66 Reacties
8 maanden geleden
Ik heb een vraagje, mijn eerste heb ik opgevoed met replay methode. Helaas heeft mijn tweede schisis en mag hij absoluut tot zijn gehemelte gesloten is (deels) geen stukjes eten of kauwen. Wij moeten alles pureren zo dun mogelijk. Gisteren zijn wij begonnen en heb ik avocadopure gemaakt met moedermelk. Hij vond het heerlijk! Helaas kwam het uit zijn neus eruit en begon hij te huilen, ik zoek nog echt naar manieren. Nou bedacht ik me om zo een knijplepel (of hoe je dat ook noemt) aan te schaffen en zelf te laten sabbelen . Geld dit dan ook als replay methode?
7 maanden geleden
Reactie op caro99
Wij zijn nu ook begonnen met de hapjes. Hoe geven jullie er pinda(kaas) bij ...
Met een banaan prakken ☺️
7 maanden geleden
Is er ergens een schema met welke producten je eerst begint? En geef je iedere keer wat anders of de hele week hetzelfde?
7 maanden geleden
Reactie op Anoniem20232023
Is er ergens een schema met welke producten je eerst begint? En geef je ied ...
Als je googelt op kleintjes methode dan komt de kleine keuken erop te staan. Op deze website kan je een schema downloaden waarop staat welke groente en fruitsoorten wanneer mag. Deze lijkt mij erg handig voor straks!
7 maanden geleden
Is er ergens een schema met welke producten je eerst begint? En geef je ied ...
Het verschilt enorm. In principe heb je met kleintjes methode een introductie schema, en met rapley is het gewoon met de pot mee maar aangepast op de kleine (bv. geen toegevoegd zout, geen rauw vlees, etc). Er zijn wel een aantal dingen die ze onder een jaar nog niet mogen zoals honing
7 maanden geleden
Herkent iemand dit? Ik bied soms mijn zoontje eten aan op de rapley manier maar vaak lukt het hem nog niet om het eten naar zijn mond te brengen. Hij probeert het wel maar het lukt niet altijd. Hierdoor raakt hij gefrustreerd en laat alles los en begint vervolgens heel hard te huilen. Pas wanneer we het in zijn mond stoppen is hij getroost.
7 maanden geleden
Reactie op ayca1
Herkent iemand dit? Ik bied soms mijn zoontje eten aan op de rapley manier ...
Dan lijkt het erop dat hij er nog niet aan toe is om op deze manier te eten. Een van de “voorwaarden” is namelijk dat ze zelf iets kunnen pakken en naar hun mond kunnen brengen.
Het kan ook zijn dat het eten wat je aanbiedt te glad is, je kunt het textuur geven wat voor grip zorgt door het door broodkruim ofzo te rollen.
7 maanden geleden
Reactie op Livelli
Voor ons is het ons eerste kindje en het lijkt ons fijn om te beginnen met ...
Ik twijfel ook. Mijn zoontje is met 41 weken geboren. Vraag me af of je dan rekent vanaf de uitgerekende datum of echt geboorte datum. In zijn stoel kan hij wel redelijk zelfstandig zitten en ook op schoot gaat hij vaak l zelf naar voren in zit stand. Maar mag ik dat rekenen la zelfstandig zitten. Ook vraag ik mij af of 1 week wel of niet afwachten invloed heeft op de darmen. Mijn man wil heel graag beginnen, ik twijfel.
7 maanden geleden
Ik twijfel ook. Mijn zoontje is met 41 weken geboren. Vraag me af of je dan ...
Het is niet alsof de darmen magisch opeens rijp zijn wanneer je kindje precies 6 maanden is, en een dag daarvoor nog niet.
Ons zoontje was gisteren precies 6 maanden, we zijn afgelopen zaterdag begonnen (zodat we het eerst een aantal dagen samen konden doen).
Qua zitten is het wel belangrijk dat ze stevig zitten, dit hoeft niet helemaal zelfstandig te zijn maar kan met een beetje ondersteuning, zoals een opgerolde handdoek aan de zijkanten ☺️
7 maanden geleden
Hebben jullie allemaal een kinderstoel met voetenplankje? Ik dacht ergens te lezen dat het nodig was ivm verstikken? Ik kan het alleen niet meer vinden.. we kunnen namelijk beginnen met een ikea kinderstoel (niet echt budget om nu iets anders te kopen helaas..), maar nu twijfel ik of het wel mag zonder voetenplankje?
7 maanden geleden
Reactie op champig
Hebben jullie allemaal een kinderstoel met voetenplankje? Ik dacht ergens t ...
Online heb je voor een paar euro ook een voetenplankje voor de ikea stoel! Heb ook gelezen dat mensen een sjaal eronder binden maar dat lijkt me alsnog niet heel stevig?