12 Reacties
6 maanden geleden
Hey mama, wat vervelend dat je met een oververmoeide baby zat. Ik zou inderdaad bij de kdv dit navragen en aangeven dat dit niet zo fijn is.
Wel is het zo dat ze ongeveer 16 kinderen begeleiden, dus een kind zijn ritme volgen is heel lastig. Het moet natuurlijk wel een beetje uitkomen met wat voor de hele groep uitkomt. Anders heb je kans dat bv 4 babys tergelijk een flesje willen, terwijl je nog andere 12 kinderen ook moet bezighouden.
6 maanden geleden
Bij ons volgen ze het kind. Ik zou woest zijn als ze haar wakker maken want ze slaapt al niet heel veel daar. Vast tijdstip naar bed doen ze ook niet hoor. Gewoon het kind volgen, alles op verzoek of ritme thuis volgen als die er is. Ik begrijp dat ze nog meer kinderen hebben maar er mogen maar max 'zoveel' baby's op 'zoveel' pm'ers zijn, dus dat is op die groep geen excuus vind ik. Maar nu vind ik groentepap ook nog niet heel belangrijk dus ik heb gezegd als ze toevallig mee eet, top, niet de timing? Oké prima hoeft niet. Mijn dochter is wel een maand jonger.
6 maanden geleden
Ik heb hier enkel ongeveer momenten voor groenten en fruit te kunnen geven. Maar exacte tijdstippen, nee. Helaas moet ik hem wel deels wakker maken smorgens als grote broer naar school moet gaan maar daar kan ik ook echt niet onder uit. Ik laat hem op zich wel gerust maar hij wordt altijd wakker zodra ik hem nog maar uit bed haal. Zelfde met rond einde schooluren, daar moet ik hem net een halfuurtje tot een uurtje langer wakker houden omdat het zielig is als hij net slaapt. Verder heeft hij zich er ondertussen wel al best goed aan aangepast. Op zich denk ik dat je baby het op termijn wel gewoon kan worden en soms zijn er dus dingen waar je niet onderuit kunt...
6 maanden geleden
Bij ons volgens ze het ritme van de baby. Ik vind dat ook niet meer dan normaa zeker tot de 1-1,5 jaar.
Ze mogen maar max 3 baby’s op 1 leidster en zeker op een gecombineerde groep met oudere kindjes kunnen ze echt wel rekening houden met het ritme van een baby. Zeker als je aangeeft dat slapen voorrang heeft op eten.. dat ze dan zeggen dat je kindje dan helaas wel het eten mist dat snap ik.. dus ik zou gewoon overleggen en aangeven dat je slapen belangrijker vindt en als die dan niet meer mee kan eten dan niet 🤷🏻♀️
6 maanden geleden
Reactie op fie_1991
Grappig, ik vind juist het feit dat ze de baby niet wakker maken niet fijn. ...
Even benieuwd, is dat gewoon omdat jullie al een ritme hebben gevonden samen of omdat de baby anders niet mee eet?
6 maanden geleden
Reactie op Elisabeth93
Even benieuwd, is dat gewoon omdat jullie al een ritme hebben gevonden same ...
Nee omdat we inderdaad thuis best een ritme met slapen en eten aanhouden en dan op de crèche totaal anders is. Als hij om 17 nog een volle fles krijgt op de crèche wilt hij niks mee voor het slapengaan bijvoorbeeld .. en vind het lastig of ik daar dan iets van kan zeggen
6 maanden geleden
Waarschijnlijk kan je dit gewoon bespreken bij de opvang. Heb je de reden gevraagd?
Bij ons op de opvang (waar ik werk) worden kindjes soms wakker gemaakt na een bepaalde tijd, omdat ze anders s'middags niet meer willen slapen, of te laat gaan slapen (als ouders willen dat ze s'avonds om 19u in bed liggen bijvoorbeeld)
Wij proberen vooral mee te denken met de ouders en vragen ook regelmatig of ze dingen anders willen zien.
6 maanden geleden
Reactie op Elisabeth93
Even benieuwd, is dat gewoon omdat jullie al een ritme hebben gevonden same ...
Hier omdat hij anders ‘s nachts niet meer slaapt 😅
6 maanden geleden
Dank voor alle reacties! Heb het vandaag nagevraagd en het was wel degelijk om mee groentjes te eten met de rest. Heb nu aangegeven dat ik liefst heb dat ze haar toch laten slapen. Hopen dat ze er nu rekening mee houden 😉