36 Reacties

2 jaar geleden

Wil er graag nog even aan toevoegen lieve mama’s let op, ons kindje had bijna geen symptomen! Alleen sinds een nachtje niet meer willen drinken en af en toe een keer hoesten en wat moeilijker wakker te krijgen. De reden dat ik aan de bel trok was heel eerlijk alleen het niet willen drinken een nachtje. Dit opdat hij al 2 keer opgenomen heeft gelegen voor prematuur drinkgedrag en reflux. Wij zagen dit totaaaaaaal niet aankomen. En na 2 andere kindjes denk je het toch wel allemaal te weten en te herkennen niet dus! Andere kindjes werden juist erg benauwd en dit kleine frummeltje liet bijna helemaal niks merken.

2 jaar geleden

Het komt goed! Echt waar! Afgelopen vrijdag m'n dochter mee naar huis mogen nemen na rs virus. Ze is zelfs gereanimeerd moeten worden en ook aan de beademing voor 3 dagen. M'n dochter was 9 dagen oud toen ze werd opgenomen.. en ze had alleen een snotneus. Dus ik snap je helemaal. Er werd ons bij de eerste hulp al gezegd dat het eerst erger wordt voordat het beter wordt. De 'ergste' dagen zijn tussen de 4e en 6e dag, daarna gaat het vaak beter. Wat mij heel erg heeft geholpen (en m'n dochter ook) is buidelen, zodra het mag natuurlijk. Sterkte!❤️

2 jaar geleden

Reactie op ElzeB

Het komt goed! Echt waar! Afgelopen vrijdag m'n dochter mee naar huis mog ...
Dat is wat ze hier nu ook zeggen nu hij stabiel is maar die beelden die we vandaag hebben gehad staan echt op ons netvlies gekerfd. En wij zijn behoorlijk nuchtere mensen die onwijs veel mee hebben gemaakt maar dit was bij far het ergste om te moeten zien en meemaken. Fijn om te horen dat alles goed is gekomen, hoe lang heeft je dochter totaal in het ziekenhuis gelegen?

2 jaar geleden

Niets is ermee te vergelijken als ik heel eerlijk ben.. sterkte. Wij zijn het hier ook nog aan het verwerken voor zover kan. Ze heeft uiteindelijk 8 dagen in het ziekenhuis gelegen. Het gekke is wel (vond ik) als ze aan de betere hand zijn, gaat het herstel ook super snel. Toen ze van de beademing werd afgehaald en aan de optiflow ging konden ze die ook bijna meteen weer in stapjes afbouwen omdat het zo goed ging.

2 jaar geleden

Geen ervaring, maar schrik er gewoon van als ik dit lees. Wat moet dit heftig zijn voor jullie zeg! Ik wens jullie heel veel sterkte en knuffels toe, dat jullie zoontje er gezond mag uitkomen 💙

2 jaar geleden

RSV heb ik gelukkig geen ervaring mee. Wij krijgen inentingen ertegen. Die heeft hij gekregen toen hij paar dagen naar huis mocht op 21/11. Kan je er nu ook krijgen? Ik persoonlijk zou toekomstgericht er naar vragen zodat je baby het niet opnieuw kan krijgen. In coma liggen heb ik ook geen ervaring mee maar mijn zoontje heeft wel een open hart operatie gekregen vorige week maandag en heeft tot eind vorige week aan de beademing gelegen omdat het niet zo goed ging. Die beelden krijg je inderdaad niet uit je gedachten en het huilen als ze wakker zijn is zo zielig omdat er geen geluid uit komt met beademing en kort erna. Liefst heb je je kind thuis en je kind achterlaten in een ziekenhuis breekt je hart...

