7 Reacties

4 maanden geleden

Je kunt altijd de huisartsenpost bellen?

4 maanden geleden

Op het borstvoedingsforum staat dat je het kan gebruiken. De bron is e lactantia. Echter stelt de pil je ovulatie uit als deze nog niet heeft plaatsgevonden en wel op het moment staat te gebeuren. De koper spiraal wordt ook als optie genoemd op het forum. Facebookpagina borstvoedingsforum. Hierin staat oa deze vraag. Maar je kunt er zelf eventueel ook een vraag stellen.

4 maanden geleden

De morning after pil heeft alleen zin, wanneer je nog geen eisprong hebt gehad. Als je laatste ongesteldheidsdatum 31 aug was, dan zou je 2 weken vanaf die dag ongeveer je eisprong hebben, dus rond de 14de pas en zou je nu niet zwanger kunnen worden.Maar het ligt er helemaal aan hoe je eisprong is. Bij sommige morning after pillen mag je geen borstvoeding geven. Bij andere wel. Dat staat in de bijsluiter dus moet je even nakijken.

4 maanden geleden

Reactie op Spirit

De morning after pil heeft alleen zin, wanneer je nog geen eisprong hebt ge ...
Ik ben naar de apotheek geweest en ze hebben een pil meegegeven. Ik heb deze ingenomen en mag nu 8u geen borstvoeding geven. Daarna mag het wel terug. Maar moet ik die eerste melk dan weglokken en weggooien of kan ik gewoon meteen terug laten drinken? Want dat staat niet in de bijsluiter.

4 maanden geleden

Reactie op cavalli

Ik ben naar de apotheek geweest en ze hebben een pil meegegeven. Ik heb dez ...
Die melk kun je niet aan je kindje geven. Evt kun je het wel in een badje doen. Dat is heel goed voor de huid.

4 maanden geleden

Reactie op cavalli

Als je norlevo hebt geslikt mag je in principe gewoon voeden. De bijsluiter geeft 8 uur aan, maar volgens onderstaande (betrouwbare) bron kan het wel gewoon: https://www-e--lactancia-org.translate.goog/breastfeeding/levonorgestrel-emergency-contraceptive/product/?_x_tr_sl=es&_x_tr_tl=nl&_x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=sc&fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3-nMnE-5lZ-EgOU6Gjci9zR-mNV-qDGHIGzX1Or2fWHQjlH2JxNQOeyBE_aem_sLNHspASes3Zd28jqEiJ8Q

4 maanden geleden

Reactie op cavalli

Je hoeft niet te kolven als je het redt om 8 uur niet te voeden. Als je op springen staat, zou ik het wel doen, tussentijds kolven en dat niet aan de baby geven maar idd in bad doen oid.