10 Reacties

vorige maand

Hoi bij ons geven wij alleen een slaapzak en reserve kleding mee. Als je melk mee geeft neem je idd de melk en een fles met naam mee. In haar tas, schoenen en jas staat ook haar naam. Vriezer zal per locatie verschillen. 😀

vorige maand

Oeh dat is echt heel verschillend per opvang.. bij ons is alles inclusief. Dus flesjes, spenen, slaapzakken, eventueel kunstvoeding, warme lunch etc. Ik geef dus niets mee behalve borstvoeding. Bij ons is wel een diepvries maar iedere opvang heeft ook weer andere regeles omtrent borstvoeding. Er zijn ook organisaties waarbij je echt alles zelf moet meenemen.. Dus denk dat je echt bij de locatie zelf moet vragen.

vorige maand

Dit wisselt echt heel erg per opvang. Bij ons is het als volgd: -luiers zelf meegeven. Fruit, lunch, middag snack en eventueel warme avondmaaltijd zijn inbegrepen (behalve warme maaltijd hier kan je een extra pakket voor afnemen) -flesje voor melkvoeding zelf meenemen, drinkbeker voor water krijgen ze vanuit de opvang. Hier moet bij ons de naam erop staan. -bij ons kan je borstvoeding in de vriezer leggen. - slaapzak krijgen ze van de opvang, alle overige dingen die je noemt heb ik wel een naam op gezet omdat ik merk dat het soms toch per ongeluk door de war gaat. In het reglement van de opvang staat dat er overal een naam op moet staan. Ik zal vooral aanraden om tijdens de rondleiding deze vragen te stellen en eventueel daar voor tips te vragen. Veel blijven communiceren met de opvang en je vragen vooral blijven stellen.

vorige maand

Het verschilt per opvang, maar zullen ze wel vertellen. Bij ons is alles inclusief behalve eigen fles. Bekers/ slaapzak/ luiers/ lunch/ fruit etc allemaal vanuit de opvang. Labels op kleren/handschoenen etc. is sowieso handig. We hebben een reserve setje daar liggen, en een knuffeltje (en speen). Verder niks. Verder handig om te checken wat de breng en haaltijden zijn. Bij ons moeten we bijvoorbeeld brengen voor 9 uur, tenzij uitzondering.

vorige maand

Dank voor jullie reacties! Het lijkt erop dat ons zoontje al eerder zal starten, over 2 weken. We zullen die dag het intakegesprek hebben met aansluitend een wendag, dus van te voren geen mogelijkheid meer om nog extra vragen te stellen, dus heb nog maar per mail gevraagd wat hier nog belangrijk voor is.

vorige maand

De opvang waar ik werk verzorgd het 'standaard' eten... wijk je daarvan af, geef je het zelf mee (zoals borstvoeding) Wat je meeneemt: - luiers - slaapzakje/pyjama - setje reservekleding - fles (indien nodig) - groentehapje (indien nodig) Wat hun hebben: - fruit - brood met diverse soorten beleg - halfvolle melk - tussendoortje - bekers, bordjes, etc heeft de opvang, tenzij je bijvoorbeeld een bepaalde soort beker wil.. de opvang laat iedereen uit een open beker drinken (met hulp uiteraard) Billendoekjes, sudocreme, zonnebrandcreme verzorgd hier de opvang.. maar wil je een bepaald merk, of bijvoorbeeld bepanthen ipv sudo, dan neem je dat zelf mee (bij onze opvang is het jumbo billendoekjes, kruidvat zonnebrandcreme)

vorige maand

Oja, overal een naam in, dan verklein je de kans op verwisseling

vorige maand

Elke opvang moet een vriezer hebben om bv te bewaren. Dit mag 3 maanden in de diepvries blijven liggen, daarna moet je het verversen

vorige maand

Ik verbaas me echt over het meenemen van luiers? Ik ken geen 1 organisatie waar dat moet 😅 ik weet dat wij 'geluk' hebben met flessen, spenen, slaapzakken, warm eten etc. (betaal je ook genoeg voor haha) Maar luiers? Lijkt me zo onhandig voor iedereen

vorige maand

Is inderdaad heel verschillend per opvang. Bij ons is alles inclusief behalve borstvoeding. En borstvoeding mag daar niet in de vriezer omdat zij het niet ‘snel’ mogen ontdooien (slecht voor de borstvoeding). Mijn zoontje mag geen lactose, en zelfs daar wordt voor gezorgd. Maar als ik alle reacties zo lees mag ik daar heel blij mee zijn. En verder neemt iedereen een eigen fles mee (voor kunst of borstvoeding indien nog van toepassing). Al het andere drinken gaat via een open beker daar. Daarnaast heeft ieder kind een eigen la-tje in een kast. Hier heb ik reserve kleding in liggen, en dat laat ik liggen wanneer het niet gebruikt wordt (hoef ik dus niet iedere opvang dag aan te denken). Het enige wat ik dus iedere opvang dag mee neem is zijn slaap knuffeltje.