24 Reacties

10 dagen geleden

Speen (opnieuw) erin doen na 45 min

10 dagen geleden

Geen tips, maar exact hetzelfde probleem dus ik volg even. Overdag gaat het sinds deze week beter, hij slaapt dan ‘s morgens 1 a 1,5 uur en ‘s middags 2 uur. Dan kan hij wel cycli koppelen dus. ‘s avonds en ‘s nachts is het iedere 2 uur en soms ieder uur dat hij wakker wordt. Ik denk dat dit met de slaapregressie te maken heeft, maar bij ons begon dit al in februari 😩 Ben er inmiddels wel een beetje klaar mee haha! Leg jij hem in de nacht elke keer aan? Of kun je dan nog wel makkelijk troosten?

10 dagen geleden

Reactie op Liesz91

Speen (opnieuw) erin doen na 45 min
Werkt helaas niet :( Hij wordt huilend wakker altijd en wilt dan echt opgepakt worden

10 dagen geleden

Reactie op Baby.2

Geen tips, maar exact hetzelfde probleem dus ik volg even. Overdag gaat het ...
Bij ons lukt het overdag ook niet😭 Hij doet daarom dutjes van 45 min max. Ik probeer hem wel altijd weer in slaap te wiegen. Ene keer lukt het wel andere keer niet. Als het wel lukt dan slaapt hij nog een keer 45 min. Snachts leg ik hem alleen om de 3 uur aan. Ik merk dat hij dan ook niet te troosten is en gewoon de borst wil.

10 dagen geleden

Ik dacht dat de slaapjes van 45 min kort waren ze zit nu overdag bijna nie aan 30 min per keer.. wij stoppen fles erin of speentje en dan slaapt ze wel weer.. ook hele avond.. tot uur of 11.. heeft ook te maken met clusteren normaal als je borstvoeding geeft, de dag verwerken etc.. moet wel zeggen eindelijk na 6 maand heeft ze laatst 1 nacht doorgeslapen ondanks de slaapjes van 30 min

10 dagen geleden

Reactie op ayca1

Werkt helaas niet :( Hij wordt huilend wakker altijd en wilt dan echt opgep ...
Proberen echt te laten liggen en en bed liggend troosten en sussen, muziekje aan, aaien over de wang en speen erin houden! Haha de aanhouder wint

10 dagen geleden

Reactie op ayca1

Bij ons lukt het overdag ook niet😭 Hij doet daarom dutjes van 45 min max. ...
Ja overdag is 45 min opzich wel normaal hoor op deze leeftijd, en doorslapen s nachts is er ook nog niet bij. Maar ze moeten in principe wel 4 uur kunnen doorhalen nu van voeding tot voeding s nachts. Speen erin, rustig troosten al liggend in bed niet eruit tillen steeds

10 dagen geleden

Reactie op Liesz91

Ja overdag is 45 min opzich wel normaal hoor op deze leeftijd, en doorslape ...
Ik vind dat echt heel lastig.. Hij krijst het uit en kalmeert alleen als we hem eruit halen. Wanneer we hem er snel uit halen slaapt hij vaak ook nog. Ben bang dat als we hem laten huilen dat hij dan wakker wordt. Dan zijn we verder van huis..

10 dagen geleden

Misschien een doekje of iets met jou geur bij hem leggen, dat hij sneller een vertrouwd gevoel krijgt alsof je in de buurt bent?

10 dagen geleden

Valt je kindje zelf in slaap? Anders kan je daarmee oefenen zodat hij niet iedere keer hulp nodig heeft en dus kan koppelen.

10 dagen geleden

Reactie op vdw21

Valt je kindje zelf in slaap? Anders kan je daarmee oefenen zodat hij niet ...
Nee zelf in slaap vallen lukt nog niet. Misschien moeten we daarmee beginnen en komt de rest vanzelf idd

10 dagen geleden

Reactie op ayca1

Nee zelf in slaap vallen lukt nog niet. Misschien moeten we daarmee beginne ...
Ja ik denk dat dat je heel veel gaat brengen. Zeker in de avond en de nacht omdat dat relatief eenvoudig is omdat ze dan lekker moe zijn.

9 dagen geleden

Kan het zijn dat je baby het te koud heeft?

9 dagen geleden

Reactie op esloja

Kan het zijn dat je baby het te koud heeft?
Nee, kamer is op goede temp en hij voelt niet koud aan in zijn nekje

8 dagen geleden

Reactie op ayca1

Nee, kamer is op goede temp en hij voelt niet koud aan in zijn nekje
Ik zou je toch aanraden even te tempen, bij mijn zoontje is z’n nekje altijd warm en kamer op temperatuur, maar toch vaak te koud

8 dagen geleden

Gebruik je white noise? Dat is voornamelijk, zodat ze makkelijker weer zelf in slaap vallen omdat het een ononderbroken geluid is.

8 dagen geleden

Reactie op Heart-eyes

Gebruik je white noise? Dat is voornamelijk, zodat ze makkelijker weer zelf ...
Ja gebruiken we!

8 dagen geleden

Update: eergisteren sliep hij ineens door?! Hij ging om 20.00 u naar bed, kwam om 23.00 voor een voeding. Daarna pas om 05.00 en om 08.30 uur. Daarna begint de dag. Het enige wat ik kan bedenken dat we anders hebben gedaan, is om 18.00 uur 2 ijsblokjes oefenhapjes gegeven ipv 1. We zijn sinds een week begonnen met 1 ijsblokje en eergisteren dus 2. Geen idee of het daarmee te maken heeft maar we waren heel blij!😅 We gaan wel binnenkort starten met slaaptrainen want zelfstandig in slaap vallen lukt nog steeds niet.

6 dagen geleden

Reactie op ayca1

Update: eergisteren sliep hij ineens door?! Hij ging om 20.00 u naar bed, k ...
Ik heb eerder gehoord dat kindertjes die overdag meer vaste voeding gaan eten, beter gaan slapen in de nacht!

één dag geleden

Reactie op Baby.2

Geen tips, maar exact hetzelfde probleem dus ik volg even. Overdag gaat het ...
Hoe gaat het nu bij jullie? Hier namelijk ook al maanden gaande 😅