13 Reacties

2 jaar geleden

Op verzoek, maar overdag niet meer dan 3u er tussen. En soms is op verzoek ook op mijn verzoek, als we bijvoorbeeld om 14u weg moeten en de voeding zou dan ook beginnen, dan voed ik ze bijv om 13.30 😅

2 jaar geleden

Reactie op Bommetje91

Op verzoek, maar overdag niet meer dan 3u er tussen. En soms is op verzoek ...
En hanteer je dan een minimale tijd ? Of laat je je kleine dan gewoon komen.

2 jaar geleden

Reactie op Oummski

Dit bericht is verwijderd
Neen eigenlijk niet. Tenminste, de tweeling houdt nu vaak wel 2 a 3u ertussen, behalve soms in de avond dan willen ze om en om aan de borst hangen heel de tijd 😅 Maar weet van ons 1e zoontje die zat vooral savonds gewoon van 18.00 tot 23.00 aan de borst met af en toe een korte pauze.. Clusteren is normaal bij bv, alleen niet altijd handig voor ons als moeders 😉

2 jaar geleden

Reactie op Bommetje91

Op verzoek, maar overdag niet meer dan 3u er tussen. En soms is op verzoek ...
Ik ook

2 jaar geleden

Gewoon lekker op verzoek. En zo lang of kort als de baby wil. Jij hebt toch ook niet op vaste tijden dorst of honger. En de ene x eet je snel en dan weer langzaam. Gewoon lekker je kindje volgen.

2 jaar geleden

Eerste anderhalve week elke 3 uur of als ze eerder kwam nu meer los gegelaten en vannacht zat er 6 uur tussen🥳

2 jaar geleden

Op verzoek

2 jaar geleden

Reactie op Oummski

En hanteer je dan een minimale tijd ? Of laat je je kleine dan gewoon komen ...
Op verzoek hier ook, maar probeer er (meestal) wel minimaal 2u tussen te laten. Als ik vaker / sneller weer aanleg meer krampjes/spugen, meer onrust. Idee dat de vorige voeding dan nog niet goed verwerkt is en het meer zuigbehoefte is of vermoeidheid bijv. Dan helpt speen/troosten en terug in slaap helpen wel.

2 jaar geleden

Op verzoek hier ook, maar probeer er (meestal) wel minimaal 2u tussen te la ...
Hier hetzelfde. Op verzoek maar probeer er wel 2 uur tussen te laten, tussendoor dan even speentje. Tenzij ik merk dat ze echt aan het klusteren is.

2 jaar geleden

Hier ook op verzoek en proberen te rekken tot minimaal 2 lieft 3 uur tussen voedingen, behalve als ik merk dat hij echt honger heeft. 30 minuten per borst vind ik best lang, kan me voorstellen dat de tijd tussen voedingen in ook erg kort wordt. Ik merk dat na meestal max 15min het echte sterke drinken overgaat in meer lange pauzes en soms een slokje, heb van mijn kraamzorg geleerd dat ik dan moet afkoppelen of aan andere borst leggen omdat het dan meer spelen of tutten is. Als dit bij jou ook zo is zou je de tijd per borst kunnen proberen te verkorten?

2 jaar geleden

Ik voed overdag om de 3/4 uur en in de nacht op verzoek.

2 jaar geleden

Reactie op 89Emmy89

Hier ook op verzoek en proberen te rekken tot minimaal 2 lieft 3 uur tussen ...
Ja eens. 30 minuten is hoe lang het in totaal zou moeten duren. 15 minuten max per borst tenzij je vaak moet boeren tussendoor.