15 Reacties

vorige week

Al eens gebruikt gemaakt van een ovulatie test ?

vorige week

Reactie op Vlm

Al eens gebruikt gemaakt van een ovulatie test ?
Ja bijna elke keer. Dus ben wel zeker dat we altijd op de juiste dagen proberen 😊

vorige week

Hoelang gebruik je de ovulatietesten? Misschien zit je er net iets naast of te laat? 🥰 Wij waren met de tweede ook iets langer bezig dan met de eerste. Maar inmiddels 8 weken zwanger ❤️💙

vorige week

Reactie op Livelli

Hoelang gebruik je de ovulatietesten? Misschien zit je er net iets naast of ...
Oh fijn, proficiat!! 🥰 Hoe voel je je? Ik gebruik per cyclus eigenlijk een heel doosje van de kruitvat ovulatietesten, dus 6 geloof ik? En we maken het dan gezellig de dag van een positieve test, de dag erna en 2 dagen erna. Want hoe ik het begrijp vindt je ovulatie 24-48u na een positieve test plaats toch?

vorige week

Reactie op Novemberbaby1

Oh fijn, proficiat!! 🥰 Hoe voel je je? Ik gebruik per cyclus eigenlijk een ...
Wellicht kun je overwegen om die van de clearblue een keer te gebruiken (het is helaas wel prijzig), maar die geeft duidelijk aan wanneer je ovulatie komt (en wanneer hij er daadwerkelijk is). Sperma kan 2-3 dagen overleven in een vrouwelijk lichaam, dus je hebt denk ik nog wat meer kans als je het ook voor je “piek” doet.

vorige week

Reactie op Novemberbaby1

Oh fijn, proficiat!! 🥰 Hoe voel je je? Ik gebruik per cyclus eigenlijk een ...
Dankjewel! 🥰 Voel me op het moment verschrikkelijk, veel misselijk en erg vermoeid. Maar hopelijk gaat dan weer over na het eerste trimester! Ik ken die van de kruidvat niet, heb zelf de laatste keer die van de action gebruikt en van sensitest. Ik denk dat je vooraf aan je positieve ovulatietest al kan beginnen met seks hebben, zoals hierboven gezegd wordt sperma blijft een aantal dagen zitten. Wij deden het eerst ook vooral na de positieve ovulatietesten maar zijn uiteindelijk zwanger geworden toen we ervoor ook seks hadden. Het is natuurlijk geluk hebben, maar dat zou ik je aanraden 🍀

vorige week

Bij de eerste zijn we uiteindelijk via een traject zwanger geraakt. Maar voordat we daar mee starten verschillende gesprekken met de gynaecoloog gehad. Zijn advies was om 2-3 dagen voor de piek te starten met seks, en dan om de dag seks tot 2-3 dagen na de piek. Dus juist niet iedere dag (had geloof ik te maken met kwaliteit van sperma wat dan beter zou zijn). Misschien kan je dat proberen?

6 dagen geleden

Ik ben nu 23 weken zwanger van de derde. Na 8 maanden was het bij ons (eindelijk, gevoelsmatig) raak. Onze eerste twee schelen 14 maanden, dus ik vond het ook wel spannend dat het nu iets langer begon te duren. Ik hoop voor jullie dat het ook snel raak mag zijn!

4 dagen geleden

Dankjewel iedereen! Volgende ronde dan maar iets vroeger al beginnen 😉

2 dagen geleden

Hier wilt mijn man helaas nog niet.. hij neigt meer naar nee dan ja, maar houdt de deur op een kier🙂‍↕️. Voor mij wordt t gevoel alleen maar sterker... En op een gegeven moment hoeft t dan voor mij niet meer. Wil geen groot leeftijdsverschil. Dus heb het er moeilijk mee. Terwijl wij wel een pracht van een zoon hebben hoor! Maar vindt zo leuk voor hem.

gisteren

Wij zijn sinds maart dit jaar bezig voor een tweede maar nog geen succes, proberen het nu wat meer los te laten. ☺️

gisteren

Bedankt voor jullie tips dames! Ik heb zojuist besteld bin Wehkamp.

gisteren

.

20 uur geleden

Hier nu 5 maanden bezig voor een 2e kindje. De 1e was in een keer raak. Besef me heel goed dat 5 maanden nog kort is maar omdat de eerste zo snel raak was duurt het nu toch wel lang. Ben er ook veel mee bezig, ga proberen wat afleiding te zoeken want het zit toch veel in je hoofd.

19 uur geleden

Reactie op Anoniem493

Hier nu 5 maanden bezig voor een 2e kindje. De 1e was in een keer raak. Bes ...
Begrijp ik helemaal! Hier dezelfde situatie, bij de eerste ook van de eerste keer raak. Loslaten is makkelijker gezegd dan gedaan vind ik 😉