13 Reacties

7 maanden geleden

Ik volg. Zit met hetzelfde en ben doodop 😪

7 maanden geleden

Reactie op Jolin89

Ik volg. Zit met hetzelfde en ben doodop 😪
Ahh ja het is echt pittig he! Alles zo bij elkaar 😣

7 maanden geleden

Vooral echt je niet schuldig voelen als je rust wilt pakken! Je bent mama en als je zelf niet die grens neerzet dan is het voor jezelf zwaar en ga je niet lekker ij je vel zitte , maar indirect is het dan ook lastiger soms de mama te zijn die je wil zijn! Dus dagje thuisblijven van werk, gewoon doen! ❤️ En verder stel ik me er elke nacht maar op in dat ik weinig slaap krijg Ik vraag me man even overdag wat momentjes over te nemen zodat ik even op bed gewoon op mijn telefoon kan schollen Lukt ook niet altijd hoor want hij werkt ook Maar ik probeer vooral maar niet te streng voor mezelf te zijn Ik ga naast haar liggen op de grond als ze speelt Ik ga met haar op bed liggen Ik kies veel momenten om liggend met haar te spelen haha dat helpt mij een beetje 😅 Maar het is zwaar! Zeker weten🙈

7 maanden geleden

Ik herken dit ook. Ben doodmoe. Wat mij nog het meest stoort is het onbegrip (met name bij mijn vriendinnen (die geen kinderen hebben)) wanneer ik ze vertel dat ik zo ongelofelijk moe ben. Ik krijg soms echt het gevoel alsof zij denken dat ik me aanstel. Ik vraag me soms ook af hoe andere dit doen, dus ik volg even. Ik realiseerde me laatst ook dat het al een jaar geleden is dat ik hele nacht doorgeslapen heb (twijfels de zwangerschap ging het slapen al niet lekker, en na de geboorte heb ik ook nog goede nacht gehad).

7 maanden geleden

Hier een baby die vanaf het begin al slecht slaapt en snachts veel wakker is. Het is zwaar! Zeker met werk erbij. Ik ga savonds vroeg naar bed zodat ik de eerste uurtjes al met haar mee kan slapen. Niet ideaal en ook niet gezellig, maar anders hou ik het helemaal niet vol. Ik ben eigenlijk ook totaal mezelf niet, terwijl andere wel van me verwachten mezelf weer te zijn. Ik hou mezelf voor dat het ooit echt wel weer beter wordt.

6 maanden geleden

Hier wisselen man en ik de nachten af. We doen om de beurt een nacht zodat we allebei om de nacht een hele nacht kunnen slapen. Dat werkt erg goed voor ons. Degene die kan slapen gaat op de logeerkamer liggen met oordoppen in. Het is ongezellig om niet samen te slapen, maar op dit moment is goede slaap ons meer waard🫣

6 maanden geleden

Reactie op onet

Hier wisselen man en ik de nachten af. We doen om de beurt een nacht zodat ...
Dat lees ik vaker inderdaad. Helaas hebben wij maar 2 slaapkamers. Zodra m’n vriend eruit gaat hoor ik het

6 maanden geleden

Reactie op Anbaby2023

Ik herken dit ook. Ben doodmoe. Wat mij nog het meest stoort is het onbegr ...
Aah ja, dat is ook lastig. Er veranderd zoveel in je leven. Moet eerlijk zeggen dat ik dat echt wel heb onderschat hoor

6 maanden geleden

Hier ook een slechte slaper. Hij slaapt daarom ook nog steeds bij ons op de kamer. Zo krijg ik de meeste slaap en een deel van de nacht slaap ik samen. Hij is momenteel ook in de avonden ieder uur wel wakker. Overdag ga ik ook met hem mee slapen als ik niet werk 🙈

6 maanden geleden

Idd proberen mee te slapen en wij slapen samen (ik met baby en volgens de veiligheidsrichtlijnen) en soms pakt mijn man dan begin van de avond een paar uur zodat ik alvast paar uurtjes kan pakken of hij staat ‘s ochtends op..

6 maanden geleden

Reactie op onet

Hier wisselen man en ik de nachten af. We doen om de beurt een nacht zodat ...
Dat doen wij hier ook al maanden. Werkt heel goed! Blijf je ook gezelliger tegen elkaar ;).

6 maanden geleden

Reactie op Regen123

Dat doen wij hier ook al maanden. Werkt heel goed! Blijf je ook gezelliger ...
Ondanks borstvoeding trouwens. Ik weet dat veel vrouwen zich een soort van verplicht voelen om altijd maar de nacht te doen door borstvoeding. Maar zorg voor een vriezervoorraad of gebruik voor de nachten kunstvoeding. Structureel een goede nacht slaap is zoveel waard!

6 maanden geleden

Ah lieve mama’s het is echt zo zwaar! Ik slaap sinds kort ook samen met baby (volgens richtlijnen om het veilig te houden natuurlijk) en dat maakt echt enoooorm verschil!!! Voel me zoveel beter! Baby slaapt beter en ik slaap beter :) (geef borstvoeding en dat helpt wel) Ik had ook echt onderschat hoe zwaar het is, langdurig slaapgebrek is echt heel erg heftig. Ik ben bezig met de online cursus van liefde van een moeder, heb ik heel erg veel aan. Haar podcast ook! Geeft veel goeie tips over hoe je toch nog zo veel mogelijk je rust kan pakken. Aanrader! En - het wordt uiteindelijk echt beter…