12 Reacties
8 maanden geleden
Ik zou sowieso zonder speen doen, het idee van slaaptrainen is dat hij geen hulp nodig meer heeft om zelf in slaap te komen en zo dus slaapjes goed kan koppelen. Hij is nog te jong om de speen zelf te zoeken en weer pakken lijkt me. Wij hebben bij onze oudste zoon in ieder geval de slaaptraining gecombineerd met cold-turkey speen wegnemen. Ging echt heel goed!
8 maanden geleden
Reactie op AnnikaOS
Ik zou sowieso zonder speen doen, het idee van slaaptrainen is dat hij geen ...
Hoi, hoe heb je de slaaptraining aangepakt? :)
Hier ook een dochter van 17-11 die niet kan slapen zonder te wiegen/aan de borst.
Als we haar moe in bed leggen gaan haar ogen direct wijd open.
8 maanden geleden
Wij hebben een slaapcursus gevolgd want elk dutje was hier ineens dramatisch. We waren 1,5 uur bezig met hem in slaap te krijgen, sliep ineens niet meer in zijn eigen bed en het was bijna de hele dag huilen. Ik was kapot 🥲
De eerste paar dagen huilde hij al zodra hij zijn eigen bed zag en dan bleven we gewoon bij hem. Voornamelijk troosten zonder hem uit bed te tillen, tenzij hij helemaal overstuur raakte dan hield ik hem wel bij me. Pick up put down werkte hier niet, maar in plaats daarvan hebben we de waiting approach methode toegepast. Ook is het heel normaal dat, zodra je kindje op bed ligt, wat gaat huilen en jengelen. Door dan 3/4 minuten even te wachten krijgen ze de tijd om het een en ander te verwerken en om zelfstandig in slaap te kunnen vallen. Ook hierbij gaan we wel direct naar hem toe als hij echt heel overstuur is, maar als het jengelen is of tussen huilen en jengelen in zit laat ik hem dus een paar minuten gaan. Dit moet uiteraard wel bij je passen, maar hier werkt dat goed. Ik weet nu ook dat hij standaard 2/3 minuten dat doet en dan dus in slaap valt. Ook krijgt hij geen speen meer tijdens het slapen. Maar dit komt omdat hij ontdekt had dat zijn speen ook andersom in zijn mond kon. Ik schrok me kapot! Voor het slapen dus cold turkey mee gestopt en dat ging goed!
8 maanden geleden
Reactie op Tilly013
Hoi, hoe heb je de slaaptraining aangepakt? :)
Hier ook een dochter van 17 ...
Wij hebben de Snuggle and Dream gids gebruikt en met 4,5mnd gekozen voor de methode waarbij je het kind niet oppakt uit bed maar om de zoveel minuten met je stem kalmeert. Ik weet dat het een methode is die niet voor iedereen werkt want soms is het best moeilijk om uit de kamer weg te blijven als hij huilt. Met een timer op onze telefoon hielden we goed in de gaten dat we niet te snel maar ook niet te laat de kamer weer ingingen. De slaapjes overdag gingen toen ook gelijk mee in dat ritme en na 2 dagen merkten we al enorm verschil en kon hij zelf in slaap vallen zonder hulpmiddel. Hierbij jammerde hij wel een paar minuten maar zeker niet meer krijsen.
8 maanden geleden
Dat je zoontje nog niet zelfstandig in slaap valt bij 5 maanden is helemaal niet gek. Echt trainen word meestal aangeraden vanaf 7 maanden. Na sprong 4, 5 en de slaapregressie.
Wat je kan doen om je baby te kalmeren is op zijn bulletjes licht heen en weer schudden en een warme hand op z’n wang.
8 maanden geleden
Reactie op meerelle
Dat je zoontje nog niet zelfstandig in slaap valt bij 5 maanden is helemaal ...
Snap wat je zegt maar dat helpt bij ons echt niet. Hij is klaarwakker maar wel moe en kan niet uit zichzelf verder slapen midden in de nacht. Dat begint ons echt op te breken.
4 maanden geleden
Hoi, heb je slaap training toegepast en hoe gaat het nu? Wij zijn vandaag begonnen met gecontroleerd huilen maar mijn hart breekt... Het kan bijna niet anders want niemand hier in huis slaapt nog en ook mijn dochtertje is uitgeput maar ik vind het zo zielig. Heeft iemand tips?
4 maanden geleden
Ik aai mijn dochter tegenwoordig altijd op haar rug om haar rustig te krijgen en dat werkt meestal heel goed. Dus dan ligt ze ook op haar buik
4 maanden geleden
Reactie op Tilly013
Hoi, heb je slaap training toegepast en hoe gaat het nu? Wij zijn vandaag b ...
Wat zwaar voor jullie. Ik kan Liefdevaneenmoeder (website, facebook, insta, podcast) van harte aanraden. Geen slaapcoach, wel heel veel inzicht en evt cursus te volgen over de slaap van je kindje. Sterkte 🍀
4 maanden geleden
Reactie op Tilly013
Als het niet goed voelt stop er dan mee 🥲 lees het boek zachte nachten 💕 slaap training verbetert slaap niet. Staat ook uitgelegd in het boek. Hier ook een slechte slaper dus weet hoe vermoeiend het is..
4 maanden geleden
Reactie op Tilly013
Dat klinkt dan niet als een fijne werkwijze voor jullie. Ik heb het hem geleerd dmv 4s. En de laatste regressie lukte het kalmeren in bed niet goed. Heb ik hem gewiegd en as hij bijna sliep in bed gelegd en getikt op z’n kont en sssh gezegd. En na de regressie kon hij het heel goed zelf (zonder speen). Ik vind het zelf ook veel fijner om gewoon te troosten.