50 Reacties
2 jaar geleden
Hi! De slaapgids van Slaaptipsvoor baby's vind ik zelf prettig omdat het een klein beetje theorie is en verder vooral praktische tips en voorbeeldroutines die meteen toepasbaar zijn. En voor ons goed werken, ons zoontje van 7 weken zit al helemaal in het ritme van de voorbeelsroutines uit de gids. Het is een compacte gids van 36 pagina's. De slaapgids van snuggles&dreams ken ik niet, ook benieuwd naar! Ben je op zoek naar een gids meet veel theorie en achtergrond, dan is de gids van Slaaptipsvoor baby's denk ik niet uitgebreid genoeg.
2 jaar geleden
Reactie op Deb_92
Hi! De slaapgids van Slaaptipsvoor baby's vind ik zelf prettig omdat het ee ...
Maak jij de kleine ook wakker voor voeding?
2 jaar geleden
Reactie op Deb_92
Hi! De slaapgids van Slaaptipsvoor baby's vind ik zelf prettig omdat het ee ...
Welke slaapgids heb je gehaald?
2 jaar geleden
Reactie op simone1993simone
Maak jij de kleine ook wakker voor voeding?
Ja ik maak hem idd wakker voor voedingen en houd me ook aan de slaap- en wakkertijden uit de voorbeeldroutines. Zo raden ze bijvoorbeeld aan om een baby overdag niet langer te laten slapen dan 2,5 uur achter elkaar en een baby niet langer te laten slapen dan 17.00u. Inmiddels zit hij zo in de routine dat hij bijna altijd zelf wakker wordt, dus dat is heel fijn! 馃檪 's Nachts zetten wij ook de wekker voor een voeding rond 3.00 (vaak wordt hij net iets voor de wekker wakker) en maak ik hem 's ochtends dan weer wakker om 7.30u.
2 jaar geleden
Reactie op Deb_92
Ja ik maak hem idd wakker voor voedingen en houd me ook aan de slaap- en wa ...
Ohh fijn zeg! Ik ga m denk ik ook aanschaffen 馃槉
2 jaar geleden
Reactie op Koraaltje
Klinkt top, ik heb uiteindelijk vandaag ook deze gids gekocht. Doe je de kl ...
Ja om 17.00u geef ik de helft van een voeding beneden, dan nog even spelen/knuffelen en dan rond 18.00u breng ik hem naar boven naar zijn bed en krijgt hij de andere helft van de voeding.
2 jaar geleden
Reactie op Deb_92
Ja om 17.00u geef ik de helft van een voeding beneden, dan nog even spelen/ ...
Ik blijf vragen hoor. Die voeding voor de nacht doe je dan als de kleine wakker wordt? Of is dat eigenlijk altijd wel tussen 22.00-23.00 zoals ze in de gids aangeven?
Ik ga onze kleine meid vanavond op tijd naar bed brengen. Been heel benieuwd hoe het uitpakt. De dutjes zijn tot nu toe best goed gelukt.
2 jaar geleden
Reactie op Koraaltje
Ik blijf vragen hoor. Die voeding voor de nacht doe je dan als de kleine wa ...
Helemaal goed hoor :) Voeding voor de nacht geven wij idd tussen 22.00 en 23.00, we hebben hem tot nu toe bijna nooit wakker hoeven maken. Hij wordt meestal zelf al iets voor 22.00u wakker.
Wat fijn dat de dutjes al goed lukken! Spannend zeg, ben echt heel benieuwd hoe het bij jullie gaat vannacht.
2 jaar geleden
Ik heb de gids uit nieuwsgierigheid ook gekocht.. maar m鈥檔 dochtertje zit nog lang niet aan de wakkertijden van hun schema鈥檚 haha
Ze is nu 7 weken, maar komt niet eens aan de wakkertijden van het schema 0-3 weken. Ze is wel te vroeg geboren, gecorrigeerd 3 weken nu. Denk dat dat ook een grote rol speelt.
Komen de wakkertijden wel een beetje overeen bij jullie?
2 jaar geleden
Reactie op Deb_92
Helemaal goed hoor :) Voeding voor de nacht geven wij idd tussen 22.00 en 2 ...
Vannacht was ze elke keer binnen 3 uur wakker馃槄 en we hebben haar rond 20.30 eindelijk in bed gekregen.
Nog niet echt een succes dus. Ze liet er de laatste tijd vaker 3,5 uur tussen. Maar het zal vast ook rven tijd nodig hebben. Was het bij jullie wel meteen goed gegaan?
2 jaar geleden
Reactie op wensmama.met.pcos
Ik heb de gids uit nieuwsgierigheid ook gekocht.. maar m鈥檔 dochtertje zit n ...
Tot een week geleden haalde mijn zoontje de wakkertijden nog niet, hij sliep dan vaak kwartiertje eerder dan wat ze aangeven in de routine. Nu is hij 7 weken en haalt hij wel de wakkertijden. Volgens mij verschilt het de eerste maanden ook nog heel erg per baby. Is er veel verschil met jouw dochtertje met de wakkertijden van de schema's?
2 jaar geleden
Reactie op Koraaltje
Vannacht was ze elke keer binnen 3 uur wakker馃槄 en we hebben haar rond 20.3 ...
Ah jammer dat het nog niet helemaal soepel ging. Zal idd denk ik wat tijd nodig hebben. Hoe laat ging ze hiervoor naar bed?
Bij ons duurde het een paar dagen, niet langer dan een week voordat hij in de routine zat. En nu is hij echt extreem op de klok!
2 jaar geleden
Reactie op Deb_92
Ah jammer dat het nog niet helemaal soepel ging. Zal idd denk ik wat tijd n ...
Een stuk later hoor rond 22.00-22.30, dan lag ze daarvoor beneden te slapen. Maar ze is ook wel erg onrustig in de avond de laatste tijd, helpt ook niet mee.
Haha goed om te horen, dan gaan we gewoon volhouden;).
Onze dochter is ook nog iets jonger 4 weken, dus misschien zijn we wel iets te vroeg.