7 Reacties
één maand geleden
Ik heb bij mijn oudste mijn vader verloren aan kanker, toen ze 2 maanden jong was. Het hoort ook bij het leven.. toen ze wat ouder was heb ik het ook wel benoemd en gesprekjes met haar erover gevoerd. Ze is nieuwsgierig naar haar opa en hij hoort er voor haar ook echt bij, hoewel ze hem nooit bewust gekend heeft. Heel erg gecondoleerd en je bent geen robot, zo veel impact heeft het op deze leeftijd echt nog niet op je kindje. Je bent al een goede mama dat je dit überhaupt afvraagt. Komt echt goed. Praat erover, ook met je kleine, zodat je moeder in levende herinnering blijft
één maand geleden
Reactie op Pinkeltwinkel
Ik heb bij mijn oudste mijn vader verloren aan kanker, toen ze 2 maanden jo ...
Bedankt voor je lieve reactie, op die manier wil ik het ook aanpakken, hem vertellen over haar en de herrinering levend houden! Je hebt gelijk... ik ben geen robot.. hoeft ook niet.. maar wil dat hij nu niet teveel negatieve emoties mee krijgt. Ik was een beetje bang dat hij het zou voelen, doet me goed te weten dat hij dat nu nog niet kan merken.
één maand geleden
Wat een verschrikkelijk verlies, gecondoleerd! Toevallig ben ik oa werkzaam als rouw- en verliestherapeut, en ik kan beamen dat je kleine je verdriet mee krijgt, maar ook dat dit niet erg hoeft te zijn! Pinkeltwinkel hierboven verwoord het heel mooi, je mag gewoon de tijd nemen om je verdriet te voelen en om de band die je met je moeder voelt opnieuw vorm te geven. Geef woorden aan je kleine over wat er bij je gebeurd, bijvoorbeeld dat je oma even heel erg mist, verdrietig bent en daarom een kaarsje voor haar aan zet. Daarbij is het alleen maar mooi als je je kleine mee kunt nemen in wie oma was 🤍✨
Heel veel sterkte 💕
één maand geleden
Reactie op Synicol
Wat een verschrikkelijk verlies, gecondoleerd! Toevallig ben ik oa werkzaam ...
Fijn om dit van iemand te horen die werkt als rouw en verliestherapeut! Mijn kleintje begrijpt het nog niet natuurlijk maar ik neem hem er wel in mee en later zal hij het Hopelijk begrijpen! Bedankt!
één maand geleden
Ja kinderen voelen alles, ook als je je emoties verbergd.
Beste techniek die heel goed werkt:
Wanneer je kind slaapt in de avond (of wanneer die net in slaapt valt of echt in de eerste 45min van zijn slaap), tegen hem praten/ fluisteren over je emoties en gebeurtenissen. Omschrijf in heel veel details hoe jij je voelt en dan mag je evcht alles vertellen zoals, ik voel me machteloos, verdrietig, pijn enz… Vervolgens geef je aan dat deze emoties van mama zelf zijn en niet van je kind. Geef duidelijk aan dat deze emoties normaal zijn bii verlies en je even tijd nodig hebt om het te verwerken. Nu komt het belangrijkste stukje wat je verplicht moet zeggen: “jij bent veilig, ik ben veilig, het is ok, we houden van jou we waarderen jou dankjewel dat je mij als mama heb gekozen ik ben trots op je”. Probeer dit 1week te doen, ook jij zult door deze techniek je beter voelen! Sterkte nog!
één maand geleden
Reactie op Oznr
Ja kinderen voelen alles, ook als je je emoties verbergd.
Beste techniek d ...
Dankjewel hiervoor! Ik ga het toepassen!