4 Reacties

6 maanden geleden

Nou, ze zeggen dat het goed is voor de taalontwikkeling. Maar als ik soms voorlees wil m'n zoontje alleen maar zelf het boekje vastpakken of er aan sabbelen inderdaad. Ik heb niet het idee dat hij aandacht heeft voor wat ik doe. Ik heb het in het begin een paar keer geprobeerd, maar nu kijken we vooral naar de plaatjes en maak ik geluiden bij plaatjes van dieren bijvoorbeeld.

6 maanden geleden

Ja heel herkenbaar! Mijn zoontje graait naar het boek en gaat aan de bladzijden lopen trekken. Heb het voorlezen dus maar even opgegeven. Heel soms als ik hem liggend op schoot neem en speen in doe lukt het voor even.

6 maanden geleden

Ja zelfde hier! Had zo’n mooi schuim boekje “lekker zacht voor de babyhandjes”, nou helemaal aan gort gesabbeld hij bladert nu uit elkaar :’) Heb ook een knisperboekje met dieren, maar ook t leukst om helemaal in elkaar te slaan/proppen/sabbelen. Heb ook een Dribbel flapjesboek, nou die durf ik nou niet te pakken hoor, binnen bo-time zijn die flappen er af denk ik xD

6 maanden geleden

Ah zeker herkenbaar! Hier ook veel sabbelen eraan. Maar inmiddels na al die maanden al elke dag voorlezen weet ze ook zelf de pagina’s om te slaan. Ik lees wel alleen voor uit dikke kartonnen boekjes. En ja flapjesboekjes zijn hier ook favoriet, schuurt ze wel kapot. Maar heb maar bedacht voor haar verjaardag nieuwe te vragen. Ze vindt het veel te leuk mondje flapjes zelf open te doen. Al met al helpful wel altijd met even de flapjes los te maken en de volgende pagina al een stukje open te klappen. 🫣