17 Reacties

2 jaar geleden
Ik heb toevallig precies het zelfde gehad afgelopen week! Ik heb 1x temazepam genomen eergisteren. Bij mij adviseerde ze het om de dag om even de cyclus te doorbreken.
Ik heb inderdaad beter geslapen wel nog steeds wakker maar in soort roesje. Ik heb 3 tabletten gekregen in totaal. Waarvan nu 1 gebruikt. Voel me vandaag wel stuk meer uitgerust! Dus of ik het vanavond weer neem kijk ik even aan😊

2 jaar geleden
Reactie op MelissaaB
Ik heb toevallig precies het zelfde gehad afgelopen week! Ik heb 1x temazep ...
Hoeveel mg had je? En voelde je de baby ook nog goed want heb ook gehoord dat de baby daardus ook versuft van raakt. Ik heb echt een druktemaker in me buik en ze beweegt zo veel dus ben ook bang dat ik haar hierdoor straks minder voel fz.

2 jaar geleden
Reactie op Oumayma
Hoeveel mg had je? En voelde je de baby ook nog goed want heb ook gehoord d ...
Zou ik thuis even moeten kijken! Mijn kleine man is ook echt meeeega druk. Heb echt geen verschil gemerkt in bewegingen, hij was nog steeds karate kid aan het spelen na het in nemen 😊. Mijn verloskundige is ook een vriendin uit de familie en privé vertelde ze mij ook dat dit echt “vaak” wordt voorgeschreven. Ziekenhuis infuus is morfine, dus vond dit dan prettiger. En wat ik zeg opzich, zou ik vanavond mogen maar als ik gewoon beetje indompel laat ik het lekker zitten en gebruik ik ze in nood nog een keer😊

2 jaar geleden
Ik werk normaal gesproken in de psychiatrie en daar wordt heel vaak temazepam voorgeschreven! Met de "verslavende werking" bedoelen ze hierbij dat het middel snel went, en dat je dan een hogere dosering nodig hebt om hetzelfde (slaap)effect te krijgen. Dit gebeurt niet als je het bijvoorbeeld een weekje gebruikt..
Als je het alleen nu zal gebruiken om wat meer uitgerust de bevalling door te kunnen komen hoef je je geen zorgen te maken over de verslavende werking!
Ik hoop dat je er wat aan hebt!

2 jaar geleden
Reactie op MelissaaB
Zou ik thuis even moeten kijken! Mijn kleine man is ook echt meeeega druk. ...
Wat fijn om te horen. Ik kijk even straks aan want ben wel ontzettend moe. Hopelijk lukt het om zelf in slaap te komen maar vaak lukt dat niet ookal ben ik echt moe. Bedankt voor je bericht!!

2 jaar geleden
Reactie op Synicol
Ik werk normaal gesproken in de psychiatrie en daar wordt heel vaak temazep ...
Ahh oké duidelijk. Ja ik heb maar 2 pilletjes van 20 mg mee gekregen. Ik denk dat ik er misschien vanavond eentje ga proberen als het niet lukt zelf in slaap te komen. Ik vond het beetje spannend allemaal omdat ik verschillende verhalen hoorde over het slaapmiddel. Heel erg bedankt voor je berichtje!

2 jaar geleden
Reactie op Oumayma
Wat fijn om te horen. Ik kijk even straks aan want ben wel ontzettend moe. ...
Geen dank! Ik was ook van de week op zoek naar ervaringen😊. Voelt toch beetje gek om zoiets te nemen in je zwangerschap!
Ik heb ook 20mg gekregen. Ik zat er ook echt doorheen, zo moe.. en voel me nu echt een stuk beter. Kreeg ook de tip dagelijks 1-1,5 uur in een donkere slaapkamer zonder prikkels, gaf ook rust!😊 Hopelijk slaap je lekker🤞🏼🌙

2 jaar geleden
Ik heb van woensdag op donderdag een temazepam meegekregen voor thuis. Ik heb niet aangekeken of ik zelf zou slapen en ben blij dat ik het heb gedaan. Ik sliep zoveel rustiger en werd minder vaak wakker.
Van donderdag op vrijdag heb ik een nachtje geslapen in het ziekenhuis. Geen morfine maar een spuit om te slapen.
Dit was helemaal lekker. Voor het eerst in maanden echt goed geslapen. Zelfs in de middag nog even gaan liggen en werd 4 uur later wakker. Had het dus blijkbaar echt nodig om aan te sterken.
Ik ben al 40 weken en heb een hele drukke baby. Ook na deze 2 nachtjes met medicatie nog steeds een mega drukke baby. Ik word dinsdag ingeleid dus ben heel blij dat ik deze rust heb gekregen.
Zoals mijn verloskundige zei; we geven het niet zomaar mee.

2 jaar geleden
Ik heb van woensdag op donderdag een temazepam meegekregen voor thuis. Ik h ...
Oo dat is zo fijn. Ja ik heb inderdaad nu de slaapmiddel gekregen en kan er ook nog voor kiezen in het ziekenhuis te slapen maar wilde toch eerst even thuis proberen. Maar wat fijn dat je ook een goede ervaring in het ziekenhuis had. Ik word over anderhalve week ingeleid en daarom dat ze ook echt zeiden dat ik ook echt de rust en slaap nodig heb om meer energie te krijgen aangezien ik ook bloedarmoede heb en snel last heb van een lage bloeddruk. Ze maakten zich dan ook zorgen dat ik niet sterk genoeg ben voor de bevalling. De apotheek van me huisarts waar ik de slaapmiddel had afgehaald deed eerst ook beetje moeilijk omdat ik zwanger was en moest ook bellen met de huisarts om toestemming etc. Waardoor ik een beetje bang werd en meer begon te twijfelen of het wel goed was.
Heel erg bedankt voor je berichtje en super veel succes dinsdag!!!🥰

2 jaar geleden
Reactie op MelissaaB
En hoe heb je geslapen gisteren 🤭
Heerlijk. Ik heb echt eerst geprobeerd zelf te slapen. Ik lag om 10 uur in bed en ben ook even zelf in slaap gevallen tot half 12. Ik werd wakker door me man die ook in bed kwam en probeerde echt zelf in slaap te komen. Na 3 uur lang met me ogen dicht gelegen dacht ik ik ga het gewoon innemen want dit heeft geen zin zo. Ik was na het innemen denk ik een half uur erna in slaap gevallen en heb tot 12 uur in een stuk door geslapen. Geen ene keer wakker geworden en dat was echt geweldig. 8 uur slaap weer gehad zonder onderbrekingen, voelde echt heerlijk. Ik werd wel beetje “verward” fz wakker want dacht dat ik in de nacht weer was wakker geworden en toen keek ik Hoelaat het was en was het al 12 uur smiddags. Maar ik merkte echt dat ik dit echt wel nodig had want had echt een stuk meer energie vandaag en kon gelukkig me huisje opruimen daardoor.🫣