Ik heb deze pap in huis.
Ik geef bv, maar sinds een week heeft onze dochter besloten dat ze de flessen alleen nog bij mij en dr papa wil drinken. Bij oma en de opvang weigert ze die.
Nu wil ik dus op mijn werkdagen pap laten geven, zodat ze toch wat vocht binnen krijgt. (Bewust deze pap, want ik wil wel dat het redelijk licht verteerbaar is)
Nu heb ik geprobeerd het met borstvoeding te maken (melk heel goed verwarmd zodat de enzymen kapot gaat, dat had ik gelezen..)
Nu met 80ml borstvoeding moest ik er 7 schepjes pap bij doen om het redelijk dik te krijgen (maatschepje van kunstvoeding)
Daarna heb ik ook met kunstvoeding pap gemaakt.. maar toen had ik dus 120 water+4 schepjes kunstvoeding, en ook 7 schepjes pap, en dat was veel dikker😅
Nou denk ik om het het makkelijkst te maken voor de opvang en omas dat we kunstvoeding pap gaan geven. Maar ik ben echt zoekende naar hoeveel melk met hoeveel schepjes pap erin.
Hoe doen jullie die verhouding? (Want ik moet het voor de opvang dus afgepast meegeven)
Wat vervelend dat ze alleen bij jullie twee wil drinken. Hopelijk is het maar een fase!
Het klopt inderdaad dat met borstvoeding de pap vloeibaarder blijft dan met kunstvoeding. Ik heb verder nog geen ervaring met papflessen, maar weet wel dat elke dag rijstebloem geven niet aanbevolen wordt. Je kunt ook kijken naar speltpap die van de albert heijn. Die wil ik gaan halen en is vanaf 7 maanden.
Ik weeg het eerder af dan dat ik schepjes neem. Ik heb zowat overal weegschaal. Rijstebloem mag niet elke dag. Ik geef ook afwisselend andere pap. Ik gebruik op 90+3 kv (koemelkeiwitvrij wel!) ongeveer 20g. De melk van hem nu is sowieso plakkerige dan normale melk.
Ik maak ook pap van moedermelk en doe dat met de Olvarit 6m+ pap. Volgens mij valt dat niet te zwaar. En het blijft niet zo dun als je er iets meer dan wat als aanbevolen op de verpakking staat in doet.
Vraagje uit nieuwsgierigheid? Waarom moeten de enzymen kapot gaan?