4 Reacties

6 maanden geleden

Dag! Niet twijfelen. Het is eigenlijk heel gezond! Een normale maaginhoud van een kindje van 6 maanden is 100 ml en met een jaar 150 ml. Doordat veel babys kunstvoeding krijgen, drinken ze daardoor meer (fles mechanisme werkt anders). Ik hoor ook overal flessen van 240 ml zelfs! Maar mijn kindje drinkt ook max. 120 CC per keer en dat is dus gewoon okee. Sterker nog, het is zelfs dichter bij de natuur.

6 maanden geleden

Reactie op Mamainlovewithbaby

Dag! Niet twijfelen. Het is eigenlijk heel gezond! Een normale maaginhoud v ...
Wat een lieve en fijne reactie, dankjewel! Ik ben inderdaad op de hoogte van de natuurlijke maaginhoud, maar omdat ik zo iets anders om me heen zie en hoor word ik toch ineens wat onzeker. Maar fijn om dit te horen:)!

6 maanden geleden

Reactie op rmy1992

Wat een lieve en fijne reactie, dankjewel! Ik ben inderdaad op de hoogte va ...
Nee je hoeft je echt geen zorgen te maken. Doordat we veel met flessen voeden voeden we vaak op ons eigen schema. 1x in de 4-5 uur 240 ml is natuurlijk fijner dan elke 2 uur 100 ml. Dat laatste is dus wel dichter bij de natuur. Ze waarschuwen zelfs tegen te grote hoeveelheden, omdat het de maag zou oprekken en de kans op diabetes op latere leeftijd vergroot. Maargoed, iedereen doet natuurlijk het beste naar wat hij/zij kan. Succes (:

6 maanden geleden

Dit is precies mijn visie erop en bij deze is mijn twijfel weggenomen😊 dankjewel, jij ook succes!