Hoi,
Ons zoontje van 23-11 slaapt nog niet zelfstandig. In tegendeel, moeten eerst flink wiegen en wordt vaak wakker als we hem wegleggen. We willen over paar weken gaan starten met slaaptrainen met pick up put down methode. Nu twijfel ik over de aanpak.
Hij slaapt overdag op z’n buik zonder speen en doet dan prima dutjes, op z’n rug wordt hij vaak na 10 minuten weer wakker. Hij valt wel in slaap met speen in onze armen. ‘S nachts slaapt ie wel op z’n rug, met speen en wordt regelmatig wakker en dan moeten we speen geven om hem weer verder te doen slapen.
Nu is mijn dilemma;
- hoe gaan we hem slaaptrainen; op z’n rug of op z’n buik? Buik slaapt hij beter maar dan is het wel lastiger hem te kalmeren in z’n bed want hij ziet ons dan niet en je kunt hem niet aaien tussen z’n ogen/op z’n neus (daar wordt hij altijd heel kalm van).
- met of zonder speen? Ene kant willen we van die speen af maar andere kant ben ik bang dat het dan nog moeilijker wordt om hem te leren zelfstandig te slapen. Bovendien kan hij hopelijk straks zelf z’n speen terug in doen.
Iemand tips of ervaringen hiermee? Wat zouden jullie doen?