66 Reacties

8 maanden geleden

Voor ons is het ons eerste kindje en het lijkt ons fijn om te beginnen met vast voedsel. Zijn er al mensen mee begonnen? Ons zoontje zit nog niet zelfstandig dus wij wachten nog even. Hebben afgelopen week wel al stukje komkommer gegeven toen hij bij ons op schoot zat, dit vond hij heerlijk 馃槏 maar kregen als tip dat het toch beter is als hij zelf kan zitten.

8 maanden geleden

Wij konden stiekem niet wachten (vooral partner) dus vandaag voor het eerst rechtop in de wipstoel gezet. Ze kan wel al redelijk zitten maar is gewoon nog veel te smal en te klein voor de babyset van de stokke... was leuk maar ga nog niet elke dag doen, pas wanneer ze zelf nog beter kan zitten. Ik volg solid starts maar heb er een eigen schema van gemaakt en begonnen met wortel ipv broccoli

8 maanden geleden

Ja wij zijn vorige week begonnen toen ons zoontje 6 maanden was. We hebben hem in de stokke stoel zitten maar wel met opgerolde handdoekjes aan de zijkant om het wat smaller te maken. Het is een groot succes, komkommer is de absolute favoriet maar hij heeft ook al wortel, paprika, tomaat, broccoli en broodkorstjes op. Doperwten hebben we wel gepureerd en wat op een lepeltje gedaan maar dan moet hij die lepel wel zelfs naar zijn mond brengen. Inmiddels wel al 2 keer gehad dat er een wat groter stuk afbrak in zijn mond maar dat heeft hij elke keer netjes kokhalzend naar buiten gewerkt(super trots!). Tip is wel om zo'n slab met mouwen te kopen(die hadden we toen we deze foto maakten nog niet) dat scheelt een hoop vieze kleertjes. En we hebben een afwasbare mat onder zijn stoel liggen om de vloer een beetje te beschermen.

8 maanden geleden

Reactie op eline199

Ja wij zijn vorige week begonnen toen ons zoontje 6 maanden was. We hebben ...
En deze nog, te schattig al zeg ik het zelf馃槈

8 maanden geleden

Wij willen dit ook gaan doen. Dochter is pas 5,5 maand dus nog heel even wachten.

8 maanden geleden

Yes kan niet wachten! Is alleen van 30 november en zit voorlopig nog niet. Dus nog even wachten. Heb wel al de app Solid Starts.

8 maanden geleden

Reactie op eline199

En deze nog, te schattig al zeg ik het zelf馃槈
Cute! Hoe werkt dat met komkommer? Hoeft dat niet dacht

8 maanden geleden

Reactie op meerelle

Cute! Hoe werkt dat met komkommer? Hoeft dat niet dacht
Ik snap je vraag niet helemaal. Ik gebruik een mini komkommer waar ik de kontjes vanaf snijd en dan door de midden in de lengte. Als je hem dan verticaal voor hem houdt pakt hij hem met 2 handjes en begint erop te sabbelen. De schil houdt het nog een beetje bij elkaar en voorkomt dat er grote stukken afbreken.

8 maanden geleden

Yes hier ook van plan! Zoontje van 21 november dus nog heel eventjes wachten 馃槃 Hij kan alleen nog niet goed zitten in de stoel, dus hopen dat dat tegen die tijd wel beter gaat

8 maanden geleden

Hier vandaag broccoli geprobeerd, maar nog niet echt met succes 馃槄 Hij pakt het, kijkt ernaar, sabbelt erop en spuugt ineens van alles uit. Zelfs een deel van z鈥檔 fles gaf hij terug. Is dit hoe het begint bij Rapley?

8 maanden geleden

Reactie op eline199

Ja wij zijn vorige week begonnen toen ons zoontje 6 maanden was. We hebben ...
Wat heerlijk zeg dat hij het al zo goed doet!! Kan jullie zoontje al zelfstandig zitten of help je hem doormiddel van de handdoekjes? Geef je hem meerder dingen per keer om te kiezen?

8 maanden geleden

Reactie op Fem.

Yes hier ook van plan! Zoontje van 21 november dus nog heel eventjes wachte ...
Hier ook 21 november! Hoop ook dat ons zoontje straks lekker kan zitten. Hij zit nu het eten uit onze mond te staren 馃槀

8 maanden geleden

Reactie op Livelli

Wat heerlijk zeg dat hij het al zo goed doet!! Kan jullie zoontje al zelfst ...
We hielpen hem wel een beetje met die handdoekjes zodat hij niet naar de zijkant om viel. Maar ik moet zeggen dat hij nu na een week al een heel stuk steviger zit dus dat gaat echt heel snel. We geven hem inderdaad meerdere dingen zodat hij kan kiezen, maar op dit moment kiest hij gewoon alles. Vandaag zat hij met een komkommer in zijn ene hand en een broodkorst in de andere...

8 maanden geleden

Leuk tafelblad, waar is die van?

8 maanden geleden

Reactie op eline199

We hielpen hem wel een beetje met die handdoekjes zodat hij niet naar de zi ...
Van wanneer is je zoontje 馃槏

8 maanden geleden

Reactie op Krstn

Yes kan niet wachten! Is alleen van 30 november en zit voorlopig nog niet. ...
Leuk! Hier ook 30 november 馃槂

8 maanden geleden

Reactie op Sofievanmama

Leuk tafelblad, waar is die van?
Done by Deer, het is officieel een placemats.

8 maanden geleden

Reactie op Marey

Van wanneer is je zoontje 馃槏
Hij is van 6 november.

8 maanden geleden

Reactie op eline199

We hielpen hem wel een beetje met die handdoekjes zodat hij niet naar de zi ...
Wat goed! Als ik dit zo lees krijg ik er heel veel zin in haha. Hoe heb je het brood aangeboden?

8 maanden geleden

Reactie op Livelli

Wat goed! Als ik dit zo lees krijg ik er heel veel zin in haha. Hoe heb je ...
We hebben een boterham een beetje geroosterd en toen brede repen gesneden met aan 1 lange kant een korst. Ik gebruik de app solid starts om te checken hoe we alles het beste kunnen snijden/koken.