ

vor 5 Monaten

Reactie op november23mommy

Sterkte! 馃槝 In principe zou je als je ziek bent gewoon volledig je contract ...
Hi, ik heb je geprobeerd toe te voegen. Ik heb namelijk een vraagje 鈽猴笍

vor 5 Monaten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ouderschapsverlof/vraag-en-antwoord/wanneer-ouderschapsverlof-onderbreken-of-stopzetten#:~:text=Wordt%20u%20ziek%20tijdens%20uw,geldt%20als%20een%20onvoorziene%20omstandigheid. Misschien heb je hier iets aan!

vor 5 Monaten

Reactie op SaDy

Hoe bedoel je dat? Ik heb nu elke week 1 dag vrij t/m oktober. M鈥檔 dochter ...
Als je ziek bent, mag je geen gebruik maken van ouderschapsverlof. Logisch ook. Ik zit ook een tijdje in de ziektewet, en maak daardoor geen gebruik van mijn ouderschapsverlof. Ik houd deze uren dus gewoon over en na het 1ste jaar wordt dat omgezet in onbetaald.