2 jaar geleden

Onze dochter had toen ze drie weken oud was rs. Ze heeft op het randje gezeten van intubatie en beademing. Gelukkig bleef het bij ons bij optiflow en zuurstofondersteuning. De beelden van een kindje op de ic zijn inderdaad indrukwekkend. Je raakt ze niet snel kwijt. (Onze oudste was prematuur en heeft ook op de ic gelegen dus wij hadden wat ervaring) Je bent in het ziekenhuis in de beste handen en ze hebben er veel ervaring met rs. Probeer stapje voor stapje te denken en praat veel met elkaar over wat je meemaakt met elkaar en met de zorgprofessionals. De piek van rs ligt inderdaad zoals eerder gezegd hier tussen dag 4 en 6. Daarna wordt ook de opwaartse lijn vaak weer snel ingezet. Hopelijk is er bij jullie ook snel weer positief nieuws!

2 jaar geleden

wat verschrikkelijk eng zeg! mijn dochter is nu ook verkouden, ik hoop dat ze dit virus niet heeft

2 jaar geleden

Kan de juiste woorden niet vinden. Wens jullie heel veel sterkte ❤️❤️❤️❤️

2 jaar geleden

Wat vreselijk voor jullie dit! Ik heb geen soortgelijke ervaring maar willen jullie heel veel sterkte wensen en voor jullie zoontje veel beterschap! Dat hij er snel bovenop mag komen en jullie weer lekker kunnen knuffelen ❤️💙

2 jaar geleden

Heel veel sterkte 🍀

2 jaar geleden

Jeetje wat heftig! Ik heb zelf een baby van 3 weken oud en ik ben zo bang voor het RS virus. Het liefst sluit ik mijn kleintje thuis op, geen contact met anderen, maarja dat kan natuurlijk niet. Kon je het maar voorkomen.. ☹️ Heel veel sterkte gewenst! Hopelijk komt je kleintje er snel weer bovenop ❤️

2 jaar geleden

Heel veel sterkte en beterschap voor de kleine jongen 🍀

2 jaar geleden

Jeetje wat heftig. Heel veel sterkte en beterschap! Ik heb er geen ervaring mee, wel een vraag. Ons kindje is vorige week positief getest op het rhinovirus(toen twee weken oud) en daar even voor opgenomen geweest. Hij is nog steeds verkouden en merk tijdens het voeden dat hij vaak stopt met ademen. En zich daarna krijsend hervat. Loopt tijdens het inhouden ook blauw/paars aan. Dit zijn steeds enkele seconden. Is dit een ademstop zoals jullie hebben gezien bij jullie kleine als ik vragen mag? Ik zocht er nu nog niks achter, maar schrik wel erg van jullie berichtje🥹

2 jaar geleden

Hier ook bij drie weken naar het ziekenhuis en RS positief getest. Veel adem stops tot hij niet meer kon. Hij ging flink achteruit en intuberen lukte na twee uur pas door een arts uit een ander ziekenhuis. 5 dagen aan de beademing en daarna pakte hij alles zelf weer op. Na 8 dagen waren we weer thuis. Enorme nasleep hebben wij wel. Praat erover met vertrouwde mensen. Neem foto’s voor je eigen verwerking. Ondertussen zijn we gelukkig al twee weken gezond thuis.

2 jaar geleden

Reactie op selena91

Jeetje wat heftig. Heel veel sterkte en beterschap! Ik heb er geen ervarin ...
Bij twijfel gewoon contact met de huisarts opnemen, liever te vaak gecheckt dan te weinig!

2 jaar geleden

Wat naar allemaal. Hopelijk is het snel over 😘 dit is dus de reden waarom ik mijn oudste dochter voorlopig niet meer naar de kinderopvang stuur ( rs virus en waterpokken).

2 jaar geleden

Onze dochter is 19-12 geboren en ligt momenteel ook in het ziekenhuis met het RS Virus. Voor nu nog met ademhalingsondersteuning en sonde, maar de vraag is hoe lang ze dit gaat volhouden, anders wordt zij ook in kunstmatige coma gebracht en aan de beademing gelegd. Spannende tijden!!

2 jaar geleden

Reactie op XXH

Onze dochter is 19-12 geboren en ligt momenteel ook in het ziekenhuis met h ...
Ik bedoel natuurlijk 19-11..

2 jaar geleden

Reactie op XXH

Onze dochter is 19-12 geboren en ligt momenteel ook in het ziekenhuis met h ...
Oei oei, hoe heb jij het herkent dat u naar ziekenhuis moet jij gaan?