8 Reacties

één maand geleden

Ik laat mijn dochtertje echt wel eens zelfstandig spelen hoor. Dit vind ze totaal geen probleem en ik denk dat het ook goed is dat ze leert zichzelf te vermaken. Ik ben altijd wel in de buurt en als ze me roept dan ga ik naar der toe.

één maand geleden

Je kunt als tussenstap misschien een laag krukje erbij zetten? Zo zit je er toch naast en heb je de interactie maar ontzie je je lijf al een beetje..

één maand geleden

Ik heb ook het idee alsof ik de halve dag op de grond zit..🙈 mijn zoontje kan prima zelf spelen maar vind het ook gewoon heel leuk en gezellig om dichtbij hem te zijn. Wij overwegen nu een vloerstoel, zoals ze ook op de opvang veel hebben. Dan zit je lekker comfortabel maar kan je kindje toch makkelijk bij je komen zitten. Op Bol hebben ze best veel soorten, in allerlei prijzen en stijlen/printjes☺️

één maand geleden

Ik heb een peuter van 3,5 en een tweeling van 1 jaar.. Die moeten om de beurt echt wel alleen spelen of wachten, anders krijg ik niks gedaan in t huis haha. Maar, ik probeer meestal dagelijks minimaal 20 tot 30 minuten echt 1 op 1 aandacht te hebben voor alle drie de kinderen, buiten de zorgmomenten om. Dat is meestal goed haalbaar.. Dan voel ik me iets minder schuldig 😉 En af en toe de tweeling ff naar oma om met de oudste wat te doen of de oudste naar oma zodat ik wat meer tijd voor de tweeling heb.

één maand geleden

Ik vind als ik mijn zoontje zelf laat spelen tijdens dat ik het huishouden doe en afwas dat hij zichzelf best wel goed kan vermaken. Bij ons eerste deden we ook altijd samen spelen met resultaat dat hij omenduur niet alleen wou spelen toen hij groter werd. Heb soms ook wel het gevoel dat ik ons zoontje nu in de steek laat maar als je ze alleen bezig ziet, zie je wel in dat ze heus ook wel alleen kunnen spelen af en toe. Hebben jullie voorbeeld een park/box gehad? Misschien dat je die matras nu in de grond kan leggen om zachter te zitten?

één maand geleden

Het is juist hartstikke goed voor kinderen om zelfstandig te spelen. Zo kunnen ze zelf ontdekken, leren en hun fantasie gebruiken. Wat je nu mogelijk in de hand werkt, is een kindje dat geen idee heeft hoe het zichzelf moet vermaken en snel verveeld zal zijn als het geen prikkels gevoerd wordt. Daarnaast zal je straks ook met de baby bezig zijn, dus het kan juist goed zijn dat je oudste nu al leert en momenten krijgt dat mama even iets anders moet doen.

één maand geleden

Hier spelen ze zelf, ik zit op de bank of doe mijn huishouden. Op de grond zitten kan ik niet meer omhoog, mijn bekken zijn niet meer wat het zijn moet na de bevalling van mijn middelste (5,5 jaar) en nu weer 25 weken zwanger. Als hij mijn aandacht wilt komt ie naar mij toe, ene keer om te knuffelen andere keer om te spelen op de bank met zijn speelgoed.

één maand geleden

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik denk inderdaad dat ik iets meer moet gaan accepteren dat het prima is als ze zelf speelt en ik even op de bank lig zonder schuldgevoel. Ik heb wel een matras op de grond nu voor als ik erbij zit dat het iets comfortabeler is maar ook met het oog op de toekomst is het goed als ze leert om zelfstandig bezig te zijn.