8 Reacties

3 maanden geleden

Hier ook! Bij ons is er geen vast schema omdat ze altijd op een ander tijdstip wakker wordt en haar dutjes de ene keer 30 min duren en de andere keer 2 uur 😅 Ik probeer wel de dag een beetje te sturen zodat we 18.00 avond kunnen eten, 19.00 laatste fles en dan naar bed, maar dat lukt niet altijd

3 maanden geleden

Hier ook! Geen schema. We staan op afhankelijk van hoe laat hij wakker is. Slaapjes wisselen per dag. Soms 2 en soms 3. Wisselen ook per duur. En wakkertijden ook. Alleen in de avond gaat hij standaard rond 19-19:30 naar bed.

3 maanden geleden

Hier hetzelfde! Let ook niet zo op wakkertijden en volg haar. 2 of 3 slaapjes verschillend hoelang. Probeer fruit ochtend, broodje lunch en groente avond aan te houden maar afhankelijk van dr slaapjes. Enige wat ik wel probeer te timen is beetje zelfde bedtijd rond 20:00. Maar ook dat is soms eerder 1900 of 2100 uur afhankelijk hoe de dag is gegaan. Ik vind het wel fijn om niet aan vaste schemas vast te zitten. Mijn partner is ook buitenlands en daar houden ze er al helemaal niet zoveel rekening mee. Daar slapen kindjes wanneer ze moe zijn ookal ben je net op visite of een feestje. Hoewel we dat niet opzoeken gaan we het ook niet uit de weg. Ze lijkt het zelf ook allemaal prima te vinden.

3 maanden geleden

Je rolt eigenlijk vanzelf een beetje in een schema zo vind ik over het algemeen.

3 maanden geleden

Wat fijn dat ik niet de enige ben. Als ik jullie reacties lees is dat eigelijk precies wat ik ook doe. In de avond zorg ik wel dat ze tussen 1830/1930 maar bed gaat maar overdag bepaalt zij indd. Dan 2 dutjes en als zij het nodig heeft dan 3 dutjes.

3 maanden geleden

Hier ook geen schema hoor, heb me er heel lang druk om gemaakt maar nu laat ik het lekker zo. Zolang het binnen ons leven past vind ik het prima! En een ritme is ook idd dingen in dezelfde volgorde doen dus in die zin heb je ook gewoon een ritme 😌 lekker doen wat voor jullie werkt!

3 maanden geleden

Hier ook niet een vast schema qua tijden. Wij proberen wel een soort ritme erin te doen qua in de ochtend fruit, dan brood etc. En dat doen we om de slaapjes heen. We volgen zijn ritme zegmaar.

3 maanden geleden

Hier ook niet alles op een vast schema of vaste tijden. We houden wel de wakkertijden in de gaten. En de dag heeft eigenlijk altijd een bepaalde volgorde en dus toch ook een ritme.