66 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op caro99
Hoeveel eten krijgen jullie kleintjes binnen? Als ik mijn dochter bijv. kom ...
Wij zijn pas net begonnen, onze dochter vindt het prachtig maar krijgt ook nog niet zoveel binnen. Voor nu vind ik dat nog geen probleem. Ze mag lekker ontdekken en proberen. Er zal uiteindelijk vast steeds meer naar binnen gaan.
7 maanden geleden
Ik merk dat ik enorm struggle met hoeveel ik moet aanbieden, en hoe vaak per dag.
De laatste week hebben we telkens 1x per dag 1 “smaak” gegeven, dus of een stukje komkommer, of wat brood, of wortel om zo te laten wennen. Maar ik wil langzamerhand toch meer richting Rapley en daarbij onze maaltijden in een babyproof manier aanbieden. Maar wat moet ik qua porties hanteren? Gewoon wat voorschotelen en kijken wat hij eet?
Is er een bepaalde richtlijn voor hoeveel hij ongeveer moet krijgen? 😅
7 maanden geleden
Reactie op Fem.
Ik merk dat ik enorm struggle met hoeveel ik moet aanbieden, en hoe vaak pe ...
Ik kan het boek aanraden van Gill Rapley, daar staan wel wat tips qua voedingsstoffen. Er staan ook verhalen in van kindjes dat ze nemen wat ze nodig hebben als ze gaan merken dat eten gelijk staat aan honger stillen. Vertrouwen op je baby :)
7 maanden geleden
Reactie op Leanbo
Is er een verschil tussen Rapley en kleintjes methode? Of is dat vooral de ...
Zover ik had begrepen is de manier waarop je het aanbiedt hetzelfde (grote stukken, zelf laten eten), maar heb je met Kleintjes gewoon apart eten/maaltijden voor je kind en is Rapley al gelijk met de pot mee eten
7 maanden geleden
Reactie op Livelli
Wij hebben vandaag pasta geprobeerd, hij vond het heerlijk 😍 zo leuk om ze ...
Wat voor paste bood je aan? Is dat echt met saus ect en in grotere stukken?
7 maanden geleden
Reactie op Livelli
Wij hebben vandaag pasta geprobeerd, hij vond het heerlijk 😍 zo leuk om ze ...
Hier gaat het goed, ze vind het zoo leuk om te eten. Als we haar in der stoel zetten en der slabbetje omdoen gaat ze al met der handen lopen rammen op der blad, omdat ze der eten wil haha. We geven wel echt alleen nog groenten en fruit.
7 maanden geleden
Reactie op Anoniem20232023
Wat voor paste bood je aan? Is dat echt met saus ect en in grotere stukken? ...
Wij hebben rigatoni pasta aangeboden in zijn geheel en dan een beetje tomatensaus met basilicum voor de smaak warm gemaakt. Dit samen aangeboden zonder groente en vlees erdoor om te zien hoe het ging. Maar ging super goed!
Wat je op de foto ziet is hoe we het hebben aangeboden 😊
6 maanden geleden
Hier gaat het goed. Ze eet eigenlijk gewoon lekker mee als wij ook eten. Vind het soms nog wel zoeken hoe het dan handig uitkomt met de borstvoeding, want die krijgt ze ook op verzoek.
Hier krijgt ze nu eigenlijk alleen nog fruit en groente en soms iets van brood. Wat geven jullie allemaal?