22 Reacties
7 maanden geleden
Hoi hoi, dat hebben wij ook met onze dochter ook 7 maanden nu al die tijd ging het goed laatste 2 keer ging ze na 2 uur overgeven wat wel echt 1.5 uur duurde voordat ze leeg was, cb zei dat het wel apart is dat het door de pindakaas komt omdat ze het daarvoor ook gewoon in nam, wij moeten het volgende week weer proberen en ben best bang eigenlijk het is zo zielig gezicht! Verder heeft ze ook geen klachten van benauwdheid of vlekken.
Ben benieuwd wat huisarts zegt tegen ons zei die wat stom dat jullie al begonnen zijn ze is nog veelste jong.
7 maanden geleden
Wij hadden / hebben precies hetzelfde, alleen dan met ei! En zijn ervoor bij het cb / de huisarts geweest. Volgens hen is het allergie of dat de darmen er nog niet helemaal klaar voor zijn. Dus moesten nu hele kleine beetjes geven ipv een half ei en dat gaat goed tot nu toe!:)
6 maanden geleden
Reactie op Daantje85
Hoi hoi, dat hebben wij ook met onze dochter ook 7 maanden nu al die tijd g ...
Dat vind ik dus ook apart! De eerste paar keer ging het goed, maar nu niet meer.
Lijkt me idd heel eng om het weer te geven. Hebben ze nog gezegd of je minder moet geven?
Ben ook benieuwd wat de huisarts gaat zeggen tegen ons. Ik kwam toevallig op het forum een topic tegen over FPIES en ben daar over aan het inlezen. Ik herken daar wel veel van terug.
6 maanden geleden
Reactie op Michelle___
Wij hadden / hebben precies hetzelfde, alleen dan met ei! En zijn ervoor bi ...
Gelukkig gaan kleine beetjes wel goed! Hebben ze nog gezegd of het erg is dat ze nog niet op de aanbevolen hoeveelheid zit? Moet je dat nu weer langzaam opbouwen of is het genoeg voor nu om kleine beetjes te geven?
Bij ons wordt het lastig om wat minder te geven denk ik. We hadden 1 theelepeltje pindakaas door haar hapje geroerd en ze had niet eens een kwart van haar hapje op. Daar moest ze al van overgeven :(
6 maanden geleden
Reactie op Daantje85
Hoe geef jij het ei aan je kind?
Wij moeten nu ook eerst ei geven om te ki ...
Ben niet diegene waarop je hebt gereageerd, maar ik heb een roerei gemaakt en dat gepureerd met wat olijfolie en water. Gelukkig reageert ze daar wel goed op.
6 maanden geleden
Reactie op wensmama.met.pcos
Dat vind ik dus ook apart! De eerste paar keer ging het goed, maar nu niet ...
Ja ze gaven wel aan om het stappenplan op nieuw te doen dus echt met kleine beetjes geven en dan kijken hoe het gaat wij moeten nu alleen eerst dan met het ei beginnen om te kijken of dat wel gaat en dan weer pindakaas geven!
O zal dat ook is even opzoeken
6 maanden geleden
Reactie op Daantje85
Hoe geef jij het ei aan je kind?
Wij moeten nu ook eerst ei geven om te ki ...
Verschillend: koken en er een heel klein stukje afpakken en geven, of roerei met olie. Ik ben langzamer dan dat schema aan het opbouwen ermee, doe gewoon iedere keer een heel klein beetje extra, niet een theelepel extra.
Maar vind het wel spannend want de vorige keren ei ging ze 2,5 uur later pas spugen en ook echt een keer of 5, dus vandaar het heel erg rustige opbouwen🙃
6 maanden geleden
Reactie op Daantje85
Hebben jullie kindjes ook koemelkallergie mijn dochter dus wel..
En is het ...
Nee, geen koemelkallergie hier gelukkig! Balen voor jullie. Maar de rest hetzelfde: braken tot er alleen gal uitkomt en geen diarree. Ik hoop dat haar darmen er gewoon nog niet klaar voor waren en dat dat nu langzaam komt:)
6 maanden geleden
Reactie op Daantje85
Hebben jullie kindjes ook koemelkallergie mijn dochter dus wel..
En is het ...
Hier ook geen koemelk allergie (althans niet vastgesteld). Ze heeft wel eczeem, ze reageert goed op de hormoonzalf dus er is niet meer verder gekeken naar de oorzaak…
Bij m’n dochter is het alleen overgeven totdat er helemaal niks meer uitkomt.. dan blijft ze nog door kokhalzen 😢😢 bij de tweede keer dat het gebeurde was ze ook lijk bleek en was ze heel moe/suf daarna
6 maanden geleden
Wij hadden hier 2x hetzelfde bij eczeem meisje. JA zei toen opnieuw kleinere hoeveelheden aanbieden, spugen is ip geen allergie. Geen andere klachten. Dat gedaan en toen weer goed gekomen, was mogelijk toch wat te veel in 1x. Nu eet ze boterham pindakaas en dat gaat goed! 6.5 mnd nu
6 maanden geleden
Hoe is het gegaan met ei daantje85?
Ze heeft nu 2 keer ei op en dat gaat tot nu toe goed!🙏 eerst een halve theelepel gegeven en gister een hele theelepel en vanavond weer iets meer. Blijf het spannend vinden maar laten we het hopen dat dit goed gaat verder.
6 maanden geleden
Hoi hoi! Wij zijn net terug van de huisarts en we zijn doorverwezen naar de kinderarts in het ziekenhuis…. Helaas wel een wachttijd van minstens een maand.. tot dan was het advies om geen pindakaas meee te geven
6 maanden geleden
Hier ook geen koemelk allergie (althans niet vastgesteld). Ze heeft wel ecz ...
Ja dat heeft mijn dochter ook gehad net zolang spugen tot ze leeg was lijk bleek en zo moe dat ze geen fles meer erna wilde en ze heeft ook helaas exceem.
Ei gaat goed gelukkig heeft ze 4 keer gehad nu met steeds iets meer
5 maanden geleden
Een tijdje geen nieuw bericht meer in dit topic, hoe gaat het met jullie kindjes en het overgeven?
Hier hebben we vandaag eindelijk onze afspraak gehad in het ziekenhuis.
De symptomen komen overheen met FPIES, zoals wij al vermoedden. Ze hebben een allergenen test (huid test) gedaan om een “echte” allergie uit te sluiten. Hier is uit gebleken dat ze idd geen klassieke allergie heeft, dus de diagnose is FPIES.
Ze hebben geen provocatie test gedaan, ze konden het al een diagnose geven obv ons verhaal.
Het advies is om nu geen pindakaas en ei (daar had ze later ook een reactie op helaas) te geven totdat ze er overheen is gegroeid. Met 12 maanden wordt er een provocatie test gedaan, om te kijken of ze er over heen is gegroeid.
We hebben een drankje gekregen voor het geval ze ook zo reageert op een ander voedsel.