17 Reacties

één maand geleden

Wij zijn sinds zondag over naar 1 lange middagslaapje. Erg vroeg maar hij doet het er een stuk beter op

één maand geleden

Hier zitten we ook precies tussen 1 en 2 dutjes in.. ik merk wel dat hij het beter doet op 1 lange middag dut, dus na de boterham slaapt hij van 12 tot ongeveer 14.30/15.00u en gaat om 19.00u in de avond erin, tot de volgende ochtend 07.00u.

één maand geleden

Hier een zoontje van een jaar en een week. Bij hem hangt het af van de intensiteit van de dag. Op een hele drukke dag heeft ie der 2. Maar hier is het gemiddelde 1 slaapje van ongeveer 12 tot half 3

één maand geleden

Wij zijn pas net af van 3 slaapjes. Nu 2 slaapjes en ook nog echt nodig. En dan ligt het aan de dag of het 2x een lang slaapje of 1x lang en 1x kort is.

één maand geleden

Vanaf 11u en 16u wilt ie wel even kort slapen over het algemeen maar die vanaf 11u slaat hij meestal over tot we 16u zijn met alle gevolg van dien 😂

één maand geleden

Onze dochter is ook bijna 1. We zijn sinds een week soort van over op 1 lange dut.. ze gaat dan einde vd ochtend naar bed en slaapt dan 2-3 uurtjes. En om 19.00 ligt ze er weer in. Bij mijn moeder doet ze sochtends nog een dutje van 30 min en dan smiddags thuis moet ik haar echt wel wakker maken om 15.30 anders slaapt ze snachts niet meer

één maand geleden

Wij zitten ook in een lastige fase met dutjes, maar houden vast aan 2. Ook al geeft hij soms aan dat hij er liever 1 wil, hij wordt dan toch oververmoeid. Is trouwens een bekend fenomeen van rond de 1, waarbij het lijkt alsof ze voldoende hebben aan 1 dut maar dit niet zo is. Slaapregressie van 12 maanden

één maand geleden

Hier ook in een lastige fase! Hij lijkt het beter te doen op 1 slaapje, maar lijkt soms toch vermoeid, alleen wil hij steeds vaker echt zijn middagslaapje niet meer doen.. Dus best een struggle!

één maand geleden

Hier thuis ook eerder 1 langere dut in de middag. Opvang 2 dutjes

één maand geleden

Bij ons was het eerst 2 uur dan 3 uur en daarna 4 uur wakkertijd. Sinds kort is het 3-3-4 geworden

één maand geleden

Ja probeer ik er steeds twee. Maar ze weigert wel vaak de middagdut op het moment. Maar ze kan ook weer niet zonder die tweede dut, dan is t savonds ellende. Ik weet t niet meer zo goed op t moment haha. Iemand die dit heeft en tips heeft?

één maand geleden

Reactie op Vikingw

Onze dochter is ook bijna 1. We zijn sinds een week soort van over op 1 la ...
Hoelaat gaat je dochtertje dan naar bed in de middag?

één maand geleden

Hier rond 9:00 naar bed & dan afhankelijk van de lengte van zijn ochtendslaapje rond 13:30 weer. Zat zelf ook te twijfelen om 1 slaapje te proberen..

één maand geleden

Reactie op mirthevankalkeren1

Hoelaat gaat je dochtertje dan naar bed in de middag?
Bedoel je als ze sochtends een kort dutje doet? Pas rond half 3, omdat we dan pas thuis zijn.

één maand geleden

Reactie op Vikingw

Bedoel je als ze sochtends een kort dutje doet? Pas rond half 3, omdat we ...
Nee bij de lange dut

één maand geleden

Hier 2 slaapjes, ochtend een kort slaapjes vaak maar 30/45 min en in de middag een slaapjes van 1,5 uur. We hebben 1 lang slaapje geprobeerd. Deed ze verder heel netjes, maar de nachten verliepen dan rommeliger.

één maand geleden

Reactie op mirthevankalkeren1

Nee bij de lange dut
Dan slaapt ze meestal tussen half 11 / half 12 tot uur of 2 half 3. Gister bij de opvang bv van 12 tot half 3