26 Reacties

4 weken geleden

Hier ook.. ze is net 2 en praat helaas nog enkele woordjes..

4 weken geleden

Reactie op mamababy03

Hier ook.. ze is net 2 en praat helaas nog enkele woordjes..
Hier ook net 2 geworden, 17 november!

4 weken geleden

Hier word de hele dag geklets. Met bijna hele zinnen. 27 nov 2 geworden.

4 weken geleden

Hier worden de oren vam mijn hoofd gekletst met een maximum van 7 woord zinnen maar meestal 3 achter elkaar. Het zou mooi zijn als je kindje 2 woordjes achter elkaar kan zeggen op deze leeftijd.

4 weken geleden

Hier ook nog vooral losse woordjes, maar die zinnetjes van 2 woordjes achter elkaar beginnen langzaam aan ook te komen.

4 weken geleden

Hier losse woorden maar hij kan wel vertellen wat hij bedoelt of wil. Soms twee woorden achter elkaar.

4 weken geleden

Hier praat ze de hele dag door. Met best wel lange zinnen. 12 november is ze 2 geworden.

4 weken geleden

Hier vaak zinnen van 4 of 5 woorden. Klopt niet altijd hoor ("ook een beetje kwark nog")

4 weken geleden

Hier 23 november 2 geworden maar zegt nog niet heel duidelijk woorden probeerd wel liedjes.mee te zingen maar verder niets

3 weken geleden

Mijn dochter van 2 nov ook 2 geworden zegt maar 7 woordjes en verder wijst ze alles aan om te snappen wat ze bedoeld. Volgens cb zou dat goed komen bij peuterspeelzaal dus ben benieuwd ze gaat er jan heen

3 weken geleden

Hier ook veel losse woorden. Ze zegt spreekt wel met 2 woorden als ze hallo of doei zegt. Bijvoorbeeld hallo oma. Ze kletst wel veel, alleen meeste is onverstaanbaar 馃槄

3 weken geleden

Reactie op cccctje

Hier 23 november 2 geworden maar zegt nog niet heel duidelijk woorden probe ...
Hier ook 23 november 2 geworden en precies het zelfde , motorisch hier wel heel goed ontwikkeld

3 weken geleden

Reactie op Vlm

Hier worden de oren vam mijn hoofd gekletst met een maximum van 7 woord zin ...
Het zou idd mooi zijn maar ook prima als dat nog niet zo is. Niet echt steunend

2 weken geleden

Hij is 4 november 2 geworden. Praat echt heel veel en heel goed, ook al best lang. Toen hij 1 werd kende hij al wel 30 woorden denk ik. Nu worden er werkwoorden correct vervoegd, meervoud gaat meestal goed en hij maakt eigenlijk altijd best lange zinnen. Kan tot 10 tellen, kent de meeste basiskleuren. Gaat lekker dus!

2 weken geleden

Hier complete zinnen, ze is net 2 jaar.

2 weken geleden

Wat wordt er bedoeld met hele lange zinnen? Is dat als voorbeeld; 1. Mama/papa, alles goed? 2. Mama/papa, gaat alles goed? Of 3. Mama/papa, gaat alles goed met jouw vandaag? Wat zijn we toch ook lekker bezig met het opscheppen 馃槃 om andere ouders onzeker te maken. Ha ha ha

2 weken geleden

Reactie op Xeelia

Wat wordt er bedoeld met hele lange zinnen? Is dat als voorbeeld; 1. Mama/ ...
Uhh sorry.. maar wat bedoel je met 'Wat zijn we toch ook lekker bezig met het opscheppen 馃槃 om andere ouders onzeker te maken. Ha ha ha' ??

2 weken geleden

Reactie op mamababy03

Uhh sorry.. maar wat bedoel je met 'Wat zijn we toch ook lekker bezig met h ...
Zoals het er staat, u kunt begrijpend lezen neem ik aan? En dat mijn opmerking inderdaad sarcastisch bedoeld is? De reacties met gehele zinnen (knap, als dat zo is) zijn dan ook niet geloofwaardig en realistisch en los daarvan maakt het andere ouders onzeker. Hele zinnen wordt er vermeld dan wil ik ook weten wat daar mee bedoeld word.

2 weken geleden

Hi dames, Zullen we het gezellig houden? Elk kindje heeft een andere ontwikkeling en de een is wat vlotter dan de ander. Allemaal prima, niet iets om ruzie over te maken in ieder geval. Graag weer op een vriendelijke toon verder :) Liefs, Micky

2 weken geleden

Reactie op Xeelia

Zoals het er staat, u kunt begrijpend lezen neem ik aan? En dat mijn opmerk ...
Ik heb niet gereageerd op dit topic omdat ik juist geen andere ouders onzeker wil maken maar nu je vraagt om voorbeelden van zinnen, wil ik best wat geven 馃槉 onze dochter van 30-11 zegt bijvoorbeeld: niet rennen *naam* anders ga je vallen. Of: eerst melk opdrinken daarna naar papa toe. En: kom mama we gaan naar buiten jas aan. Of: dank je wel voor *de* eten papa. Ik ben het er wel mee eens trouwens dat als ouders een topic openen omdat hun kindje nog niet zoveel praat (wat ook helemaal normaal is!), het niet erg helpend is om te zeggen dat je kind wel veel praat. Maar het kan dus wel hoor, helemaal niet ongeloofwaardig. Beide is helemaal prima, kindjes ontwikkelen allemaal anders en sommige zijn nu iets sneller en anderen straks of in hele andere dingen.