Hee allemaal,
We hadden een vrij goede slaper. Wel altijd al om 6 uur wakker, maar over het algemeen sliep ze meestal door.
Maar nu ongeveer 2 maanden wordt ze steeds in de nacht wakker. Maar ze is ook niet makkelijk in slaap te krijgen. Eerst was het even op haar hoofdje aaien of even bij haar zitten, maar nu wil ze perse naar beneden. En na een uur beneden, wil ze nog niet slapen...
Tenzij we melk geven. En we merkten ook dat ze met melk in de nacht soms nu ook weleens langer uitslaapt.
Dus het makkelijkste is nu steeds om gewoon melk te geven. Maar ja, nu is ze elke nacht wakker, dus ben nu bang dat dit een gewoonte geworden is en dat we daarom elke nacht wakker is. Dus ik denk dat het niet slim is om nachtvoeding te blijven eten.
Graag tips wat bij jullie geholpen heeft? Is het handig om veel energie te steken om echt geen fles meer te geven in de nacht?
En als ze in de nacht wakker wordt, is ze niet erg huilend. Ze is dan vooral zeurend en af en toe lichtjes huilen. Dus elke keer hoop ik dat ze verder gaat slapen, maar na een uur zeuren, ga ik er toch uit (want ik kan er ook niet van slapen). En als wij dan op de kamer komen, dan is het wel heel hard huilen.
Dus ook hierbij de vraag: wat kan ik het beste doen? Haar gewoon met rust laten of is het juist wel goed om haar dan even uit bed te halen?
Pfff, ik weet gewoon echt niet wat het slimste is. Dus daarom ben ik benieuwd naar jullie mening en ervaringen. Hopelijk leest ook iemand als een slaapcoach mee die ook wat theoretische beredeneringen heeft.