7 Reacties
7 maanden geleden
Kan verlatingsangst zijn, of bijvoorbeeld dat ze te moe/juist nog te actief is. Ons meisje wilde ook echt niet slapen, maar sinds we ons meer houden aan de wake windows, haar niet meer dan 2 uur achter elkaar tijdens de dutjes laten slapen, in totaal niet meer dan 3 uur en sinds we haar avond ritueel hebben verlegd slaapt zij zoveel beter!!
Mocht je dit nog niet geprobeerd hebben, dan raad ik het zeker aan!
Keywords: ritme, wakkertijden, lengte dutjes, avondritueel verlenging
Hope this will be helpful馃馃徎
7 maanden geleden
Reactie op MaanZonnetje
Kan verlatingsangst zijn, of bijvoorbeeld dat ze te moe/juist nog te actief ...
Hoe verdeel je die dutjes over de dag? Bij ons lukt het namiddag dutje niet goed meer, waardoor ik heel erg aan het zoeken ben.
Ze was nu 6 uur wakker, dus dan gaat ze 9 uur naar bed.
Normaal.zou ik doen:
9-11 en 14-16, maar daar doet ze het niet goed op.
9-10 en 13-15, dan is die wakkertijd aan het einde van de dag weer zo lang..
7 maanden geleden
Reactie op MaanZonnetje
Kan verlatingsangst zijn, of bijvoorbeeld dat ze te moe/juist nog te actief ...
Bedankt voor de tip, hoe doe je dat met de dutjes? Mijn dochter slaapt overdag ook slecht sinds deze week dus ze is veel wakker overdag. Ik krijg er nu moeilijk een ritme in..
7 maanden geleden
Reactie op Romy vdw
Bedankt voor de tip, hoe doe je dat met de dutjes? Mijn dochter slaapt over ...
Wij houden de wakkertijden 2-2,5-3 aan. Ondanks hoe lang haar slaapjes zijn (tot 3,5 uur in totaal met alle dutjes dan). Van het op bed leggen maken we echt een duidelijk moment zodat ze ging voelen wanneer het slaaptijd is.
Samen gordijn naar beneden doen / licht uit doen, nachtlampje aan, slaapzak aan en in haar bedje leggen met haar knuffels. Tegen alles zeggen we slaaplekker. En dan valt ze met de fles al in slaap. Als de fles en haar dutje niet goed samen vallen zetten we meestal de muziekmobiel aan ipv een flesje geven. Dan duurt het ong 5-10 min tot ze zelf in slaap valt nu. Eerst duurde het iets langer maar ze is er snel aan gewend 馃馃徎